Laivyba
| Visi nori plaukti naujuoju keltu "Neringa", tačiau, pasak A. Žukausko, jis vienas negali ištisai dirbti, turi pailsėti ir jo įgula |
AB "Smiltynės perkėla" direktorius Algirdas Žukauskas sako, jog norinčiųjų keltis keltais per Kuršių marias ir šventinėmis dienomis buvo daug.
Pagal patvirtintą grafiką naujojoje perkėloje per šventes turėjo dirbti vienas keltas, tačiau dirbo du - "Neringa" ir "Žalgiris". Pasak A. Žukausko, "Smiltynės perkėlos" keltų darbas nei praėjusį penktadienį, nei sekmadienį šventinės nuotaikos žmonėms nesugadino.
Beje, sausio 2 dieną, sekmadienį, vėjo greitis gūsiais viršydavo 20 m/s. Apie 17 val. jis dar labiau sustiprėjo, tačiau dirbo naujasis bendrovės keltas "Neringa", tad problemų nekilo.
Gruodžio 31 d., penktadienį, į Smiltynę perkelta beveik 3 tūkst. žmonių, mašinų - 4 tūkst. Sekmadienį, Smiltynėje automobilių eilių prie kelto nebuvo, nebent reikėdavo luktelėti, kol keltas perplauks marias. Sausio 2 d. iš Smiltynės perkelta 4512 automobilių, į Smiltynę kėlėsi 1300 žmonių. A. Žukauskas sakė, jog žmonių skundų dėl keltų darbo šventinėmis dienomis negauta. Direktorius juokavo sakydamas, kad jeigu net ponas Vytautas, nuolatos kritikuojantis keltų darbą, šį kartą pretenzijų neturėjo, vadinasi, keltai dirbo tikrai gerai.
"Neringa" nenusivylė
AB "Smiltynės perkėla" direktoriaus Algirdo Žukausko teigimu, 2004-ieji bendrovei buvo geri ir sėkmingi metai. Didžiausias įvykis - po dvidešimties metų pradėtas eksploatuoti naujas keltas "Neringa". Kitas reikšmingas įvykis - pasirašyta sutartis ir Bulgarijos Burgo laivų statykloje pradėtas statyti antras greitaeigis bendrovės keltas.
Direktoriaus teigimu, lūkesčiai dėl kelto "Neringa" pasiteisino. Jai pradėjus dirbti pernai birželį iš bendrovės ataskaitų išnyko grafa, kurioje būdavo žymima, jog keltų eismas sustabdytas dėl stipraus vėjo. A. Žukauskas mano, jog "Neringa" galės dirbti ir atsiradus ledams mariose.
Bendrovės darbuotojai dėjo daug pastangų, kad prie keltų nesusidarytų automobilių eilės. Pernai vasarą jų Klaipėdos pusėje beveik ir nebuvo. To, kad vasarą sekmadieniais Smiltynėje susidaro eilės, pasak A. Žukausko, ko gero, nepavyks išvengti, nes Nida traukia žmones. Problema ta, kad iš Neringos grįžtantieji esant geram orui pradeda visi važiuoti vienu metu - apie 17 val.
Beje, nepaisant to, kad anksčiau už keltą nereikėjo mokėti, o dabar reikia, žmonių, kurie naudojasi keltų paslaugomis, daugėja 15-20 proc.
Nepamiršti ir darbuotojai
Direktorius džiaugiasi, kad finansiniai įsipareigojimai bankui ir dėl "Neringos", ir dėl naujojo kelto įvykdyti naudojant savo lėšas ir nepatiriant didelių sunkumų. Beje, pernai pagerėjo ir bendrovės įvaizdis, ir jos aplinka.
Šiuo metu "Smiltynės perkėloje" yra 95 darbuotojai. Visi jie, pasak A. Žukausko, daug ir gerai dirbo. Pernai prieš pat Naujuosius metus pirmąkart per bendrovės egzistavimo laikotarpį darbuotojams ir jų šeimų nariams buvo organizuoti du šventiniai vakarai, kadangi dirbta dviem pamainomis. Jais žmonės buvo labai patenkinti.
Naujam keltui - senojo pavadinimas
Pasak A. Žukausko, Bulgarijoje statomas keltas pavadinimo dar neturi. Šiuo metu vyksta derybos ir, direktoriaus teigimu, artimiausiu metu, ko gero, bus parduotas keltas "Baltija", nes jau turi pirkėją. Po to ketinama parduoti ir keltą "Nemunas". Pasak direktoriaus, kai senieji keltai bus parduoti, vieno jų pavadinimas bus panaudotas naujajam keltui. Taigi naujojo kelto pavadinimas bus arba "Baltija", arba "Nemunas".
Bulgarijos laivų statykloje dabar jau turėtų būti pradėti naujo "Smiltynės perkėla" kelto korpuso suvirinimo darbai. Laivo statybos priežiūrai atlikti pasamdyti inspektoriai pranešė, kad į gamyklą jau atvežtas jam metalas, užsakyti varikliai ir įrengimai. Pasak A. Žukausko, jeigu oro sąlygos netrukdys (beje, Burge prieš pat Naujuosius metus buvo 22 laipsniai šilumos), tai jeigu ne birželio mėnesį, tai liepos pradžioje naujasis keltas pasieks Klaipėdą.
Beje, jeigu senasis keltas per valandą padaro du reisus - tai "Neringa" - 4. Taigi du naujieji keltai dirbs taip, kaip keturi senieji. Anot A. Žukausko, pradėjus dirbti ir antram naujam keltui, eilės ir Smiltynėje sekmadieniais gerokai apmažės.
Svajoja nudžiuginti klientus
Šiemet sezono metu pradėjus dirbti antram naujam keltui "Smiltynės perkėlos" darbuotojai norėtų nudžiuginti savo klientus - šiek tiek sumažinti lengvojo automobilio perkėlimo kainą.
Nemažą dėmesį bendrovės darbuotojai skyrė ir skirs tam, kad keltuose nekiltų kokių nors incidentų, kad jų kapitonai griežtai laikytųsi plaukiojimo uosto akvatorijoje taisyklių, kad būtų užtikrintas keleivių saugumas. Esant dideliems žmonių ir automobilių srautams ir toliau bus samdomi apsaugos tarnybų darbuotojai, nors tai bendrovei labai brangiai kainuoja.
Pasak direktoriaus, "Smiltynės perkėla" randa bendrą kalbą su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija dėl krantinių sutvarkymo. Norima, kad jos būtų pritaikytos naujų keltų darbui. Naujai kito galingumo technikai reikalingas ir kitas gylis. A. Žukauskas įsitikinęs, kad krantinės bus sutvarkytos ir pritaikytos šiuolaikiniams laivams iki tol, kol į Klaipėdą bus atplukdytas kitas naujas keltas.
Daugiau traukinukų nepirks
A. Žukausko teigimu, šiemet sezono metu mini traukinukai Smiltynėje vėl kursuos. Jis apgailestavo, kad pernai jie buvo nusipirkti vėlokai. Tačiau, pasak jo, ir per tą laikotarpį, kurį jie važinėjo, įsitikinta, kad bus labai populiarūs ir už juos sumokėti pinigai gana greitai bus susigrąžinti. "Mes esame labai patenkinti, kad juos įsigijome",- sakė jis.
"Smiltynės perkėlos" direktorius mano, kad abu traukinukai tenkins tik norinčiuosius važiuoti į Lietuvos jūrų muziejų. Pasak jo, ko gero, vežioti žmones į pliažą nuo naujosios perkėlos jie nespės. O įsigyti jų daugiau bendrovė neplanuoja, nes jai kur kas svarbiau šiuo metu naujas keltas. A. Žukauskas sako, kad į bendrovę jau kreipėsi turizmo agentūros, norinčios nuomotis traukinukus ir vežioti po senamiestį turistus. Direktorius mano, kad galbūt tais traukinukais susidomės kiti verslininkai ir patenkins turistų ar norinčiųjų važiuoti į pliažą poreikius. Beje, "Smiltynės perkėla" yra Prancūzijos kompanijos, gaminančios tokius traukinukus, distributorė Lietuvoje.
Šiuo metu garvežiukai laikomi garaže, o vagonėliai - užkonservuoti ir stovi bendrovės teritorijoje esančioje pastogėje. Pasak A. Žukausko, jeigu pavasaris šiemet bus gražus, galimas daiktas, traukinukai pradės vežioti žmones jau gegužės mėnesį.
Dalia BIKAUSKAITĖ

Rašyti komentarą