Ne tik „Google“ ir „Tesla“: „Walmart“ slapčia bando „bepilotę“ grindų valyklę

Ne tik „Google“ ir „Tesla“: „Walmart“ slapčia bando „bepilotę“ grindų valyklę

Oranžinė įspėjimo lemputė, raudonas šepetys ir stambus korpusas -  aparatas atrodo lyg bet kuri kita grindų valymo mašina. Išskyrus vieną detalę: jos valdymui nereikalingas žmogus.

“Walmart” parduotuvių tinklas per naktines pamainas penkiose parduotuvėse netoli kompanijos būstinės Bentonvile, Arkanzase, pradėjo vykdyti slaptus autonominio grindų valytuvo bandymus.

Tai žingsnis, kuris ateityje gali išlaisvinti nuo sunkaus ir nuobodaus darbo valandų, bet tuo pat metu jis jau sukėlė nerimą tarp darbuotojų. Kadangi “Walmart” yra didžiausias JAV privataus sektoriaus darbdavys, kompanija ir visi pokyčiai, kuriuos ji įveda darbovietėje, yra atidžiai stebimi.

Aparatas panašus į įprastą valytuvą, bet yra paremtas technologijomis, kurios taip pat  naudojamos automatiškai valdomuose autonominiuose automobiliuose. Valytuvas turi daug vaizdo kamerų, sensorių, algoritmų ir LIDAR’ą (ang. Light Detection and Ranging) - nuotolio nustatymo įrenginį navigacinių žemėlapių sudarymui.

Jį galima įsivaizduoti kaip automatinio dulkių siurblio-roboto ir “Tesla” automobilio hibridą. Iš pradžių žmogus turi valdyti aparatą ir pravažiuoti juo, kad išmokytų jį maršruto. Toliau aparatas sugeba veikti savarankiškai, net ir tuomet, kai parduotuvė atidaryta pirkėjams. Jei žmogus ar objektas atsiduria jo kelyje, aparatas akimirksniu sustoja ir pakoreguoja maršrutą.

Naujasis valytuvas yra  San Diege įsikūrusios “Brain Corp.” įmonės kūrinys. Kompanija, kuri iki šių metų pabaigos turėtų įdarbinti 100 žmonių, kuria programinę įrangą automatiškai valdomoms transporto priemonėms. Liepos mėnesį ji gavo trečią investiciją iš rizikos kapitalo teikėjo – 114 milijonų dolerių finansavimą iš “Softbank” 93 bilijonų dolerių investicinio fondo. “Brain Corp.” atstovas pasakė, kad kompanija nekomentuoja konkrečių savo klientų.

“Walmart” atsotvė, Kori Lundberg (Kory Lundberg) patvirtino jog bandymai vyko, bet pasakė, kad tai tik “praktinė koncepcijos įrodymo” fazė. Jei pavyks, aparatas gali atkeliauti ir į daugiau parduotuvių.

“Mes visuomet išmėginame naujas idėjas ir technologijas, – sakė Lundberg. - Mes vis dar turime išsiaiškinti, kaip geriausiai pritaikyti šią technologiją mūsų parduotuvėse.”

Keletas darbuotojų, kurie dirba visą parą veikiančioje “Supercenter” parduotuvėje Penevelio mieste, Misūryje, kuris yra maždaug yra už 20 minučių į šiaurę nuo “Walmart” būstinės, patvirtino aparato naudojimą. Pasak jų, šį rudenį sukako metai nuo aparato bandymų pradžios. Privačioje „Facebook“ grupėje žmogus, teigiantis esąs Penevilio parduotuvės darbuotojas, pasidalijo fotografija, kurioje pilkas aparatas padaro posūkį šalia parduotuvės lentynų su 78 $ kainuojančiomis šėryklomis elniams.

Vairuotojo sėdynėje žmogaus nėra, o prietaiso šonuose matyti du plakatai su užrašu “Atsargiai, vykdomas valymas”. Pritvirtintas ir “ICE” logotipas. Olandijos mieste, Mičigane įsikūrusi įmonė “International Cleaning Equipment” yra “Brain Corp.” partnerė ir gamina pačią valymo įrangą.

“Walmart” teigia, kad norėtų mechanizuoti darbą, kuris yra “kartotinas, nuobodus ir fizinis,” suteikiant savo darbuotojams galimybę skirti dėmesį svarbesniam darbui, pavyzdžiui, klientų aptarnavimui ir prekybai. Praėjusį mėnesį įmonė paskelbė, kad įrengs robotus lentynų-skenuotojus 50 parduotuvių tam, kad būtų galima tiksliau apskaičiuoti kainas ir inventorių. Kompanija teigia, kad “botai” nelems darbuotojų skaičiaus sumažėjimo.

“Mažmenininkai ieško galimybių mechanizuoti darbą ir nustoti mokėti žmonėms,” – sakė Ričardas A. Feinbergas ( Richard A. Feinberg), vartotojų elgsenos mokslo ir mažmeninės prekybos profesorius Purdue universitete. Jis pranašauja kad, ateinančiais metais automatizavimas paveiks mažmeninės prekybos pramonę ir tai palies visus, pradedant tiekėjais ir baigiant kasininkais.

Jis teigia, kad “Walmart” nusipelnė pripažinimo už siekį išbandyti technologijas ir pasimokyti iš jų, nors ir neaišku, ar šie eksperimentai su automatine valymo įranga galiausiai pasibaigs darbų vietų ar darbuotojų dirbamų valandų praradimais.

“Darbo pobūdis keičiasi. Tai nebūtinai reiškia mažesnį darbo vietų skaičių. Tačiau tai gali reikšti, kad jie perkvalifikuos žmonės ir išmokys juos daryti naudingesnius jiems dalykus, ypač komercinėje srityje".

Birželio mėnesį per pokalbį su žurnalistais generalinis direktorius Dugas Makmilonas (Doug McMillon) pasakė kad, ateityje tinklui gali prireikti mažiau žmonių, kadangi technologijos keičia jų 1,5 mln darbuotojų JAV darbą. Tačiau jis pridūrė, kad įmonės verslas internete sukūrė tūkstančius naujų veiklų, kurios prieš tai neegzistavo įmonės parduotuvėse ir elektroninės komercijos vykdymo centruose.

Tuo metu, kai daugybė mažmenininkų akcijų vertė sumažėjo, “Walmart” išaugo. Praėjusią savaitę akcijos pakilo iki rekordinio 99,62 $ - po to, kai kompanija pranešė apie pastaraisiais metais stabiliai kylančius pardavimus. Pardavimai internetu per Walmart.com, Jet.com ir Bonobos puslapius išaugo 50 proc. Norėdama parodyti, kad ji vis labiau atvira naujųjų technologijų išbandymui, “Walmart” kompanija užsakė 15 naujų “Tesla” elektrinių sunkvežimių, kurie bus pagaminti 2019-ias.

Tačiau kompanijos platus fizinių parduotuvių tinklas - didžiausias skirtumas tarp “Walmart” ir “Amazon” konkurencijoje. Naktimis parduotuvėse, kai lankytojų yra mažai, darbuotojai gali papildyti lentynas prekėmis bei tvarkytis beveik be pertrūkių. Prekybos salės grindų valymas, trunkantis valandų valandas, ypač didžiulėse erdvėse, tikrai panašus į “Walmart” aprašomą kartotinį, nuobodų ir fizinį darbą, “prinokusį” automatizavimui.

“Brain Corp.” aparato, naudojamo “Walmart” parduotuvėse, pavadinimas yra EMMA,  akronimas “Enabling Mobile Machine Automation” (įgalinanti judriųjų mechanizmų automatizacija).

Filas Dafis (Phil Duffy) “Brain Corp.” inovacijų viceprezidentas nepakomentavo ar “Walmart” aparatą sukūrė jo kompanija, bet paaiškino, kad EMMA nebuvo numatyta kaip pakaitalas žmonėms - veikiau kaip būdas išspręsti darbo rinkos problemas.

Daugeliui įmonių sudėtinga samdyti priežiūros ir valymo personalą, dirbantį trečią pamainą. Mažmeninės prekybos parduotuvėse tik apie 20 proc. naktinės pamainos darbuotojų laiko yra skiriama grindų valymui, sakė Dafis. Tai reiškia, kad darbuotojui tikrai galima surasti kitą darbą.

“Darbuotojas praleidžia tris valandas sėdėdamas ant mašinos ir važinėdamas, tačiau jis galėtų atlikti kur kas vertingesnes užduotis,” – pasakė Dafis.

Dirbantys su robotu darbuotojai taip pat susipažįsta su automatinio valdymo technologija; jie jau nebevažinėja valymo mašina, bet padeda ją nukreipti, o tai gali padėti personalui įgyti naujų įgūdžių, sako “Walmart” atstovas.

“Walmart” darbuotojams EMMA yra įsibrovėlė, o ne draugė, bent jau kol kas.

Penivilio parduotuvėje vienas naktinės pamainos darbuotojas pasakė man, kad aparatas privažiuodavo nepakankamai arti kai kurių sienų arba negalėjo įtilpti į kai kurias erdves. Kitas skundėsi, kad per daug darbuotojų dažnai jį stebėjo. “Jis niekam nepatinka mano parduotuvėje,”  - privačioje „Facebook“ grupėje komentavo darbuotojas.

F. Dafis teigia, kad “99 proc. atvejų reakcija buvo teigiama” ir kad darbuotojai tikrai nori sutelkti savo dėmesį kitur. “Jie nenori valyti grindų,” – pasakė jis. “Grindų priežiūra yra nuobodi ir monotoniška.”

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder