"Susisiekimo ministras R. Sinkevičius užbaigė AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" vedimą prie bankroto. Jam vadovaujant jokiose ministerijos ataskaitose apie jūrininkystę nieko nebuvo, lyg Lietuvoje apskritai nebūtų jūrinio laivyno. Ir traukdamasis iš savo posto dar padarė tokią velniavą", - piktinosi Lietuvos jūrininkų sąjungos (LJS) pirmininkas Petras Bekėža ir pridūrė, kad dėl tokios apdovanojimo tvarkos bus kalbamasi su nauju susisiekimo ministru ir kreipiamasi į Vyriausybę.
Paprašytas pakomentuoti naują apdovanojimų tvarką, kuri bus taikoma ir apdovanojant Lietuvos jūrų transporto darbuotojo garbės ženklu, ir jūrų kapitono Liudviko Stulpino medaliu, LJS pirmininkas sakė: "Anksčiau pasiūlymus dėl šių apdovanojimų galėdavo teikti Lietuvos jūrininkų sąjunga, Lietuvos laivų savininkų asociacija, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija, Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacija ir kt. Dabar mums siūlymus dėl apdovanojimų leidžiama teikti tik per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją ir Lietuvos saugios laivybos administraciją. Ir tik jos galės teikti siūlymus ministerijai."
Anksčiau jūrinio verslo atstovai ir patys teikdavo pasiūlymus dėl apdovanojimų, ir būdavo įvairių komisijų, kurios svarstydavo šį klausimą, nariai.
Liudviko Stulpino medalio, įsteigto prieš trejus metus, skyrimas netenkina jūrininkų. Ypač juos papiktino tai, kad vienas medalis buvo skirtas asmeniui tiesiog ministro sprendimu ignoruojant visos komisijos nuomonę, kuri balsavo tik už vieną kandidatą.
Susisiekimo ministerija yra įsteigusi daug įvairių apdovanojimų, kurie skirti ir geležinkelininkams, ir upeiviams, ir paštininkams, ir uostininkams, ir kt. Dėl apdovanojimų jiems skyrimo posėdžiaudavo įvairios komisijos. Nuo šiol įsigaliojo bendra įvairių ministerijos kuruojamų veiklos sričių apdovanojimų skyrimo tvarka, sudaryta bendra Susisiekimo ministerijos komisija, kuri spręs, kam turi būti teikiami apdovanojimai. Jos nariai: ministerijos kancleris (komisijos pirmininkas), Biudžeto ir valstybės turto valdymo departamento direktorius ar direktoriaus pavaduotojas (komisijos pirmininko pavaduotojas), Teisės skyriaus vedėjas ar vedėjo pavaduotojas, Personalo administravimo skyriaus vedėjas, Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius ar direktoriaus pavaduotojas, Informacinės visuomenės politikos departamento direktorius ar direktoriaus pavaduotojas, Plėtros ir tarptautinių ryšių departamento direktorius ar direktoriaus pavaduotojas, Vandens ir geležinkelių transporto politikos departamento direktorius ar direktoriaus pavaduotojas.
Personalinė komisijos sudėtis ir komisijos sekretorius (Personalo administravimo skyriaus darbuotojas) tvirtinami susisiekimo ministro įsakymu.
Taigi komisijoje nebeliko nė vieno jūrinio sektoriaus atstovo, nei LJS, nei Jūrų kapitonų asociacijos, nei geležinkelininkų ar upeivių ar kitų atstovų, kurie galėdavo įvertinti, ar tikrai tie žmonės verti tokių apdovanojimų.
"Manau tokie dalykai nepriimtini. Tarptautinė darbo organizacija vadovaujasi trišaliu principu. Europos Sąjunga irgi rekomenduoja daugelį klausimų spręsti trišaliu pagrindu. Turi būti išklausoma ir tų, kurie dirba su tai žmonėmis, nuomonė. Kas geriau pažįsta jūrinio transporto, jūrinio verslo atstovus, jeigu ne mes. Kas gali geriau teikti pasiūlymą ministrui nei mes? Ar tai darys geriau sėdintieji valdymo aparate ir neturintys nieko bendro nei su jūra, nei su tomis įmonėmis. Ar jie gali priimti sprendimą, ką verta apdovanoti garbės ženklu?" - klausė P. Bekėža.
Rašyti komentarą