Laivyba
| "Martynos" ilgis - 82,6 m, plotis - 12,6 m, dedveitas - 2736 t. |
Pernai UAB Jūrų agentūra "Forsa" agentavo 450 laivų atplaukimų ir sumokėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai 5,5 mln. Lt uosto rinkliavų.
Šiemet sausio mėnesį "Forsa" nusipirko laivą "Marta". Beje, tai jau trečias jos įsigytas laivas. Visi jie plaukioja su Lietuvos vėliava.
Šios bendrovės direktorius Sergejus Puzemskis mano, jog šiuo metu vis dėlto labiau apsimoka turėti laivus, plaukiojančius su vadinamosiomis pigiomis vėliavomis. Nedidelei kompanijai Lietuvos vėliavos išlaikymas laivuose - gana brangus malonumas. Tačiau direktorius tikisi, kad ir Lietuvoje, kaip Estijoje ir Latvijoje, bus imamas vadinamasis laivo tonažo mokestis, o ne pelno mokestis, kaip yra dabar, ir mano, kad tada laivų, plaukiojančių su Lietuvos vėliava, daugės.
Sausakrūviai laivai
"Forsa" 1993 metais įkurta kaip laivų agentavimo bendrovė. Laivą "Martyna" ji nusipirko pernai rugpjūčio mėnesį. 82,5 m ilgio, 12,6 m pločio, 3085 t dedveito laivas "Marjola", pastatytas 1981 metais, yra nuomojamas "barboutčarterio" sąlygomis, t. y. jis išsinuomotas 4 metams su teise vėliau jį nupirkti.
"Martyna", "Marta", pastatyti 1988 metais, ir "Marjola" - sausakrūviai laivai, galintys gabenti įvairius krovinius. Pavyzdžiui, "Marta" gali gabenti 4 tūkst. kubinių metrų pjautinės medienos. Šis laivas į pirmą reisą šiemet sausio mėnesio pradžioje išplaukė iš Klaipėdos į Gdanską (Lenkija) gabendamas trąšų krovinį. Antras "Martos" reisas - trąšų krovinys išplukdytas į Angliją.
"Forsos" laivai plaukioja Baltijos ir Šiaurės jūromis, gabena krovinius tarp Europos uostų. Be trijų savo laivų, agentūra dar vieną laivą nuomoja ir yra dar dviejų laivų operatorė.
Tiek "Martynoje", tiek ir "Martoje" dirba 6 žmonių įgulos, visi jie Lietuvos piliečiai. Praėjus keturiems mėnesiams "Forsai" reikės dar 12 jūrininkų šių laivų įguloms pakeisti, kad jos galėtų pailsėti.
S. Puzemskis sako, jog "Forsa" ketina ateityje dar pildyti savo laivyną, jeigu nepablogės rinka, jeigu bus krovinių, kuriuos reikia plukdyti jūromis. Pasak jo, pernai rinkos sąlygos buvo labai geros.
Atsirado sąlygos kreditui
Nors "Forsa" jau gabena krovinius ir savo laivais, tačiau ji ir toliau užsiima laivų agentavimu, frachtavimu, krovinių ekspedijavimu. Bendrovėje šiuo metu dirba 28 žmonės.
Nuo pat bendrovės įkūrimo jai vadovauja Sergejus Puzemskis. Mokydamasis Odesoje ir Kaliningrade jis įgijo inžinieriaus mechaniko ir inžinieriaus ekonomisto specialybes. Beje, prieš pradėdamas vadovauti "Forsai" 20 metų jis dirbo žvejybos laivyno valdymo struktūroje vadovaujamą darbą.
S. Puzemskio teigimu, su laivų savininkais Europoje "Forsa" yra užmezgusi gerus santykius, tad gali frachtuoti krovinius. Agentūra yra viena iš aštuonių Lietuvos laivų savininkų asociacijos narių ir viena iš daugiau kaip 50 Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacijos narių.
Paklaustas, kodėl laivų agentavimo bendrovė pradėjo pati pirkti laivus, "Forsos" direktorius S. Puzemskis atsakė: "Dabar, kai bankai Lietuvoje įveikė baimę ir duoda kreditą ir laivams pirkti, atsirado sąlygos tai daryti. "Forsa" po truputį plėtojo savo verslą. Pradėjome krovinius frachtuoti, vežti svetimais laivais, įgijome krovinių gabenimo patirties, ėmėme nuomoti laivus, operuoti jais, o paskui ir pirkti".
Dalia BIKAUSKAITĖ

Rašyti komentarą