Laivyba
| Keltas "Kaunas", galintis gabenti 240 keleivių, vėl iš Klaipėdos plaukia į Karlshamną, o kartą per savaitę - ir į Gdanską |
Sekmadienį AB "LISCO Baltic Service" keltas "Kaunas" pirmą kartą išplaukė į Gdansko (Lenkija) uostą. Atidaryta keltų linija į Lenkiją, kurios Lietuva iki šiol neturėjo.
Kol kas "Kaunas" iš Klaipėdos į Gdanską plauks kartą per savaitę. Kelto bilietas keleiviui į vieną pusę kainuoja 70 Lt, keleiviui su lengvuoju automobiliu - 140 Lt, penkiems keleiviams su automobiliu - 260 Lt.
Tik kartą per savaitę
Danijos kompanija DFDS, valdanti daugiau kaip 90 proc. AB "LISCO Baltic Service" (LBS) akcijų, šią liniją atidarė ir todėl, kad Gdanske ji turi jau sukurtą infrastruktūrą. Be to, šis Lenkijos regionas, kuriame trys miestai - Gdanskas, Sopotas su vandens parku ir Gdynė - yra visai netoli vienas kito, patrauklus turistams. Iš Gdynės plaukia keltai į Švediją, iki Vokietijos nuvažiuoti galima gana patogiu keliu, neapkrautu sunkiuoju transportu.
Keltas "Kaunas" iki Gdansko plaukia apie 8 valandas. Sekmadieniais jis išplauks 12 val., o Lenkijos uoste jau bus 21 val. Po poros valandų, t. y. 23.59 val., jis išplauks atgal į Klaipėdą ir joje bus pirmadienio rytą.
Pasak LBS Komunikacijų ir reklamos grupės vadovo Vaido Klumbio, manoma, jog šis regionas yra įdomus Latvijos ir Vakarų Lietuvos žmonėms. Jiems atsiranda galimybė pasiekti Gdanską aplenkiant Kaliningradą ir išvengiant 600 km lanksto. V. Klumbio teigimu, tam, kad būtų ištirtos visos šios linijos perspektyvos, reikia daugiau laiko, tad kol kas keltas į Gdanską plauks tik kartą per savaitę.
Sustiprinta Švedijos linija
Pirmadienio vakare "Kaunas" iš Klaipėdos plauks į Karlshamną (Švedija) ir antradienį 8.30 val. bus šiame uoste, o vakare vėl išvyks į Klaipėdą. Į Švediją "Kaunas" plauks tris kartus per savaitę.
Beje, šis LBS keltas ilgą laiką, beveik 10 metų, plaukė į Vokietiją, į Kylio uostą. Paskui kurį laiką kursavo linija Klaipėda - Karlshamnas. Pernai metų pradžioje po atlikto kapitalinio remonto jis pradėjo kursuoti iš Rygos (Latvija) į Liubeką (Vokietija). O šiemet sausio pradžioje, praėjus beveik metams, jis sugrąžintas į liniją Klaipėda-Karlshamnas.
Beje, šia linija kursuoja ir LBS keltas "LISCO Patria". Tad dabar į Švediją iš Klaipėdos keltai plaukia 6 kartus per savaitę.
V. Klumbys sako, jog "Kaunas" grąžintas į liniją Klaipėda - Karlshamnas todėl, kad ji yra labai perspektyvi, turint omenyje šio Švedijos miesto geografinę padėtį, ir tai, kad Lietuvos ir Švedijos ryšiai stiprėja, didėja ir krovinių srautai.
Sugrįžo "LISCO Gloria"
Beje, sausio mėnesio pabaigoje po remonto keltas "LISCO Gloria" vėl pradėjo plaukti linija Klaipėda - Kylis. Gruodžio pabaigoje jis buvo šiek tiek remontuojamas gerinant keleivių aptarnavimą. Buvo įrengtas stabilizatorius, vadinamieji sparnai, kurių dėka per audrą bangavimas daro mažesnį poveikį keleiviams, be to, užtikrina krovinių saugumą.
Keliose kajutėse pagerintos sąlygos, atsižvelgiant į keliaujančių verslininkų poreikius. Pertvarkyta vairuotojų valgykla, atsirado vietos rengti konferencijoms. Pakabinus ekraną bus retransliuojamos televizijos laidos, įrengtas baras "Lagūna".
Aidas LAIVINIS

Rašyti komentarą