Svarbiausi su šiuo projektu susiję faktai.
2010 metų liepos 21 d. Vyriausybė nusprendė Klaipėdoje statyti suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalą ir įgaliojo bendrovę „Klaipėdos nafta“ rengti terminalo projektą.
2011 metų liepos 13 d. būsimasis SGD terminalas pripažintas valstybinės reikšmės projektu.
2012 metų sausio 23 d. SGD terminalo laivo-saugyklos konkursą laimėjo Norvegijos „Hoegh LNG“.
2012 metų rugpjūčio 14 d. Klaipėdos jūrų uostas ir „Klaipėdos nafta“ pasirašė galutinį susitarimą dėl maždaug 71,8 mln. eurų (su PVM) bendrų investicijų į SGD terminalo infrastruktūrą.
2012 metų rugsėjo 18 d. Pietų Korėjos laivų statykloje „Hyundai Heavy Industries“ oficialiai pradėtas statyti būsimam SGD terminalui skirtas laivas-saugykla su dujinimo įrenginiu.
2013 metų gegužės 3 d. Pietų Korėjoje statomas SGD terminalui Klaipėdoje skirtas laivas nuleistas ant vandens.
2013 metų birželio 4 d. Europos investicijų bankas (EIB) nutarė suteikti iki 87 mln. eurų paskolą SGD terminalo projektui.
2014 metų sausio 20 d. Klaipėdoje pradėti SGD terminalo statybos darbai. Kuršių mariose, ties Kiaulės nugaros sala, buvo simboliškai įleista terminalo krantinės statybos kapsulė su laišku ateities kartoms.
2014 metų vasario 19 d. laivų statykloje „Hyundai Heavy Industries“ įvyko laivo inauguracijos ceremonija, kurioje dalyvavo prezidentė Dalia Grybauskaitė. Laivas oficialiai buvo pakrikštytas „Independence“.
2014 metų rugpjūčio 21 d. bendrovė „Litgas“ (šiuo metu „Ignitis“) ir Norvegijos „Statoil“ (dabar – „Equinor“) pasirašė iki 870 mln. eurų vertės SGD tiekimo sutartį.
2014 metų spalio 21 d. baigta SGD terminalo krantinės statyba.
2014 metų spalio 27 d. „Independence“ įplaukė į Klaipėdos jūrų uostą ir prisišvartavo prie SGD terminalo krantinės.
2014 metų spalio 28 d. į Klaipėdos uostą atplaukė laivas „Golar Seal“, atgabenęs pirmąjį terminalui skirtą bandomąjį dujų krovinį.
2014 metų lapkričio 17 d. „Klaipėdos nafta“ pradėjo tiekti dujas iš SGD terminalo į gamtinių dujų perdavimo sistemą.
2014 metų gruodžio 3 d. oficialiai pradėjo veikti SGD terminalas.
2014 metų gruodžio 23 d. į Klaipėdos uostą atplaukė pirmasis komercinis SGD krovinys. Dujovežis „Arctic Aurora“ atgabeno apie 140 tūkst. kubų „Statoil“ dujų.
2015 metų sausio 1 d. Klaipėdos SGD terminalas pradėjo komercinę veiklą.
2015 metų lapkričio 17 d. Seimas priėmė Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo pataisas, numačiusias, kad Klaipėdos SGD terminalas bus išlaikomas tik dujų vartotojų lėšomis.
2016 metų vasario 18 d. „Litgas“ pasirašė atnaujintą dujų tiekimo sutartį su Norvegijos „Statoil“, maždaug tuo pat metu sutartį su Norvegijos bendrove pasirašė ir Jonavos trąšų gamintoja „Achema“.
2017 rugsėjo 17 d. „Klaipėdos nafta“ pradėjo 27,7 mln. eurų vertės SGD paskirstymo stoties bandymus.
2017 spalio 27 d. uostamiestyje oficialiai atidaryta SGD paskirstymo stotis.
2018-ųjų balandžio 11 d. konsultacijų bendrovės „Poyry Management Consulting“ konsultantai paskelbė, kad Lietuva daugiausiai naudos gautų išpirkusi „Independence“ po 2024 metų.
2018 metų spalio 29 d. paskelbiama, kad „Klaipėdos nafta“ terminalo išpirkimui planuoja skolintis 308 mln. eurų.
2018 metų lapkričio 21 d. Vyriausybė pritarė SGD terminalo išpirkimui.
2019 metų sausio 2 d. Klaipėdos uoste pirmą kartą prisišvartavo didžiausias pasaulyje SGD laivas „Kairos“.
2019 metų balandžio 8 d. į terminalą pirmą kartą dujas atgabeno mažas SGD dujovežis.
2019 metų birželio 8 d. į SGD terminalą atplaukė pirmas krovinys, skirtas žaliavų prekybos grupės „Imlitex Holdings“ bendrovei „Imlitex“.
2019 metų rugsėjo 24 d. į Klaipėdą atplaukė pirmasis krovinys, skirtas „Eesti Energia“.
BNS
Rašyti komentarą