Lietuvos laivų savininkų asociacijos vykdomasis direktorius Gintautas Kutka sako, kad savininkų tikslas - siekti laivų grįžimo į baltąjį sąrašą.
"Tai padaryti gana sudėtinga, nes Lietuva turi mažai laivų ir bet kurio laivo sulaikymas yra labai skaudus", - teigė G. Kutka.
Visgi, pasak Lietuvos saugios laivybos administracijos (LSLA) direktoriaus pavaduotojo Lino Kasparavičiaus, galimybės šiemet grįžti į baltąjį sąrašą nėra jokios, nors pernai ir nebuvo sulaikytas nė vienas mūsų šalies laivas.
Pasikeitė skaičiavimo metodika
Nuo 2009 m. Lietuva visą laiką buvo vadinamajame baltajame Paryžiaus memorandumo šalių vėliavų sąraše. Tai reiškė, kad su jos vėliava plaukiojantys laivai laikosi visų tarptautinių reikalavimų.
Nuo 2015 metų liepos 1 d. tame sąraše Lietuvos nebėra. Neliko jame ir Lenkijos, Ispanijos bei Tailando. Taip atsitiko dėl pasikeitusios užsienio uostuose sulaikytų laivų, pažeidusių tarptautinius reikalavimus, skaičiavimo metodikos. Sumažėjus laivų patikrinimų skaičiui, toms šalims, kurios turi nedidelius laivynus, pasekmės buvo skaudžios. Dideliems laivynams tokia skaičiavimo metodika labai palanki.
AB "Limarko" laivininkystės kompanijos generalinis direktorius Vytautas Lygnugaris sako, kad Lietuva iš baltojo sąrašo iškrito būtent dėl AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" laivų.
Rašyti komentarą