AB "Vakarų laivų gamykla" dukterinė įmonė UAB "Vakarų Baltijos laivų statykla" (VBLS) pasirašė sutartį su Danijos kompanija "Rohde Nielsen A/S" dėl žemsiurbės statybos.
Specifinio laivo statybos darbai statykloje prasidės šių metų liepą. planuojama, kad jie truks iki 2012 m. pabaigos - tada pilnai įrengtas laivas bus perduotas užsakovui.
"Aktyvioje konkurencinėje kovoje laimėjome konkursą prieš garsų Olandijos žemkasių-žemsiurbių statytoją. Šis užsakymas – vienas tikslinių siekių stabiliai žengti į specializuotų laivų statybos rinką, kuri yra labai perspektyvi", – sakė VBLS direktorius Jevgenijus Petrovas.
"Rohde Nielsen A/S" yra gerai žinoma uosto akvatorijų gilinimo darbus atliekanti kompanija. Užsakovo apsisprendimą projektą įgyvendinti Vakarų Baltijos laivų statykloje lėmė kompanijos patikimumas, puikios rekomendacijos iš buvusio savininko bei kitų Danijos užsakovų.
Bazinis žemsiurbės projektas bus parengtas Švedijos kompanijoje FKAB, o darbinė techninė dokumentacija yra ruošiama AB "Vakarų laivų gamykla" dukterinėje įmonėje UAB "Western Baltic Engineering". Laivo statybos priežiūrą atliks klasifikacinė bendrovė "Bureau Veritas".
Pastatyta žemsiurbė dirbs prie Afrikos krantų, Mozambike esančiame Beiro uoste, kur šiuo metu yra statomas naujas terminalas. Žemsiurbė galės dirbti nuo kranto nutolusi apie 15 jūrmylių.
Specifiniame laive bus sumontuoti du pagrindiniai MAN varikliai ir vienas smėlio pumpavimui skirtas variklis. Žemsiurbės ilgis – 82 m, plotis – 16 m. Laivo dedveitas – 3900 tonų, maksimali grimzlė – 5,50 m. Prie Afrikos krantų dirbsiančios žemsiurbės bunkerio talpa – 2500 m3. Laive sumontuota įranga leis atlikti gilinimo darbus iki 25 m gylio.
Nors žemsiurbės statybos projektas pirmasis Lietuvoje ir VBLS, kompanija yra įgyvendinusi ir sudėtingesnius projektus, tokius kaip "Windlift1" ir keturių aprūpinimo laivų seriją.
Rašyti komentarą