Klaipėdos LEZ plastiko gamintojams – nerimas dėl žaliavų ir naftos kainų
Klaipėdos LEZ plastiko gamintojams – nerimas dėl žaliavų ir naftos kainų

Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) veikiančios plastikų gamybos bendrovės teigia koronaviruso krizės įtakos kol kas nejaučiančios, tačiau šių metų rezultatus gali paveikti augančios žaliavų ir naftos kainos.

„Retal Industries“ grupės valdoma kamštelių bei plastiko plėvelės gamintoja „Retal Baltic“, pernai išplėtusi pajėgumus, šiemet ketina padidinti gamybą iki 28 tūkst. tonų, o pajamas – 20 proc. iki 54,5 mln. eurų, BNS pranešė Klaipėdos LEZ. 

Pernai, išankstiniais duomenimis, pagaminusi 2,6 proc. mažiau produkcijos (22,4 tūkst. tonų), įmonė gavo 46 mln. eurų pajamų – 4,2 proc. mažiau nei 2018 metais, jos pelnas augo 6 proc.

„Retal Baltic“ generalinė direktorė Viktorija Jurevičiūtė sako, kad įmonė planavo modernizuoti dalį įrangos, tačiau tiekėjai šiaurės Italijoje yra laikinai sustabdę veiklą, dėl to bus vėluojama kelis mėnesius.

„Dar vienas iššūkis – dėl karantino daugelyje šalių sumažėjo depozitinių PET butelių surinkimas ir perdirbimas, todėl antrinės PET žaliavos rinkoje kyla kainos ir trūksta produkcijos. Tačiau ir toliau mažėja pirminės PET žaliavos – naftos – kaina“, – komentavo V. Jurevičiūtė.

Pasak jos, šiuo metu yra pristabdyti sprendimai dėl investicinių plėtros projektų. „Retal Industries“ grupėje yra ir Klaipėdos LEZ veikianti viena didžiausių Europos PET gamintojų „Neo Group“. 

Kita LEZ įmonė – vienkartinių putų polistireno indų ir kiaušinių pakuotės gamintoja „Pack Klaipėda“, įrengusi naują ES reikalavimus atitinkančios pakuotės gamybos liniją, pirmąjį ketvirtį tikisi pasiekti 30 proc. didesnius gamybos rodiklius.

„Per pastarąjį mėnesį pagrindinėse mūsų rinkose – Lietuvoje, Skandinavijoje, Vokietijoje ir Lenkijoje – mūsų pakuočių paklausa išaugo mažiausiai 30 proc.“, – sakė „Pack Klaipėdos“ generalinis direktorius Vytautas Butvilas.

„Pack Klaipėda“ įrengė naują, lengviau perdirbamos ir ekologiškos pakuotės gamybos liniją, taip pat ruošia užlydomų pakuočių sprendimus šviežiai mėsai, salotoms, konditerijai, įvairiems maisto rinkiniams bei maistui išsinešti – pastarasis segmentas užima apie 80 proc. įmonės gaminių.  

Negalutiniais duomenimis, pernai įmonė gavo 9,2 mln. eurų pajamų – 3,4 proc. daugiau, o šiemet prognozuoja 17 proc. augimą.

Sidebar placeholder