Kada į Klaipėdą plauks tokie konteinervežiai kaip į Valensiją?

Kada į Klaipėdą plauks tokie konteinervežiai kaip į Valensiją?

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus mano, kad 2021-aisiais į Lietuvos uostą pradės plaukti panašaus dydžio laivai konteinervežiai, kokie plaukia į Ispanijos Valensijos uostą. Tačiau iki tol dar reikės nemažai padaryti darbų.

Antra pasaulyje konteinerinės laivybos kompanija "Mediterranean Shipping Company"(MSC) Valensijos uoste 2006 metais atidarė savo konteinerių terminalą. Vidutiniškai per metus jame kraunama apie 1,6 mln. TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių). Kai lankėmės jame vasario pabaigoje, prie krantinės stovėjo didžiulis laivas konteinervežis "MSC Capella", kurio ilgis - 355 m. Jis atgabeno 14 tūkst. TEU, sudėtų 19 eilių. Ir tai nėra didžiausias į šį terminalą atplaukęs laivas.

Čia atvyksta konteinervežiai, gabenantys ir 16 tūkst. TEU, kurių ilgis - 400 m ir kurie turi 22 konteinerių eiles. Toks laivas atvyks metų viduryje. Šis MSC terminalas yra pasirengęs šių metų pabaigoje priimti ir 18 tūkst. TEU galinčius gabenti laivus. Paprastai per savaitę į jį atvyksta vienas didelis laivas. Vadinamasis "transšipmentas" (kai kraunama iš laivo į laivą) sudaro tik 75 proc. visos terminalo krovos. Valensijos uoste iš viso yra trys konteinerių krovos terminalai.

Klaipėdos LKAB "Klaipėdos Smeltė" konteinerių terminale neseniai irgi atsirado MSC "hubas", t. y. konteinerių paskirstymo centras (dideli laivai atplukdys konteinerius į "Smeltę", o mažesni juos išgabens į kitus uostus). Netrukus bus pradėta statyti estakada į anksčiau bendrovės "Progresas" nuomotą teritoriją. Be šios teritorijos "hubui" pradėti veikti visu pajėgumu praktiškai neįmanoma.

Pernai konteinerių krova, palyginti su užpernai, augo 27 proc., o šiemet per pirmuosius mėnesius, palyginti su pernai tuo pačių laikotarpiu, pastebimas daugiau kaip 30 proc. augimas.

"Šiuo metu dalis krovinių, ypač kompanijai "Maersk" priklausantys konteineriai, į "Smeltę" perėjo iš UAB Klaipėdos konteinerių terminalo, didelę dalį jos krovinių sudaro UAB Birių krovinių terminalo trąšos, pernai čia jų buvo perkrauta apie 1 mln. t. Pas mus MSC dar nepradėjo dirbti rimtai, bet kai pradės, krovinių kiekis stipriai didės. Mes tikimės, kad MSC baigs rengti savo strategiją iki galo ir jos "hubas" šių metų pabaigoje įgaus kitas apsukas", - sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Tikėtis galima 2021-aisiais

Jau dabar į Klaipėdos uostą, į "Smeltės" konteinerių terminalą, atplaukia įspūdingi laivai konteinervežiai, bet, pasirodo, jie yra palyginti maži. Jau nekalbant apie laivus konteinervežius, ilgiausias laivas, kada nors atplaukęs į Lietuvos uostą, buvo kruizinis laineris "Celebrity Eclipse", kurio ilgis - 317 m ir prilygsta trijų futbolo aikščių ilgiui.

Beje, konteinerinių laivų grimzlė didesnė nei kruizinių laivų. Valensijos uoste laivybos kanalo gylis ir yra 17 m, o prie kratinių - 16 m. Taigi tam, kad tokie laivai galėtų atplaukti į Klaipėdą, reikia, kad gylis jos uoste būtų 17 m. Ir tam ruošiamasi jau dabar.

Pasak A. Vaitkaus, kai tik bus parengtas Klaipėdos uosto bendrasis planas, atsiras galimybė pakeisti uosto molų konstruktyvą, pagilinti laivybos kanalą, vidinį kanalą truputį paplatinti ir įrengti gerą laivų apsisukimo ratą. Be visų šitų dalykų, pietinėje Klaipėdos uosto dalyje dar turėtų atsirasti slenkstis, vadinamieji antrieji uosto vartai.

Klaipėdos uoste prie "Smeltės" krantinių gylis yra 13,5 m. Uosto direkcija planuoja, kad po kurio laiko gylis iki 100-osios krantinės "Smeltėje" bus 16,5 m. "Jeigu uosto bendrąjį planą parengsime per 1,5-2 metus, geriausiu atveju gilinimo ir infrastruktūros įrengimo darbai galėtų prasidėti 2018-2019 metais. Didesnis gylis iki "Smeltės", manyčiau, atsiras, ko gero, tik 2021 metais", - sakė A. Vaitkus.

Iš kur atkeliaus kroviniai?

Turint omenyje dabartinę Klaipėdos uosto infrastruktūrą ir suprastruktūrą, krova iki 2020-2021 metų galėtų siekti 50-60 milijonų tonų per metus, o jeigu bus įgyvendinti minėti planai, atsiras galimybė krauti per metus iki 70-80 mln. tonų. Suprantama, be visų minėtų dalykų, dar reikės sutvarkyti ir privažiuojamuosius kelius į uostą.

Iš kur į Klaipėdos uostą atkeliautų tiek krovinių? "Lietuvos transporto sektoriaus, Susisiekimo ministerijos, Uosto direkcijos, AB "Lietuvos geležinkeliai" atstovai pastaruoju metu labai dažnai lankosi Kazachstane, Kinijoje. Šią vasarą pas mus viešės delegacija iš šios šalies, vyks didelis Kazachstano forumas. Mes tikimės, kad krovinių srautas iš šių šalių turėtų atsirasti Klaipėdoje. Beje, Kinijos kompanijos ties Minsku (Baltarusija) turi didelius plotus logistikai. Manome, kad galėtume būti tų krovinių srautų aptarnavimo uostas", - teigė Uosto direkcijos vadovas.

Nuo 2003 metų Klaipėda tarp Baltijos šalių uostų yra konteinerių krovos lyderė. "Jeigu mes viską įgyvendinsime, ką esame suplanavę, didieji transatlantiniai laivai turėtų pradėti plaukti į Klaipėdos uostą ir jame bus skirstomi jų atgabenti konteineriai. Tiesa, šiuo metu prekyba tarp Šiaurės Amerikos ir Europos, turint omenyje prekes, gabenamas konteineriuose, yra šiek tiek sustojusi, nes sustojo Amerikos mašinų gamybos pramonė, tačiau specialistai sako, kad ji per metus turėtų atsinaujinti", - kalbėjo A. Vaitkus.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder