Klaipėdoje filipiniečiui pažadėta sumokėti atlyginimą

Klaipėdoje filipiniečiui pažadėta sumokėti atlyginimą

Nuo pirmadienio iki penktadienio Baltijos jūros regione Tarptautinė transporto darbuotojų federacija (ITF) organizavo tradicinę kasmetinę laivų, plaukiojančių su vadinamosiomis patogiomis vėliavomis, patikrinimų savaitę. Buvo inspektuojami laivai, stovintys Lietuvos, Estijos, Latvijos, Lenkijos, Švedijos, Vokietijos, Norvegijos, Suomijos, Rusijos (Sankt Peterburgo ir Kaliningrado) uostuose.

Klaipėdos uoste laivus inspektavo Lietuvos jūrininkų sąjungos (LJS) darbo inspektorius ir ITF inspektorius Andrejus Černovas, šiuo metu dirbantis ITF būstinėje Londone, ir savaitei komandiruotas į Lietuvą. Jam į pagalbą buvo atsiųsti du inspektoriai iš Švedijos. Paprastai per ITF organizuojamas kovos su "patogiomis" vėliavomis savaites keičiamasi kaimyninių šalių ITF inspektoriais ir jie tikrina laivus ne savo uostuose.Į Švediją savaitei buvo išvykęs LJS pirmininko pavaduotojas Petras Pikšrys.

Klaipėdoje per šią savaitę buvo patikrinta 11 laivų. Iš jų tik viename laive, plaukiojančiame su Antigvos ir Barbudos vėliava, rasta problema - jūrininkui filipiniečiui tris mėnesius nebuvo nemokamas atlyginimas. Tačiau ITF inspektorių, kurie laive užsibuvo pusę dienos, vizito metu jis gavo laivo savininko garantinį raštą, kad iki tol, kol baigsis jo kontrakto galiojimo terminas, atlyginimas jam bus išmokėtas. Jūrininkas su tokiu pasiūlymu sutiko. Jeigu pažadas nebūtų tesėtas, jis jau žinos, į ką reikia kreiptis.

Pasak A. Černovo, itin daug tikrintinų laivų Klaipėdos uoste per šią savaitę nebuvo: arba jie neįplaukdavo į uostą, arba juos jau buvo patikrinę kiti inspektoriai prieš mėnesį ar du. Paprastai laivai, ypač nedideli, nuolatos užsuka į tuos uostus, kuriuose yra ITF inspektoriai, ir šie juos patikrina. ITF laikosi tokios pozicijos, kad jeigu laivas patikrintas ir jame pažeidimų nerasta, galima jo nelankyti 9-10 mėnesių, nes problemų neturėtų būti.

"Palyginti su situacija, kuri buvo prieš 3-4 metus, pažeidimų laivuose, plaukiojančiuose su "patogiomis" vėliavomis, mažėja, padėtis gerėja. Visuose laivuose, kuriuos mes tikrinome, buvo ITF kolektyvinės sutartys", - sakė A. Černovas.

P. Pikšrys, tik penktadienį po pietų parskridęs į Lietuvą, buvo kupinas įspūdžių. Apie ITF inspektorių darbą jis turėjo tik teorinių žinių, o praktiškai jo nebuvo išbandęs. Švedijos pakrantė didelė, daug uostų, tai dirbama buvo labai intensyviai nuo ankstaus ryto iki vėlaus vakaro. Kartais per dieną tekdavo nuvažiuoti apie 500 kilometrų. Švedijoje ITF inspektoriai aplankė 5-6 laivus. "Viename laive pričiupome rusų kapitoną. Apskaičiavome, kokia skola susidarė įgulai, ir mūsų akivaizdai pinigai buvo sumokėti jūrininkams", - pasakojo P. Pikšrys.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder