Kukshafenas - automobilių ir vėjo jėgainių uostas

Kukshafenas - automobilių ir vėjo jėgainių uostas

Kur kas mažiau tonų krovinių per metus nei Klaipėdos uostas kraunantį Vokietijos Kukshafeno uostą, ko gero, jau galima laikyti Vokietijos automobilių eksporto ir vėjo jėgainių parkų Šiaurės jūroje aptarnavimo uostu. Jame Danijos kompanija "DFDS Seaways" turi savo terminalą.

Danų kompanijos "DFDS Seaways" atstovybės Kukshafeno uoste vadovas Marcus Braue mano, kad Klaipėdos uostą su šiuo uostu sieja tai, jog abu jie yra vienos logistinės grandinės dalis.

Kai kurie pramonės įrenginiai buvo gabenami iš Jungtinės Karalystės į Kukshafeno (Cuxhaven) uostą, paskui - į Kylį (Vokietija), o iš jo į Klaipėdą. Taigi, galima sakyti, kad šie du uostai yra kaip ir partneriai.

Dar vienas ryšys su Klaipėda - Vokietijoje buvo išmontuojamos senos vėjo jėgainės, jų dalys kraunamos į laivus ir plukdomos į Lietuvos uostą, o paskui vežamos į Kazachstaną.

Beje, 2009-aisiais Klaipėdoje, AB Vakarų laivų gamykloje, buvo pastatytas laivas-platforma "Windlift-1", skirtas vėjo jėgainių parkams Šiaurės jūroje statyti. Vokiečiai iki šiol patenkinti šiuo laivu.

LOCMANAI. Kukshafene yra locmanų stotis. Locmanų paslaugos - privačios. Nuo Elbės žiočių iki Hamburgo uosto teisę dirbti turi apie 300 locmanų. Laivus į Kukshafeno uostą veda apie 30-50 locmanų. Jų kateriai - katamarano tipo, šiuolaikiški ir modernūs.

Laivybos kompanijos "Breb GmbH &Co", dirbančios Kukshafeno uoste, direktorius Arne Ehlers prisiminė, kad jo kompanija yra gabenusi iš Klaipėdos į Angliją popiermalkes, į Lietuvos uostą atvežtas iš Baltarusijos.

Pasak M. Braue, šiuo metu krovinių srautas tarp Europos ir Rusijos sumažėjo, tad mažiau laivų atplaukia ir į Kukshafeną. Be to, apskritai atplaukiančių laivų skaičius, kaip ir Klaipėdoje, mažėja, nes jie didėja ir gabena daugiau krovinių.

Pranašumas - geografinė padėtis

Kukshafeno uostas yra įsikūręs ant Elbės upės kranto, Žemutinės Saksonijos žemėje. Nuo seno tai buvo žvejų uostas. Jis yra valstybinis uostas, kuriame terminalus turi privačios kompanijos. Kadangi yra netoli tokių garsių Vokietijos uostų kaip Hamburgas ir Brėmerhafenas, jam išlikti konkurencinėje kovoje nėra lengva. Galima sakyti, jis yra Hamburgo forpostas.

Manoma, kad Kukshafeno uosto pranašumas konkurencinėje kovoje - geografinė padėtis: tai arti Šiaurės jūros esantis uostas, iš visų šios jūros uostų toliausiai nutolęs į rytus. Iki jo nereikia ilgai plaukti upe.

LAIVAS. Danų ro-ro laivas "Jutlandia Seaways" iki Imingamo (Anglija) plaukia 24 valandas.

Pagrindinis šio uosto verslas - trumpųjų nuotolių laivyba. Jis turi laivybos linijas į Jungtinę Karalystę, Švediją, Norvegiją ir kt. Plaukiant Norvegijos pakrante užsukama į daugybę uostų. Šią linija subsidijuoja valstybė. Pagrindinis laivybos linijų partneris - "DFDS Seaways". Taigi Kukshafenas turi savo nišą Vokietijos rinkoje, nes daugelis kitų šalies uostų aptarnauja transatlantinius laivus, plaukiojančius tarpžemyninėmis linijomis.

Vokietijoje didžiulis dėmesys skiriamas vėjo jėgainių parkams Šiaurės jūroje. Kukshafene specialiai joms aptarnauti yra skirtas terminalas. "Siemens" gamyklose gaminamos vėjo jėgainių dalys, pavyzdžiui, stovai kraunami į laivus ir plukdomi į vėjo jėgainių statybos vietą jūroje. Dukart per savaitę į statybų rajoną iš uosto plaukia specialus laivas.

ŽVEJŲ UOSTAS. Regione viena svarbiausių pramonės šakų - žuvininkystė, tad Kukshafenas, galima sakyti, yra ir žvejų uostas.

Manoma, kad vėjo jėgainių gamybos pajėgumas tik didės, tad šis uostas tampa pagrindiniu aptarnaujant vėjo jėgainių parkų statybos Šiaurės jūroje rajoną, esantį už maždaug 100 km nuo Kukshafeno. Beje, 2017 metais bendrovė "Siemens" baigs statyti vėjo jėgainių dalių gamyklą, kurioje bus 1 000 naujų darbo vietų.

Kukshafeno uosto krovos metinė apyvarta tonomis, palyginti su Klaipėdos uostu, nėra didelė, tačiau per metus jame perkraunama apie 400 tūkst. lengvųjų automobilių. Tik vienas trečdalis jų yra importuojami, kiti - eksportuojami. Taigi Kukshafeną būtų galima laikyti Vokietijoje gaminamų automobilių eksporto uostu. Automobiliai - vienas iš pagrindinių šio uosto krovinių. 5 kartus per savaitę iš jo išplaukia automobilvežiai. Turimos dvi linijos į Jungtinę Karalystę, į Imingamo ir Sautamptono uostus, ir automobilių linija į Švediją.

"Brexit" nesureikšmina

Danijos kompanija "DFDS Seaways" Kukshafeno uoste turi savo terminalą Kuksport (Cuxport), kuris buvo atidarytas 1997 metais. Terminalas yra universalus - kraunami ir automobiliai, ir popierius, ir stambiagabaričiai kroviniai, ir treileriai. Kartais net į vieną laivą kraunamas popierius, konteineriai ir mediena. Jis turi tris krantines, dar statoma ketvirta, kuri bus baigta 2017 m. pabaigoje. Taigi terminalas plečiamas.

Į Kuksport terminalą atplaukia kompanijos "DFDS Seaways" laivai, gabenantys ro-ro krovinius. Per metus čia kraunama apie 950 linijinių metrų ro-ro krovinių. Į Imingamą, kuriame DFDS taip turi terminalą, jos laivai automobilių gabena 33 proc., treilerių - 27 proc., konteinerių - 19 proc., sunkvežimių - 4 proc. M. Braue nemano, kad linijai Kukshafenas-Imingamas "Brexit" turės kokios nors įtakos, tikisi, kad krovinių srautas išliks.

Automobilių gabenimo srityje pagrindiniai DFDS terminalo konkurentai yra savininkai, turintys laivus automobilvežius, DFDS keltai kartu su automobiliais plukdo ir kitus krovinius.

DFDS aptarnauja konteinerinę liniją į Islandiją. Konteineriams sandėliuoti jau trūksta plotų, tad pradėti statybos darbai. Šioje srityje DFDS konkurentas - fiderinės linijos į kitus uostus, tokius kaip Hamburgas, Roterdamas

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder