Klaipėdoje - didžiausio dujomis varomo kelto statybų pradžia

Klaipėdoje - didžiausio dujomis varomo kelto statybų pradžia

Trečiadienį AB "Vakarų laivų gamykla“ (VLG) dukterinėje įmonėje UAB "Vakarų Baltijos laivų statykla” pažymima didžiausio pasaulyje dujomis varomo kelto statybų pradžios šventė.

VLG ir "Fiskerstrand Verft AS“ bendra įmonė "Fiskerstrand BLRT AS“ sutartį su Norvegijos kompanija "Fjord1“ dėl dujomis varomo kelto statybos pasirašė birželio pabaigoje. Tai vienas stambiausių laivų statybos projektų Lietuvoje, kurio bendra vertė – 163,6 mln. litų.

VLG ir "Fiskerstrand Verft AS“ valdo po 50 proc. 2007 m. įkurtos kompanijos "Fiskerstrand BLRT AS“ akcijų. Pastaroji įmonė užsiima laivų statyba ir atsinaujinančių energijos projektų vystymu.

"Mes labai džiaugiamės, kad mums pavyko laimėti tokio didelio kelto statybos sutartį naujų laivų statybos industrijai išgyvenant ne pačius geriausius laikus. Tai įrodo, jog esame pajėgūs konkuruoti su kitomis Europos laivų statyklomis”, – sakė "Fiskerstrand BLRT AS“ generalinis direktorius Rolfas Fiskerstrandas.

Keltas, talpinsiantis 600 keleivių ir net 242 lengvuosius automobilius, bus statomas Norvegijos kompanijai "Fjord1“, kuri yra viena didžiausių šalies transporto grupių, valdanti 63 automobilių keltus bei daugiau nei 500 autobusų ir krovininių transporto priemonių.

129,9 m ilgio ir 19,2 m pločio kelto koncepciją sukūrė ir projektavimo darbus atliko didelę patirtį turinti Norvegijos laivų projektavimo kompanija "Multi Maritime AS“. Viena pirmaujančių pasaulyje klasifikavimo įstaigų "Det Norske Veritas” dujomis varomam keltui suteiks +1A1 klasę. Kelte bus sumontuoti keturi azimutiniai laivo varytuvai, varomi dujų-elektros sistemos, sudarytos iš trijų 2 430 kW galingumo dujų variklių ir 3 000 kW galingumo dyzelinio variklio. Vidaus vandenų transportui skirto kelto greitis – 20 mazgų.

Skandinavų kelto statybos darbai "Vakarų Baltijos laivų statykloje" vyks iki 2011 m. gruodžio.

Norvegijos Bokna fiorduose tarp Arsvagen ir Mortavika Rogaland apskrityje plaukiosiantis keltas vadinamas labai draugišku aplinkai, nes LNG (suskystintų dujų) variklių darbas paremtas "žaliąja“ koncepcija, kuri labai akcentuojama ne tik Norvegijoje, bet ir visoje Europos Sąjungoje. Keltas taip pat bus kaip atsarginis laivas tarp Halhjem ir Sandvikvag maršruto Hordaland apskrityje.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder