Permainos pietinėje uosto dalyje reikalingos tam, kad VLG galėtų remontuoti didesnius laivus. Klaipėdos valstybino jūrų uosto direkcija šiomis dienomis paskelbė konkursą, kurį laimėjęs rangovas turės iškasti dokų duobę, kitaip sakant, paplatinti dabar esančią, pagilinti iki 18 metrų, įrengti naują dokų inkaravimo sistemą ir rekonstruoti krantines 137A, 138A bei dalį 139 nutiesiant geležinkelio kelius. Numatoma nemažai ardymo darbų. Vokų su pasiūlymais atplėšimas numatomas kitų metų sausio 19 d.
Pasak laikinai einančio Uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus pareigas Vidmanto Paukštės, norima pakeisti dokų stovėjimo konfigūraciją, kad būtų galima pastatyti "Panamax" tipo laivams tinkantį doką. VLG, iš pradžių žadėjusi naują doką statyti Vakarų Baltijos laivų statykloje, vis dėlto šiemet vasarą nusipirko panaudotą 235 m ilgio ir 45 m pločio doką iš Juodkalnijoje įsikūrusios kompanijos "Adriatic Shipyard Bijela". Dokas dabar dar stovi Juodkalnijoje ir į Klaipėdą bus atplukdytas tada, kai jam bus padaryta vieta stovėti.
Nugriovus pirsą atsiras daugiau erdvės krovos darbams. Jau vykdomos viešųjų pirkimų procedūros dėl greta esančių 139 ir 140 krantinių rekonstrukcijos. Atsiradus didesniam, apie 300 metrų, darbiniam krantinių ilgiui jose vyks krovos darbai. Kai Malkų įlanka prie krantinių bus pagilinta iki 14 metrų, čia bus galima priimti "Panamax" tipo laivus. Pasiūlymai dėl šių rekonstrukcijos darbų jau gauti ir šiuo metu yra vertinami.
Dar vienas atskiras projektas, kurio nugalėtojas netrukus bus paskelbtas, yra užteršto grunto iš plaukiojančiųjų dokų duobių valymas. Šiuo metu irgi vyksta viešųjų pirkimų procedūros. Buvo paskelbtas antras, pakartotinis, konkursas, nes Latvijos kompanijai BGS, pradėjusiai šiuo darbus, jų baigti nepavyko. Šiuo metu laukiama dokumentų iš rangovų ir artimiausiu metu bus skelbiamas konkurso dėl grunto aikštelės įrengimo ir dokų duobių išvalymo nugalėtojas. V. Paukštės teigimu, tik išvalius užterštą gruntą bus galima atlikti minėtos doko duobės naujam dokui gilinimo darbus.
Iki šiol yra išvalyta tik viena VLG doko duobė, dar liko dvi VLG, dvi AB "Klaipėdos laivų remontas", viena Vakarų Baltijos laivų statykloje ir dar kelios vietos Malkų įlankos akvatorijoje šalia dokų. Ruošiamasi visos Malkų įlankos gilinimo iki 14,5 metro darbams.
Visų trijų projektų įgyvendinimo darbai bus pradėti kitais metais, o baigti, ko gero, 2018 metais. Kai kurie darbai Malkų įlankoje jau pradėti. Pavyzdžiui, jau sukalti 33 metrai statomos unikalios apsauginės sienutės, turinčios sutvirtinti šlaitą.
Rašyti komentarą