Kariškiai gesino gaisrą civiliniame laive

Kariškiai gesino gaisrą civiliniame laive

Penktadienį Lietuvos karinių jūrų pajėgų (KJP) Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras (JGKC) gavo SOS signalą - bendrovės "DFDS Seaways" kelte "Liverpool Seaways" kilo gaisras. Skubiai organizuota gelbėjimo operacija pasitelkiant į pagalbą tuo metu Baltijos jūroje buvusius karinius laivus. Laimei, tai - tik pratybos.

Keltas "Liverpool Seaways" tik penktadienio rytą sugrįžo iš reiso į Klaipėdą. Kai išlipo keleiviai ir išvažiavo transporto priemonės, jis vėl išplaukė į Baltijos jūrą - su žmonių įgula ir pratybų dalyviais, tarp kurių buvo 24 keleivius imitavę kariškiai. Vakare po pratybų "Liverpool Seaways" pagal grafiką išplaukė į Karlshamną (Švedija).

Šiuo metu Baltijos jūroje, Lietuvos teritoriniuose vandenyse ir išskirtinėje ekonominėje zonoje, vyksta Baltijos šalių priešmininių laivų eskadros (BALTRON) tarptautinėse pratybos "Baltron Squadex 2/13". Jose dalyvauja Lietuvos KJP: štabo ir aprūpinimo laivas "Jotvingis", priešmininiai laivai - "Kuršis", "Skalvis" ir "Sūduvis", patruliniai laivai - "Aukštaitis", "Žemaitis", "Dzūkas" ir "Sėlis" bei Latvijos KJP priešmininis laivas "Viesturs".

Penktadienį šių pratybų metu be kitų mokymų vyko ir didelio mąsto gelbėjimo pratybos, kuriose dalyvavo ir Karinių oro pajėgų sraigtasparnis MI-8 bei minėtas civilinis laivas.

Organizuoti tokias gelbėjimo pratybas kariškius paskatino jau įvykusios nelaimės: 2010 metų spalį netoli Vokietijos krantų kilo gaisras kelte "Lisco Gloria", kurio metu laivas sudegė, šiemet balandį kelte "Victoria Seaways" kilęs gaisras buvo sėkmingai lokalizuotas ir užgesintas.

"DFDS Seaways" laivai jau ne kartą dalyvavo kariškių pratybose, tačiau jos buvo susijusios ne su keleivių saugumu, o su galimais teroristiniais aktais, laivo užgrobimu ir t. t., jose dalyvavo kiti KJP padaliniai.

Penktadienio pratybas šiek tiek pakoregavo oro sąlygos - bangos jūroje buvo iki 3 m aukščio. Mažesniems kariškių laivams, skubėjusiems į pagalbą, teko su jomis kovoti. "Gaisras" buvo "gesinamas" įgulos jėgomis. Padėti turėję kariškiai dėl didelio bangavo negalėjo išsilaipinti į keltą.

Dalis laivų gavo užduotį surasti jūroje išsigandusius ir už borto iššokusius žmones - buvo išmeti 5 manekenai ir plaustas. Net keturis jų surado "Sūduvis".

"Gaisro" metu "nukentėjo" du žmonės. Juos iš kelto paėmė sraigtasparnis.

Pagal scenarijų keleiviai turėjo būti evakuojami į kitą laivą, tačiau dėl didelio bangavimo nerizikuota žmonių saugumu. Keleiviai tik buvo susodinti į gelbėjimosi valtis, bet jos nebuvo nuleistos. Beje, viskas atrodė labai tikroviškai. Manoma, jog pratybos pavyko.

Beje, kai "gaisras" buvo "užgesintas", tik po kurio laiko buvo surasti "iššokusieji" už borto. Todėl "Liwerpool Seaways" kapitonas Žygintas Gineitis sako, kad laivas vis dėlto yra saugiausia vieta, ir, kol kapitonas neduoda nurodymų, keleiviai negali imtis patys veiksmų. Pasak kapitono, pratybos naudingos tuo, kad per jas išsiaiškinamos silpniausios vietos ir tai, ką reikia koreguoti.

"DFDS Seaways" Saugos ir kokybės valdymo skyriaus vadovas Aidas Pranulis sakė, kad bendrovė keleiviniuose laivuose kartą per savaitę organizuoja mokymus įguloms. Jų metu mokomasi, kaip susodinti keleivius į gelbėjimosi valtis ir t. t., tačiau visa tai atliekama su menamais keleiviais.

JKGC pasiūlytos pratybos buvo labiau artimos realioms situacijoms. Kariškiai, imituojantys keleivius, buvo išsibarstę po visą laivą, įgulos nariai turėjo kiekvieną jų surasti, esant reikalui nuraminti.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder