Naujos ES taisyklės gali sužlugdyti Baltijos uostus

Naujos ES taisyklės gali sužlugdyti Baltijos uostus

Šiaurės Europos uostai stojo į sunkią kovą prieš netolygų naujų laivų degalų standartų įvedimą, dėl kurio smarkiai padidėtų laisvų savininkų išlaidos.

Nuo 2015 m. įsigalioja Europos Sąjungos reikalavimas laivams, prisišvartuojantiems ES uostuose, - naudoti degalus, turinčius ne daugiau kaip 0,1 proc. sieros. Laivai, naudojantys uoste pagalbinius variklius, privalo atsisakyti mazuto, turinčio 1,5 proc. sieros, ir naudoti dyzelinius degalus, kurių viena tona yra beveik 200 doleriais brangesnė už mazutą, rašo laikraštis "Dienas Bizness".

Kol kas tokios taisyklės numatytos tik uostams Šiaurės ir Baltijos jūroje. Tokie reikalavimai priimti Tarptautinės jūrų organizacijos sprendimu. Tuo tarpu visame pasaulyje kol kas leidžiama laivams naudoti mazutą su 4,5 proc. sieros. Reikalavimas naudoti mazutą su 3,5 proc. sieros įsigalios 2012 metais, o su 0,5 proc. - 2025 metais. Remiantis Tarptautinės jūrų organizacijos (IMO) duomenimis, degalus, kurių sudėtyje yra per 3,5 proc. sieros, naudojo 11,4 proc. laivų visame pasaulyje, praneša rus.db. lv.

Baltijos jūros regione jau kurį laiką keliami didesni reikalavimai laivų degalams. Sieros kiekis jame neturi viršyti 1,5 procento. Naudojamas mazutas LSFO-380 su mažesniu sieros kiekiu. Tokio mazuto tona yra maždaug 10-20 dolerių brangesnė nei HSFO-380 su 3,5 proc. sieros.

Baltijos ir Šiaurės jūrų regionuose jau nuo 2015 m. planuojama naudoti laivų degalus, turinčius tik 0,1 proc. sieros. Tai reiškia, kad ir pagrindiniams varikliams bus naudojami dyzeliniai degalai.

Dėl šių naujovių gali labai padidėti pervežimų automobiliais ir sumažėti jūrinių pervežimų visoje Šiaurės Europoje, perspėjo Jūrų transporto konferencijos dalyviai, susirinkę Brėmene gegužės 19 dieną.

Degalų kokybės reikalavimų sugriežtinimas taps katastrofa jūrų transporto vežėjams. Juo labiau, kad šios taisyklės bus taikomos tik ES uostams Šiaurės Europoje.

Baltijos ir Šiaurės jūros šalys gali susidurti su nelygiomis konkurencinėmis sąlygomis, lyginant ne tik su ES Viduržemio regionu, bet ir su Rusija. Degalų kokybės apribojimai numatyti IMO konvencijoje dėl teršimo iš laivų prevencijos. Rusija šios konvencijos neratifikavo. Kai kroviniai tiesiogiai pervežami į Rusijos uostus iš trečiųjų šalių, reikalavimai dėl degaluose esančio sieros kiekio nebus taikomi.

Pranešama, kad Švedijos ir Suomijos laivų savininkai ketina kreiptis į Europos Komisiją dėl laivų degaluose esančio sieros kiekio.

"Sprendimas naudoti regione laivų degalus tik su mažu 0,1 proc. sieros kiekiu buvo priimtas be kruopščios analizės. Suomijos, Švedijos, Vokietijos ir Didžiosios Britanijos ekspertai, išnagrinėję situaciją, susiėmė už galvų. Jie priėjo prie išvados, kad šis sprendimas turės didžiulės įtakos ne tik kau kurioms pramonės šakoms, bet ir šalims apskritai. Laivo degalų kaina išaugs 50-70 proc., įkainiai už pervežimą - 20-30 proc.", - sakė Lietuvos laivų savininkų asociacijos vykdomasis direktorius Gintautas Kutka.

Prognozuojama, kad pirmąjį skaudžiausią smūgį pajus kursuojantys Baltijos jūra jūrų keltai. Jiems jau dabar sudėtinga konkuruoti su automobilių transportu.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder