"Bombikės" uoste nenori ir direkcijos vadovas

"Bombikės" uoste nenori ir direkcijos vadovas

Penktadienį vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos posėdyje svarstytas užteršto grunto aikštelės statybos ir įrengimo klausimas.

Manoma, kad užteršto grunto, kurio negalima plukdyti į dampingą jūroje ir skandinti, Klaipėdos uoste yra apie 200 tūkst. kubinių metrų. Daugiausia jo - apie 130 tūkst. kub. m -yra Malkų įlankoje. Užterštas gruntas turi būti išvalytas iš AB Vakarų laivų gamyklos, buvusios "Baltijos" laivų statyklos ir AB "Klaipėdos laivų remontas" plaukiojančiųjų dokų duobių.

Posėdžio dalyviai buvo supažindinti su parengta užteršto grunto likvidavimo technine užduotimi, kurioje numatyti dviejų rūšių technologiniai sprendimai. Vienu atveju gruntas siurbiamas ir džiovimas geotekstiliniuose maišuose, kitu atveju kasamas ir pilamas ant kranto, ir abiems atvejais stabilizuojamas. T. y. gruntas bus sumaišomas su cementu, šlaku ir pelenais, taps kietos konsistencijos, tad pavojingos medžiagos nebegalės patekti į aplinką.

Gruodžio pradžioje jau turėtų būti skelbiamas konkursas rangovui parinkti. Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, konkursas gana sudėtingas, nes rangovas gali pasirinkti tiek vieną, tiek kitą technologiją. Abi jas leido naudoti Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentas. Rangovas turės suprojektuoti užteršto grunto aikštelę ir tik tada kasti arba siurbti užterštą gruntą.

Kitų metų viduryje jau planuojama turėti sutartį su rangovu ir pradėti darbus. Uosto direkcijos infrastruktūros ir plėtos direktoriaus Vido Karolio teigimu, preliminari projekto kaina - apie 20 milijonų Lt, darbų trukmė - 2,5 metų.

Aikštelės, kurioje bus laikomas užterštas gruntas, vieta yra patvirtinta miesto teritorijų planavimo dokumentuose, t. y.  vakarinėje Smeltės pusiasalio dalyje buvusi valčių prieplauka, 152 krantinė, esanti į pietus už Jūrų perkėlos terminalo.

Uosto tarybos narys AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) generalinis direktorius Audrius Pauža priekaištavo, kad nebuvo  supažindintas su technine užduotimi, sakė, kad dėl grunto stabilizavimo turįs kitokių pasiūlymų, teigė nenorįs, kad 7-10 metų toje vietoje būtų laikomos atliekos. Pasak uosto vadovo, kadangi užterštas gruntas bus imamas ne iš KLASCO nuomojamos teritorijos, todėl Uosto direkcija neprivalo šios bendrovės informuoti apie techninę užduotį.

AB Vakarų laivų gamyklos, kurios plaukiojantieji dokai negali priimti didesnių laivų, nes dėl užteršto grunto susikaupimo juose jau seniai yra prarastas projektinis gylis, generalinis direktorius Arnoldas Šileika nerimavo, kad jeigu techninė užduotis bus pradėta derinti su visais uosto naudotojais, tai užteršto grunto aikštelės teks dar labai ilgai laukti.

"Jeigu norite numarinti šį projektą, tai sakykite tiesiai šviesiai", - piktinosi jis.

Ne paslaptis, kad KLASCO turi didelių planų Smeltės pusiasalyje. Galimas daiktas, bendrovė planuoja nuomoti tą teritoriją. Pasak uosto vadovo, koncerno "Achemos grupė" žmonės seniai yra skeptiškai nusiteikę vietos užteršto grunto aikštelei parinkimo atžvilgiu.

Spaudos konferencijoje E. Gentvilas teigė, kad A. Paužos nuogąstavimai, idant ta vieta netaptų  pavojingų medžiagų saugojimo sandėliu, pagrįsti.

"Neduok Dieve, jeigu mes pasidarytume tokią bombikę, kuri nebeleistų nieko toliau daryti, jeigu ta vieta taptų pavojingai užteršto grunto saugojimo vieta ir jos negalėtume panaudoti teritorijoms formuoti. Todėl siūliau užtikrinti, kad bet kuriuo atveju, nepaisant to, kokią technologiją pasirinks būsimas rangovas, kad užterštas gruntas bus stabilizuojamas, idant galėtų būti naudojamas naujoms teritorijoms formuoti", - sakė jis.

E. Gentvilo manymu, ta vieta ateityje netgi galėtų tapti savarankišku Smeltės pusiasalio prielipu. Be to, nuo vietos, kur planuojama užteršto grunto aikštelė, galėtų prasidėti vadinamoji pratekama estakada, skirta įvažiuoti į Kiaulės Nugarą.

Uosto vadovas mano, kad dabartinis planas sutvarkyti užterštą gruntą yra kur kas geresnis nei anksčiau, kai norėta išsiurbti gruntą ir išvežti į atvirą jūrą. Pasak jo, šitas būdas civilizuotesnis, nes pavojingos medžiagos bus stabilizuojamos ir į aplinką nepateks.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder