Arvydas Vaitkus: "Nereikia jokio išorinio uosto"

Arvydas Vaitkus: "Nereikia jokio išorinio uosto"

Pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus, jeigu anksčiau būtų įžvalgiau vertintos uosto perspektyvos, šiandien nereikėtų statyti suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo uosto viduryje. Tad "Baltmax" tipo terminalo statybos klausimus visais aspektais reikia svarstyti jau šiandien.

Anot A. Vaitkaus, šiandien jau visas Klaipėdos uostas tampa giliavandenis, tad kalbos apie giliavandenio uosto statybą neatitinka tikrovės. Pagrindinis siekis dabar - turėti galimybę priimti "Baltmax" tipo laivus, t. y. pastatyti "Baltmax" kompleksą.

Uosto direkcijos vadovas sutinka su Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovų išsakyta nuomone, kad šiandien nėra poreikio statyti išorinio uosto nei Būtingėje, nei Melnragėje. Dėl Būtingės varianto jo nuomonė itin skeptiška.

Pasak jo, visų pirma kyla klausimas, ar uostas Būtingėje būtų Klaipėdos uosto plėtra? A. Vaitkaus manymu, pasirinkus pirmąjį variantą, be visų kitų klausimų, dar iškiltų ir tokio uosto įtaka kitos valstybės krantams. Kad ji bus, rodo ir Šventosios uostas.

A. Vaitkus abejoja, ar šiandien Lietuvos valstybė, dar kaip reikiant neatsigavusi po krizės, būtų pajėgi pastatyti ir išplėtoti tokį uostą. Vienas dalykas paties uosto statyba, o kitas - privažiuojamieji keliai.

Uosto direkcijos vadovas pastebėjo, kad jeigu anksčiau būtų bent pradėti šiaurinio molo pratęsimo darbai, 2010 m. pradžioje nebūtų kilęs klausimas, kurią vietą reikia rinktis SGD terminalo statybai.

Pasak A. Vaitkaus, vieta šiaurinėje uosto dalyje SGD terminalui būtų buvusi ženkliai saugesnė visais aspektais. Ten būtų buvusi galimybė su dujotiekio vamzdžiu prieiti iki magistralinių kelių. Taigi, jeigu būtų buvę mąstoma apie ateitį, šiandien jau būtume sulaukę pozityvių dalykų.

Vamzdyno nutiesimas per šiaurinį molą iki galimų krovos barų esą būtų labai paprastas techninis sprendinys. Jis esą leistų šiandien nedarant jokių didelių invazijų į miestui priklausančias žemes arba nebloginant gyvenimo sąlygų gyventojams pasiekti norimą rezultatą.

A. Vaitkus akcentavo, kad pasaulio praktika rodo, jog nuo pasakymo "Statom naują uostą" praeina nuo 5 iki 15 metų.

Uosto vadovas mano, kad "Baltmax" komplekso statybą reikėtų pradėti įvertinus visus aspektus, t. y. ir laivybos intensyvumo, ir žemės plotų dabartiniame uoste klausimus. Jis atkreipė dėmesį į tai, kad Rygos uoste yra apie 4 kartus daugiau ploto kroviniams sandėliuoti nei Klaipėdoje.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder