Tyrimas: „Lidl Lietuva“ – patraukliausias darbdavys tarp prekybos tinklų

Tyrimas: „Lidl Lietuva“ – patraukliausias darbdavys tarp prekybos tinklų

67 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų kaip patraukliausią darbdavį tarp Lietuvoje veikiančių mažmeninės prekybos tinklų išskyrė „Lidl Lietuva“. Artimiausią konkurentą pagal šį rodiklį bendrovė aplenkė daugiau nei 2,5 karto. Patraukliausiomis „Lidl Lietuva“ kaip darbdavio savybėmis apklausos dalyviai įvardijo motyvuojantį atlyginimą, teigiamą požiūrį į darbuotoją, geras darbo sąlygas ir vakarietiškas organizacijos vertybes.

Apklausoje dalyvavę respondentai teigė, kad apskritai renkantis darbdavį jiems svarbiausi aspektai – sąžiningas atlygis (95 proc. respondentų), pagarba darbuotojams (95 proc.), draugiškas kolektyvas ir gera atmosfera darbe (93 proc.). Taip pat jie tikisi gerų vadovų bei patrauklesnių darbo sąlygų nei kitur (92 proc.), galimybės tobulėti (90 proc.).

Vertina dėl gero atlygio ir darbo kultūros

„Nuo pat veiklos Lietuvoje pradžios kaip vieną svarbiausių tikslų sau kėlėme įgalinančios ir motyvuojančios darbo aplinkos sukūrimą, kurioje darbuotojas jaučiasi vertinamas. Šios apklausos rezultatai rodo, kad einame teisinga kryptimi, o visuomenė mato mūsų pastangas: ne tik tokius objektyvius rodiklius kaip patrauklus atlyginimas, bet ir kitokią darbo kultūrą, vertybes, pagarbą darbuotojui. Tikimės, kad tai padės ir toliau auginti komandą laukiančiame plėtros etape“, – sako „Lidl Lietuva“ vadovas Radostin Roussev-Peine.

Pirmoji „Lidl“ parduotuvė Lietuvoje duris atvėrė 2016 m. birželį. Per kiek daugiau nei 3 metus bendrovės darbuotojų skaičius perkopė 2000,  didžioji dalis dirba parduotuvėse ir sandėlyje, o administracijoje Vilniuje ir Kaune – daugiau nei 200 darbuotojų.  

Tyrime dalyvavę respondentai „Lild“ mato kaip patrauklų darbdavį ne tik parduotuvių, bet ir administracinių pozicijų darbuotojams. Apklausos dalyviai mano, kad įmonės administracijoje karjeros siekti geriausia personalo, komercijos, rinkodaros sričių specialistams, taip pat vidurinės grandies vadovams.

Anot prekybos tinklo personalo vadovės Sandros Savickienės, nors visuomenėje „Lidl“ vardas pirmiausia siejamas su parduotuvėmis, tačiau bendrovės centriniuose biuruose taip pat dirba daug įvairių sričių specialistų, kurių skaičius nuolat auga. Jiems „Lidl“ suteikia ne tik geras sąlygas tobulėti Lietuvoje ir išnaudoti savo potencialą, bet ir galimybę siekti tarptautinės karjeros organizacijos viduje – „Lidl“ yra vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų Europoje, kurio bendras darbuotojų skaičius viršija 300 tūkstančių.

Išsiskiria aiškiomis vertybėmis

„Pagal darbuotojams mokamą atlyginimo medianą nuolat esame tarp lyderių mažmeninės prekybos sektoriuje Lietuvoje. Tačiau esame įsitikinę, kad šalia sąžiningo atlygio darbuotojams labai svarbi vertybėmis grįsta įmonės vidinė kultūra, į kurią investuojame labai daug. Turime išskirtinį naujų kolegų įvedimo ir apmokymo procesą, kai kurių pozicijų atveju tam galime skirti net keliolika mėnesių – mums svarbu, kad darbuotojai ne tik perprastų organizacijos procesus ir konkretaus darbo specifiką, bet ir pajustų mūsų darbo kultūrą, organizacijos vertybes“, – pasakoja S. Savickienė.

Tyrimas parodė, kad respondentai „Lidl“ labiausiai sieja su tokiomis vertybėmis kaip šiuolaikiškumas, paprasti bei pasverti sprendimai, orientacija į rezultatą, teisingas elgesys su darbuotojais ir klientais. Pasak S. Savickienės, „Lidl“ darbo kultūra iš tiesų labiausiai išsiskiria efektyvumu ir rezultatyvumu, kiekvienas darbuotojas skatinamas jaustis atsakingu už savo darbą taip, tarsi tai būtų jo paties verslas.

Ne pirmas darbdavio įvertinimas

Šių metų pradžioje „Lidl Lietuvai“ buvo suteikti prestižiniai „Top Employer Lietuva“ ir „Top Employer Europe“ sertifikatai, skiriami įmonėms už itin geras darbo sąlygas. Taip pat šiais metais portalo „CV-Online“ surengtuose „TOP darbdavio 2018“ apdovanojimuose bendrovė „Lidl Lietuva“ trečius metus iš eilės pelnė 1-ąją vietą tarp visų dalyvavusių prekybos įmonių.

Reprezentatyvioje Lietuvos gyventojų apklausoje dalyvavo 1030 respondentų. Ją 2019 m. liepos mėn. internetinės apklausos metodu atliko tyrimų bendrovė „Rait“. Tyrimą užsakė „Lidl Lietuva“.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder