Klaipėdoje mokėsi Paryžiaus memorandumo šalių inspektoriai

Klaipėdoje mokėsi Paryžiaus memorandumo šalių inspektoriai

Šiandien baigiasi tris dienas Klaipėdoje vykęs Paryžiaus savitarpio supratimo memorandumo šalių valstybės vėliavos ir uosto kontrolės inspektorių seminaras. Lietuvoje tokie mokymai buvo rengiami pirmą kartą.

Paryžiaus savitarpio supratimo memorandumo (MoU) šalių seminarai valstybės vėliavos ir uosto kontrolės inspektoriams rengiami du kartus per metus ir kaskart vis kitoje šalyje. Be profesinių dalykų, taip pat siekiama supažindinti juos su įvairiomis šalimis, rengiant ir kultūrinę programą. Klaipėdoje vykęs seminaras jau buvo 51. Dar šiemet gruodį 52 seminaras vyks Norvegijoje. Tokie mokymai yra vienas iš inspektorių, kurie atestuojami kas 5 metus, kvalifikacijos kėlimo būdų.

Paryžiaus savitarpio supratimo memorandumas įkurtas 1982 metais, siekiant užtikrinti laivybos saugos bei taršos prevencijos reikalavimus ir išvengti "patogių" uostų. Lietuva asocijuota MoU nare tapo 2003 metais, nes tai buvo viena iš sąlygų norint tapti Europos Sąjungos nare. Nuo 2006 m. Lietuva tapo visateise MoU nare. Šiuo metu Paryžiaus memorandumui priklauso 27 šalys.

Klaipėdoje vykusi seminarą organizavo Lietuvos saugios laivybos administracija (LSLA) kartu su MoU sekretoriatu. Dalyviams sveikinimo žodį tarė LSLA direktorius Evaldas Zacharevičius. Pranešimus skaitė MoU sekretoriato, Europos jūrų saugos agentūros (EMSA), Ispanijos jūrų administracijos atstovai. Seminare dalyvavo per 40 inspektorių iš įvairių šalių. Puikia galimybe pasinaudojo LSLA inspektoriai, kurių iš 10 dalyvavo 8, atvyko po kelis Latvijos bei kitų šalių atstovus.

Seminare aptarti MoU veiklos pokyčiai, nauja interneto svetainė, nauja informacinė sistema, kuria naudodamiesi inspektoriai gali susipažinti su teisės aktais.

Nemažai dėmesio skirta nuo šių metų sausio 1 d. pradėjusiam galioti naujam griežtesniam laivų inspektavimo režimui ir su juo susijusiai naujai informacinei sistemai THETIS.

Kalbėta apie laivuose uždrausto naudoti asbesto patikros instrukciją. Asbestas kaip puiki šilumos izoliacija plačiai buvo naudojama laivuose sovietmečiu. Tačiau mokslininkai nustatė, kad kai jis kaista, į aplinką išskiria kancerogeninės medžiagos, nuo kurių žmonės gali susirgti vėžiu. Nuo šių metų sausio 1 d. asbesto naudojimas laivuose griežtai uždraustas. Didžiulių problemų iškyla pjaustant senus laivus, nes prieš pradedant šį procesą iš jų turi būti pašalintas asbestas ir kitos nuodingos medžiagos. Su tokia problema jau buvo susidūrę prancūzai, kurie nurašytą laivą lėktuvnešį plukdė supjaustyti į Indiją. Tačiau tos šalies žalieji užprotestavo, ir galų gale laivas buvo parvilktas atgal, nuskandintas ir tapo dirbtiniu povandeniniu rifu. Jeigu asbestas nešildomas, jis nėra pavojingas.

Inspektoriai informuoti ir apie nuo 2011 m. rugsėjo 1 d. iki lapkričio 30 d. vyksiančią sugriežtintą kontrolę dėl laivų atitikties Tarptautinės krovininės linijos konvencijos reikalavimams, buvo aptarti elektroniniai jūrlapiai laivuose ir kiti aktualūs klausimai bei problemos, su kuriomis susiduria uosto kontrolės ir valstybės vėliavos inspektoriai kasdieniniame darbe.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder