Galimybę parduoti negrąžintinus bilietus numato susisiekimo ministro Roko Masiulio įsakymu pakeistos Keleivių ir bagažo vežimo jūra taisyklės. Pakeistos taisyklės įsigaliojo šiemet nuo kovo 23 d.
Pagal ankstesnes taisykles laivybos kompanijos, vežančios keleivius Lietuvos jūrų laivų registre įregistruotais laivais, neturėjo teisės parduoti negrąžintinų bilietų. Atsižvelgdamos į riziką, kad dalis bilietų gali būti grąžinta likus kelioms dienoms iki reiso, bendrovės nustatydavo aukštesnes bilietų kainas.
Iš anksto parduodami negrąžintini bilietai laivybos bendrovėms leis užtikrinti, kad laivo reisas, atėjus jo laikui, nebus nuostolingas, o keleiviai galės įsigyti pigesnių bilietų. Nuo šiol bilietų pardavimas kelionėms laivais bus reglamentuotas panašiai kaip ir kelionėms sausumos transportu.
Susisiekimo ministerijos tikslas - keičiant Keleivių ir bagažo vežimo jūra taisykles atsisakyti ir kitų neaktualių ir perteklinių reikalavimų, sumažinti administracinę našta laivybos verslui.
Taisyklės pakeistos pačiu laiku
AB "DFDS Seaways" komunikacijų ir ryšių su visuomene vadovas Baltijos jūros regionui Vaidas Klumbys sako, kad dėl pataisos taisyklėse daugiausia naudos turės keleiviai, galėdami nusipirkti pigesnių bilietų, kita vertus, gerai bus ir laivybos kompanijoms, nes jos galės pasiūlyti tokių bilietų specialiomis sąlygomis. Taigi pliusų įgis ir viena, ir kita pusė.
Pasak V. Klumbio, "DFDS Seaways" didelį dėmesį šiemet skiria atostogausiančių Lietuvos žmonių pritraukimui į keltų linijas. Kompanija kaip tik ieško galimybių jiems pasiūlyti patrauklių produktų. Šiuo metu jau rengiamas pasiūlymų jiems paketas, kad galėtų patogiai keliauti šeimomis, su automobiliais ar motociklais. Taisyklių pataisos pasirodė pačiu laiku ir leis tai padaryti geriau. Dabar, pirkdami bilietus anksčiau, keleiviai galės tikėtis geresnės kainos.
Kita vertus, dabar kompanija turės galimybę pasiūlyti keleiviams pigesnių bilietų į mažiau populiarius reisus. Kai kuriems žmonėms ne tiek aktualu diena, kiek kaina. Bus galima pagalvoti ir apie specialius pasiūlymus. Pasak V. Klumbio, dabar laivybos kompanijos noriau kurs pigesnius produktus keleiviams.
Juo labiau kad kiti turizmo sektoriai, pavyzdžiui, viešbučiai, oro skrydžių bendrovės, tokiais dalykais jau seniai naudojasi. Šiuo požiūriu Lietuvos laivybos bendrovės buvo šiek tiek nuskriaustos.
Nuostata, kad perkant brangesnį kelionės bilietą ir atsisakius kelionės tam tikra dalis bilieto kainos, priklausomai to, prieš kiek laiko atsisakyta, bus grąžinama, išlieka.
"DFDS Seaways", bendradarbiaudamas su trečiosiomis šalimis, naujų pasiūlymų keleiviams ketina pateikti jau šią vasarą. Pavyzdžiui, mažesnes viešbučio ir kelionės laivu paslaugų kainas. Perkant tas paslaugas atskirai, jų kaina būtų didesnė.
Laivuose bagažo kiekis neaktualus
"Dabar taisyklės labiau orientuotos į šių dienų aktualijas, atsisakyta tam tikrų perteklinių momentų. Palikta daugiau teisių pačioms kompanijoms nusistatyti savo taisykles, pavyzdžiui, dėl bagažo registravimo yra galimybė susitarti su keleiviu, kaip jis galėtų būti registruojamas. Nebeliko nuostatos, kad turi būti nurodytas bagažo tipas ir kiekis. Laivybos kompanijoms nėra aktualus bagažo kiekis, jis nėra apmokestinamas kaip lėktuvuose", - sakė V. Klumbys.
Jo teigimu, kitas geras dalykas - dabar nebereikės iš anksto derinti registracijos pradžios ir pabaigos laiko su Valstybės sienos apsaugos tarnyba ir muitine. Žinoma, toms tarnyboms reikalinga informacija ir toliau bus teikiama. Perteklinis reikalavimas iš anksto derinti registracijos laiką apsunkindavo administravimą.
V. Klumbys pasidžiaugė, kad Susisiekimo ministerijos lygiu einama į priekį, kad tobulinamos taisyklės lengvina keltų keleivių administravimą.
Rašyti komentarą