Beveik dvi valandas laukė, kol galės išvažiuoti iš CKT

Beveik dvi valandas laukė, kol galės išvažiuoti iš CKT

Pirmadienį vakare į redakciją paskambino pasipiktinęs Raimondas. Vaikinas apgailestavo, kad Lietuvoje viskas taip blogai organizuojama. AB "DFDS Seaways" keltui "Regina Seaways", atplaukus iš Kylio į Klaipėdą ir prisišvartavus Centriniame Klaipėdos terminale (CKT), vaikinas laukė beveik dvi valandas, kol pagaliau išvažiavo su automobiliu iš jo teritorijos.

"DFDS Seaways" viešųjų ryšių ir komunikacijos Baltijos šalims vadovas Vaidas Klumbys aiškino, kad tie dalykai nėra susiję su laivu. Pasak jo, žinoma, popierinių anketų, kurios dalinamos Nacionalinio visuomenės sveikatos (NVSC) prašymu, pildymas, nors jos jau yra šiek tiek supaprastintos, užima kiek daugiau laiko, tačiau tai tikrai nėra susiję su eilėmis. NVSC darbuotojai ateina, surenka anketas, dažniausiai pamatuoja temperatūrą, it tai ilgai netrunka. V. Klumbys teigė, kad eilės susidaro dėl pasienio patikros. Jo žiniomis, pasieniečiai daro viską, ką gali, siekdami pagreitinti procesą. Tačiau vasaros sezono metu keleivių keltuose daugiau, todėl ir tas procesas trunka ilgiau.

CKT generalinis direktorius Karolis Grigalauskas tikino, kad problemų kyla ne dėl terminalo darbo. Jis galėtų išleisti mašinas kur kas greičiau, bet į pasieniečių darbą kištis negali. Pasak jo, įi problema su pasieniečiais aptarta, situacija stebima.

Žmonės nesuprato, kas vyksta

Vaikinui kantrybė trūko ir į redakciją skambino atstovėjęs automobilių eilėje 1,5 val. Pasak jo, jeigu tai būtų susiję su COVID-19, dar būtų galima suprasti, o dabar dėl elementarios biurokratijos, žmonės karštyje turėjo šitiek laukti. Esą dirbo tik du pareigūnai, o automobilių buvę apie 300. Nors pasieniečiai puikiai žinojo, kiek automobilių atplukdo keltas, daugiau pajėgų neskirta. Jie tikino ir kopijavo visų ir pasus, ir automobilių dokumentus. Anksčiau būdavo apsaugininkai patikrina ir žmogus išvažiuodavo iš terminalo sugaišęs 15 minučių.

Vaikinas pasakojo, kad iš pradžių veikė tik vienas punktas, tik vėliau buvo atidaryti trys. Raimondas į Lietuvą grįžo iš Norvegijos per Daniją ir Vokietiją ir, pasak jo, nė vienoje iš tų šalių nebuvo tokių kuriozų. "Man labai gėda, kad Lietuvoje viskas taip neorganizuota. Buvo daug turistų vokiečių, jaunų šeimų su vaikais, su kūdikiais. Jokios informacijos žmonėms niekas neteikė, nepaaiškino, kas vyksta", - kalėjo vaikinas.

Vienam automobiliui - 2-3 minutės

Valstybės sienos apsaugos tarybos Pakrančių apsaugos rinktinės viešųjų ryšių vyresnioji specialistė Aistė Žalnieraitienė informavo, kad vadovaujantis Lietuvos Vyriausybės nutarimu yra atnaujinta vidaus sienų kontrolė prie Europos Sąjungos vidaus sienos. Kertant sieną tikrinami visi asmenys ir transporto priemonės. Nutarimas priimtas prieš paskelbiant karantiną Lietuvoje kovo 16 d. Nors karantinas atšauktas, ekstremali situacija šalyje liko galioti.

Pareigūnė aiškino, kad sezono metu yra padidėję transporto priemonių ir keleivių srautai, o asmenys ir transporto priemonės iš kelto išleidžiami vienu metu, todėl susidaro momentinės transporto priemonių eilės.

A. Žalnieraitienės teigimu, pareigūnai kontrolę vykdo pagal patvirtintas darbo schemas, kai vienai transporto priemonei ir su ja vykstantiems asmenims patikrinti skiriama 2-3 minutės. Ji tvirtino, kad pirmadienį dirbo 4 pareigūnai ir atkreipė dėmesį, kad prie keltų medicininę karantininę kontrolę vykdo ir NVSC darbuotojai, kurie renka užpildytas anketas, informuoja asmenis apie saviizoliacijos sąlygas ir teikia informaciją, susijusią su epidemiologine situacija Lietuvoje. Pasieniečiai mano, kad tai taip pat gali daryti įtaką ilgesniam išvykimo ir terminalo laikui.

Klausiama, ar žinodami, kad laivas atplukdo daug automobilių, pasieniečiai negali skirti tai procedūrai daugiau pareigūnų, ji atsakė: "Atsižvelgiama, kartais pasitelkiama ir daugiau pareigūnų."

Pasiteiravus, ar situacija CKT, jeigu nemažės keleivių, nesikeis, pareigūnė paaiškino: "Situacija bus vertinama ir imamasi tam tikrų priemonių. Mes stengiamės savo darbą atlikti kuo greičiau, kad nesudarytume žmonėms sunkumų."

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder