"Laivininkystės" jūrininkai pradeda panikuoti

"Laivininkystės" jūrininkai pradeda panikuoti

AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL) laivo "Voruta" įgula mano, kad įmonės vadovybė bando nutylėti apie šio laivo areštą, ir bijo prapulti Dievo užmirštame Afrikos kampe. Vakar redakciją pasiekė ir žinia, esą Ispanijoje jau mėnesį stovinčiame laive "Raguva" užvakar vienam jūrininkui pasidarė bloga, jis vos nenumirė, nes nebuvo pinigų iškviesti gydytoją.

LJL generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas jau antra savaitė negrįžta iš Vilniaus - aktyviai vedamos derybos ir su pagrindine įmonės akcininke AB "Lietuvos geležinkeliai", ir su SEB banku, ir kitais kreditoriais, bandoma išspręsti areštuotų laivų problemas.

Situacija iš tiesų nepavydėtina - du LJL laivai stovi Klaipėdoje, du areštuoti užsienio uostuose. Ir tik "Romuva" vykdo komercinį reisą. Kol kas derybos tebevyksta, jokių esminių sprendimų dėl "Laivininkystės" ateities nepriimta. Dėl tokios nežinios LJL jūrininkai ima panikuoti ir kreipiasi į žiniasklaidą prašydami pagalbos.

Kapitonas būtų skambinęs

LJL generalinis direktorius S. Dobilinskas neneigia, kad "Raguva" Ispanijoje yra areštuota ir stovi vieno uosto reide. Įgulos nariai negali išlipti į krantą, netrukus kils problemų dėl maisto produktų. Tačiau jokios informacijos, kad kurio nors jūrininko gyvybei būtų grėsęs pavojus, jis nėra gavęs.

"Jūrininkai turi karčią patirtį, todėl panikuoja. Kiek buvo atvejų, net sraigtasparnį samdėme, kad jūrininkams padėtume. Jeigu būtų buvęs toks atvejis, manau, kapitonas neprisiimtų atsakomybės, iš karto skambintų. Už žmogaus gyvybę asmeniškai atsako kapitonas. Taip, padėtis sunki. Aš Vilniuje deruosi dėl kredito. Pastaruoju metu daug visokių provokacijų. Jeigu būtų kokių nors problemų, aš žinočiau ir būtume jas sprendę", - sakė S. Dobilinskas.

Jaučiasi įkaitais

Gautame laivo "Voruta" įgulos vardu parašytame laiške pranešama apie beviltišką padėtį, kurioje atsidūrė šis laivas. Spalio 25 d. jis atplaukė į Pusiaujo Gvinėjos Bata uostą iškrauti cementą. Lapkričio 3 d. pasibaigus iškrovimo darbams laivas be teismo sprendimo buvo sulaikytas uosto kapitono dėl LJL skolos už laivo "Raguva" remontą kitame Pusiaujo Gvinėjos Malabo uoste. Ši skola siekia 188 000 eurų. Laiške piktinamasi, kad LJL žiniasklaidai teigia, jog laivas tiesiog stovi uoste laukdamas reiso užduoties.

NESĖKMĖS. AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" laivas "Voruta" nuo lapkričio 3 d. tebėra areštuotas Pusiaujo Gvinėjos Bata uoste. Frank KATZER (marinetraffic.com) nuotr.

"Bata uosto administracija nepaėmė jokių laivo dokumentų, tik mūsų pasus, dėl to negalime išeiti net ant krantinės. Įgulą sudaro 17 Lietuvos piliečių, visi jaučiamės įkaitais. Kitą savaitę pasibaigs dyzelinis kuras ir gyvybė laive sustos: nustos veikti santechnikos mazgai, šaldytuvai, kondicionierius. O kaip be kondicionieriaus Afrikoje? Suges paskutinieji likę maisto produktai, bus antisanitarija, paplis ligos. Yra realus pavojus susirgti maliarija. Po dviejų savaičių pasibaigs ir produktai. Prausimosi vanduo jau pasibaigė, renkame lietaus vandenį. O kas bus toliau? Jau nekalbame apie nemokamus atlyginimus už šituos kankinimus - paskutinis gautas atlyginimas buvo už rugpjūtį, o kai kuriems įgulos nariams net nėra sumokėta už praeitą reisą. Pusė įgulos jau atidirbo nustatytą laiką pagal kolektyvinę sutartį. Jie galėtų važiuoti namo, tačiau dėl atimtų pasų tai neįmanoma. LJL nepateikia mums jokios informacijos apie keitimą, atlyginimus, laivo išlaisvinimą. Mes matome, kad kartojasi portugališkas scenarijus, kai laivas prastovėjo areštuotas penkis mėnesius be tinkamo aprūpinimo. Mes nematome šviesos tunelio gale, bijome prapulti šiame Dievo pamirštame Afrikos kampe. Prapulti gali ir visas laivas. Ar to nebijo pagrindinis LJL kreditorius SEB bankas?" - rašoma laiške.

"Jūreiviai "išsidirbinėja"

"Jūreiviai "išsidirbinėja" kaip visada. Jie nerimauja, matyt, todėl, kad turėjo karčios patirties. Įgula yra pakeista, jos darbo laikas nėra pasibaigęs. Vandens ir maisto šiai savaitei jie turi užtektinai pagal visus normatyvus. Pasai paimti todėl, kad Afrikoje yra tokia nusistovėjusi tvarka. Taip buvo ir Dakare, ir kitur", - sakė LJL vadovas.

S. Dobilinskas neneigė, kad "Voruta" yra areštuota ir kad tai yra problema. Pasak jo, šiuo metu vedamos derybos su banku, kad laivas ir įgula būtų išlaisvinti. "Antrą savaitę sėdžiu Vilniuje. Bandome spręsti problemas. Dėl "Vorutos" kondicionieriaus manęs tarnybos neinformavo. Su laivo kapitonu šnekuosi vos ne kiekvieną dieną, iš jo negavau jokio pranešimo, kad laive kas nors neveiktų, kad dėl to turėtų problemų. Antradienį su kapitonu kalbėjau net du kartus", - aiškino LJL generalinis direktorius. Užsiminus apie 188 tūkst. eurų skolą, S. Dobilinskas teigė, jog dėl "Vorutos" yra ir daugiau niuansų. "Jeigu tik ji būtų. Kiekvienas stengiasi kuo daugiau pinigų "išsimušti". Problemos kol kas neišnyko ir tam tikrais momentais jos vis išlenda, todėl būtina jas spręsti", - sakė S. Dobilinskas. Pasak jo, kolektyvinė sutartis galioja tol, kol nėra naujos. Ją esą bus galima pasirašyti tik tada, kai bus aiški "Laivininkystės" padėtis. "Dabar svarbiausia stabilizuoti padėtį. "Lietuvos geležinkeliai" yra pasirengę, dar norima pasitelkti ir banką siekiant užtikrinti laivams kuro tiekimą, laivų įguloms - maistą, vandenį. Taigi pirmiausiai stengiamasi laivus viskuo aprūpinti. Sprendimas dėl "Vorutos" bus priimtas artimiausiu laiku", - teigė S. Dobilinskas. Jis neneigia, kad atlyginimai jūrininkams vėluoja. Taip esą yra todėl, kad laivai nedirba. Krovinį turi tik "Romuva", kuri netrukus turėtų baigti komercinį reisą, bet dabar stovi, nes turi pasiimti mažo sieringumo kuro, kurio galima gauti tik Europoje.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder