Jūrininkų skyriaus vedėjo atlyginimas negundo

Jūrininkų skyriaus vedėjo atlyginimas negundo

Lietuvos saugios laivybos administracija iki šiol dar neturi Laivų eismo stebėsenos skyriaus vedėjo. Vienas skelbtas konkursas eiti tokias pareigas neįvyko. Praėjusią savaitę konkursas paskelbtas antrą kartą.

Lietuvos saugios laivybos administracija (LSLA) kuria Nacionalinę laivų eismo stebėsenos informacinę sistemą (NLESIS). Turėti tokią sistemą iš šalių narių reikalauja Europos Sąjungos direktyvos. Toks reikalavimas susijęs su laivų, gabenančių pavojingus krovinius, stebėsena. Norima žinoti, ką ir kur tokie laivai gabena, idant įvykus nelaimei gelbėtojai galėtų operatyviai reaguoti ir sumažinti pasekmes.

LSLA prieš trejus metus Jūrų paieškos ir gelbėjimo koordinavimo centrą perdavė Lietuvos karinėms jūrų pajėgoms, tad kariškiai būtų galėję kurti ir NLESIS. Tačiau Lietuvos krašto apsaugos ministerija pareiškė, kad laivų eismo stebėsena nėra karinė funkcija, tad tai teko daryti LSLA.

Buvo parengtas projektas, pateiktas Centrinei projektų valdymo agentūrai ir gautas 3,5 mln. Lt finansavimas. Sistema turės būti įrengta per 21 mėnesį, t. y. 2013 metų liepą-rugpjūtį. Planuojama, kad šiemet bus sukurtas bent vienas modulis, t. y. Europos saugios laivybos agentūros "SafeSeaNet" stebėsenos informacijos perdavimo ir keitimosi sistemos.

Kitas etapas - automatinės informacinės sistemos (AIS) atnaujinimas. Šiuo metu turima AIS aptinka laivus ir automatiškai perduoda informaciją. Įgyvendinant minėtą projektą bus pastatytos bazinės AIS stotys, kurios sudarys galimybę ne tik priimti informaciją, bet ir persiųsti laivams SMS pavidalo žinutėmis. Kitaip sakant, bus sukurta nauja šiuolaikinė AIS sistema.

Jau dauguma LSLA darbuotojų, išskyrus vadovybę, iš pastato, esančio J. Janonio gatvėje, trečio aukšto perkelti į antrą, neseniai perimtą iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos. O trečiąjį aukštą užims NLESIS, patalpos bus remontuojamos ir pritaikomos. Šiuo metu rengiami dokumentai skelbti viešuosius pirkimus. Be to, kartu bus skelbiamas tarptautinis konkursas dėl minėtos sistemos programavimo. Šis konkursas vyks mažiausiai tris mėnesius, tad per tą laiką tikimasi paruošti patalpas.

Dar pernai gruodį skelbtas konkursas Laivų eismo stebėsenos skyriaus vedėjo pareigoms užimti neįvyko, nes nesulaukta pretendentų. Dabar skelbiamas antras konkursas.

"Mes galime pasiūlyti įdomų darbą, bet, matyt, netenkina atlyginimas. Nebūtinai Laivų eismo stebėsenos skyriaus vedėjas turi būti buvęs kapitonas, tačiau jūrininku būti privalo. Plaukiantys į jūrą jūrininkai skambina ir teiraujasi, koks atlyginimas numatytas skyriaus vedėjui. Matyt, todėl, kad jis žymiai mažesnis, nei žmogus gauna dirbdamas jūroje, jūrininkai ir nesusigundo mesti jūros dėl tokio atlyginimo", - sakė LSLA direktorius Evaldas Zacharevičius.

Kai Laivų eismo stebėsenos skyrius turės vadovą, tada bus pradėti skelbti konkursai jo specialistų pareigoms eiti. Tokių specialistų reikės 5-6.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder