Kapitonui Juozui Liepuoniui pasisekė

Kapitonui Juozui Liepuoniui pasisekė

Jūrų kapitonų asociacijos pirmininkas, tolimojo plaukiojimo kapitonas Juozas Liepuonius juokauja, esą jam tiesiog Dievo dovana, kad šiemet galės dalyvauti Jūros šventėje.

Sveiki, kapitone. Ar jūs jūroje, ar krante, ar švęsite kartu su klaipėdiečiais Jūros šventę?

Šiandien (antradienį. - Aut. past.) mane norėjo kompanija išsiųsti į laivą Durbane, Pietų Afrikos Respublikoje. Bet jis vėluoja ten atplaukti iš Kenijos. Pažiūrėjau "Marine traffic" sistemoje, kaip jis plaukia - atvyks tik kitos savaitės pradžioje. Užtat Jūros šventėje pabūsiu. Tai "nuskilo", gal Dievulis mano mintis paskaitė. Išvyksiu tik kitą savaitę.

O kokio tipo laive dirbsite šį kartą?

Tai tos pačios privačios britų jūrinės saugos kompanijos "Jūros maršalai", kurios ginkluotos apsaugos laive "Stern" ("Laivagalis") dirbau pernai, irgi ginkluotos apsaugos laivas "Pelican Progress". Tai greitaeigis laivas, anksčiau dirbęs naftos verslovėse. Dabar jis "perrengtas", apginkluotas. Kompanija plukdo jį iš Singapūro į Pietų Afrikos Respubliką, o iš ten - į Nigeriją. Gvinėjos įlanka šiuo metu tapo pagrindiniu piratavimo regionu. Indijos vandenyne dabar beveik ramu, laivų užpuolimų nedaug. Ten tvarką įvedė "Laukinės žąsys".

Kas yra tos "Laukinės žąsys"?

Angliškai "Wild Goose". Tai samdiniai - daugiausia britai, specialiųjų pajėgų karininkai. Tai panaši organizacija kaip prancūzų svetimšalių legionas. 2012 metais piratai pagrobė Saudo Arabijos tanklaivį, ir arabai sumokėjo 7 milijonus dolerių. Ten tarptautinių pajėgų veikla ribojama įvairiais įstatymais. Žaidžiami demokratijos žaidimai. Piratą reikia nuvežti į tarptautinį Hagos teismą, įrodyti, kad jis kaltas, ir t. t. Pagal statistiką, nuo 2000 iki 2017 metų pabaigos buvo pristatyta beveik 500 piratų, o nuteistų - tik 12. Visiškas absurdas. Plius atvežtam, bet išteisintam piratui jį atvežusysis turi sumokėti kompensaciją.

Arabai tų demokratinių žaidimų nežaidžia, jie pasamdė tas "Laukines žąsis". Pernai, kai buvau Libijoje, karo veiksmų zonoje, mano laive iš 35 jūrų pėstininkų keturi buvo tarnavę "Laukinėse žąsyse". Galima sakyti, jog tai yra privati kariuomenė. Tam tikru momentu jie tvarką buvo įvedę ir Siera Leonėje, ir Liberijoje, Dramblio Kaulo Krante, Konge. Net Jungtinės Tautos per tarpininkus juos samdo, kai oficialiai neįmanoma nieko padaryti. Bent tie keturi taip pasakojo. Tai privati saugos kariuomenė.

Kapitone, jūsų laukia pavojingas reisas.

Prie visko pripranti. Pernai, prisimenu - eini eini vakare, žiūrėk, jau ir pradeda šaudyti. Pasislepi kur nors, paskui staigiai grįžti į laivą už šarvuotų stiklų. Ir anksčiau kareiviai nebijodavo, nes kiekvienas galvodavo, kad ne jį nušaus. Jaunas būdamas gal kaip nors kitaip elgčiausi, o dabar į tai reaguoju ramiai. Žinoma, pavojaus yra, kas be ko, už tą didesnį pavojų ir pinigai mokami. Kad ir kaip būtų, kažkam reikia ir tokį darbą dirbti. Jeigu man siūlo, kodėl aš negalėčiau jo dirbti?

Ar jūsų reisas ilgai truks?

Dabar vykstu trumpam, tik laivą "Pelican Progress" nuplukdysiu į Nigeriją per aktyvių piratų rajoną, perduosiu jį, apmokysiu nigeriečius. Užtruksiu kokį mėnesį. O paskui vyksiu į Maltą, į "Jūros maršalų" laivą "Stern", kuriame jau esu buvęs ir kuris dabar Viduržemio jūroje. Saugosiu prabangias jachtas.

Kasmet organizuojamas pasaulio brangiausių jachtų festivalis. Šiemet jis vyks Kroatijoje. Mes su laivu "Stern" turėsime jį saugoti, nes pernai, kai festivalis vyko Čilėje, buvo bandyta kažką sprogdinti, greičiausiai konkurentų darbas, mėginta apvogti.

"Stern" turi greitaeigių katerių, kurie plaukia 70 mazgų greičiu, jame būna britų apsaugininkai. "Jūrų maršalai" kitų jūrininkų nesamdo, tik britus, net eiliniais jūreiviais filipiniečiai nebūna. Tokia kompanijos, kuri registruota Maltoje, politika. Ta privati kompanija daro tai, ko negali daryti oficialios kompanijos.

Ar jūs seniai jau dirbate šiai privačiai jūrinės saugos kompanijai?

Nuo 2014 metų.

Neplanuojate įsidarbinti kokioje kitoje kompanijoje, kad jūsų darbas būtų saugesnis?

Taip labai nesiveržiu ten dirbti. Per metus du tris reisus padarau, ir viskas. Tarp reisų dėstytojauju, tikrinu laivus. Mano nerami dvasia, negaliu sėdėti krante, tai ne man.

Kaip norėtumėte baigti mūsų trumpą interviu?

Mes sakome: "Navigare necesse est", t. y. plaukioti būtina. Manau, ir Jūros šventė Klaipėdoje yra tiesiog būtina. Norėčiau visiems miestiečiams ir jų svečiams palinkėti gražios, išskirtinės šventės, gerų įspūdžių, Jūrų kapitonų asociacijos narius praginti aktyviai joje dalyvauti.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder