Daugiau dėmesio pramoginių laivų laivavedžiams

Daugiau dėmesio pramoginių laivų laivavedžiams

Šiemet Lietuvos saugios laivybos administracija (LSLA) padidino egzaminų pramoginių laivų laivavedžiams skaičių, modernizavo egzaminavimo klasę. [CITATA] Atrodo, sudarytos neblogos sąlygos, tačiau vis dar antrą vietą pagal dažniausiai padaromus pažeidimus užima laivavedžių neturėjimas dokumento, suteikiančio teisę valdyti motorinį pramoginį laivą. Beje, norinčių valdyti pramoginius laivus daugėja, todėl atsiranda naujos mokymo įstaigos.

Modernizuotoje LSLA klasėje Klaipėdoje nauji kompiuteriai, vienu metu joje galima egzaminuoti kartu 10 tiek pramoginių laivų laivavedžių, tiek vidaus vandenų transporto specialistų. Tiesa, pastariesiems egzaminų nebereikia laikyti, jiems tik pratęsiamas dokumentų galiojimo laikas, pateikus darbo vidaus vandenų laivuose stažą įrodantį dokumentą.

Šiuo metu pradedama diegti nauja egzaminavimo programa, pagerinsianti klientų registravimąsi į egzaminą. Jo forma ir toliau bus kompiuterinis testas, turintis 15 klausimų su trimis galimais atsakymais, iš kurių reikia pasirinkti vieną teisingą. Egzamino trukmė - 30 minučių. Jis išlaikomas tada, jeigu atsakoma į 12 arba daugiau klausimų. Egzamino laikymas kainuoja 60 Lt, perlaikymas - 30 Lt. Klaipėdoje egzaminai vyksta du kartus per savaitę: antradieniais ir ketvirtadieniais, Kaune - kartą per mėnesį.

2011-aisiais vyko 49 egzaminai, o šiemet iki lapkričio 1 d. - 93. 2011 metais egzaminus laikė 1605 asmenys, pernai - 739, o šiemet - 880. Šiemet iš laikiusiųjų egzaminus Klaipėdoje išlaikė tik 69 proc., Kaune - 68 proc. Anksčiau egzaminai būdavo išlaikomi vos ne 100 proc. Pasak LSLA Parengimo priežiūros ir diplomavimo skyriaus vedėjo pavaduotojo Vytauto Braslausko, egzaminus išlaikančiųjų skaičius sumažėjo galbūt todėl, kad kilus skandalui Kaune, kai buvo pastebėta, kad mokymo įstaiga net nemoko, o tik išduoda kursų baigimo pažymėjimus, buvo sugriežtinta mokymo įstaigų priežiūra ir egzaminavimo sąlygos - sudarytos komisijos, klasėje įrengtos vaizdo kameros.


Pramoginių laivų laivevdžiams buvo išduoti 596 dokumentai, o egzaminą laikė 739 žmonės. Pasak V. Braslausko, pramoginių laivų laivavedžiams nemažai išduodama dublikatų, nes jie neretai dokumentus pameta. Už dublikatą mokama šiek tiek mažesnė rinkliava.

Du nauji mokytojai

Šiemet pageidavimą mokyti pramoginių laivų laivavedžius išreiškė dvi mokymo įstaigos - MB "Navigator LT" Klaipėdoje ir asociacija "Pamario delta" Šilutėje. Pasak LSLA direktoriaus Evaldo Zacharevičiaus, norinčių mokytis valdyti laivus atsiranda vis daugiau, tokia paslauga paklausi, todėl atsiranda naujos mokymo įstaigos. "Tikimės jog jos darbuosis sąžiningai, o ne tik uždarbiaus, registruodamos į kursus ir dalindamos kursų baigimo pažymėjimus", - sakė įstaigos vadovas.

Privačios bendrovės teikia paslaugą, organizuoja mokymo kursus ir už tai ima mokestį. Pavyzdžiui, kursai kainuoja 700-750 Lt. Tačiau jos neatsako už kokybę, t. y. neduoda jokios garantijos, kad žmogus, lankęs kursus, išlaikys egzaminą. Praktika rodo, kad seniai kursus baigę žmonės dažniau neišlaiko egzaminų. LSLA ima rinkliavą tik už egzaminą ir dokumentą, t. y. už laivavedžio pažymėjimą.

LSLA akredituodama mokymo įstaigą būtinai žiūri, kad ji turėtų galimybę bent 10 valandų skirti praktiniams plaukiojimo įgūdžiams, t. y. sudaryti galimybę plaukti laivu prieš srovę, jį apsukti, lenkti kitą laivą ir kt. V. Braslauskas sakė, kad ateityje ketinama organizuoti ir valstybinį praktinių įgūdžių egzaminą.

Pasak LSLA Pramoginės laivybos skyriaus vedėjo Povilo Pauparo, reikėtų "pričiupti" ir burinių jachtų laivavedžius, nes jachtos turi variklius. Jų laivavedžiai privalėtų turėti motorinio laivo laivavedžio pažymėjimus. Anot jo, turėtų būti peržiūrėtos Lietuvos buriuotojų sąjungos diplomavimo taisyklės.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder