Ta pati olandų kompanija "Van Oord Dredging and Marine Contractors BV" atlieka ir Klaipėdos uosto laivybos kanalo gilinimo darbus, kuriuos pradėjo dar pernai balandį. Iki šių metų kovo 8-osios ji jau buvo iškasusi 4,7 mln. kub. m grunto. Klaipėdoje, Aukštojoje gatvėje, olandai turi įsirengę savo biurą. Šiuo metu Lietuvos uostamiestyje dirba apie 90-100 šios kompanijos darbuotojų.
"UTRECHT". Tai nėra didžiausia olandų turima žemsiurbė.
Naują Smeltės laivų apsisukimo rato tobulinimo projektą olandai pradėjo įgyvendinti šiemet vasario 8 d. Jo metu atliekami gilinimo darbai ir apsisukimo ratas, kurio skersmuo 600 m, pritaikomas didesniems laivams, taip pat ir laivams dujovežiams. Šio projekto įgyvendinimo metu bus iškasta ir vadinamoji duobė, kurioje gylis sieks iki 16 m, skirsta suskystintųjų gamtinių dujų terminalo tanklaiviui-dujų saugyklai.
Dirbama dviejuose baruose. Gilinamos akvatorijos plotas - per 2 tūkst. kv. m. Planuojamas iškasti grunto kiekis - 1,5 mln. kub. m. Be to, reikės iškelti per 100 įvairaus diametro riedulių: 84 riedulius, kurių diametras - 0,8-1,5 m, ir 27, kurių diametras - didesnis nei 1,5 m. Darbai turi būti atlikti per 135 kalendorines dienas. Projekto vertė - 72 mln. Lt be pridėtinės vertės mokesčio.
NOSIS. Štai kaip atrodo olandų žemsiurbės "Utrecht" nosis.
Taigi Kiaulės Nugaros salos ramybė šiuo metu jau gerokai drumsčiama. Mat netoli jos dirba ne tik žemsiurbė "Utrecht', bet ir kita "Van Oord" 67 m ilgio žemkasė "Goliath", pastatyta 2008-aisiais, su laivais gruntovežiais, plukdančiais gruntą į dampingą jūroje. Beje, panašias žemkases kaip "Goliath" olandai turi net penkias. Smagu buvo stebėti "Goliath" ir gruntovežių šokį ties Kiaulės Nugaros sala.
Olandai sakė esą patenkinti Klaipėdos uosto tarnybų darbu. Vienintelė problema, pasak jų, šiek tiek šaltoka.
GRUNTOVEŽIS. Laivas "Jan Blanken" išplukdo į jūrą žemkasės "Goliath" iškastą gruntą.
Nėra didžiausia
"Utrecht" šiuo metu dirba netoli Kiaulės Nugaros salos, ties AB LKAB "Klaipėdos Smeltė" nuomojama teritorija. Tai žemsiurbė su siurbimo bunkeriu, pastatyta 1996 metais Nyderlanduose. Ji yra beveik 160 m ilgio, 28 m pločio. Pakrauto laivo grimzlė - 10 m, greitis - 15,5 mazgo. Ji gali siurbti smėlį ir paskui jį išpilti čiurkšle į pakrantę.
KELIAS. Taip Nyderlandų ambasadorius Lietuvoje pateko į olandų žemsiurbę.
"Utrecht" turi dvi siurbimo sistemas ir įrenginį, panašų į didelį grąžtą, kuris sutrupina moreną ir ji paskui susiurbiama. Beje, jis gali sutrupinti ir nedidelius akmenis. Kai visos talpyklos laive pripildytos, žemsiurbė plaukia į Baltijos jūrą, į joje esantį dampingą, ir ten pila gruntą. Pasak ambasadoriaus K. Spanso, "Utrecht" - toli gražu ne didžiausias olandų kompanijos laivas. Ji turi ir dukart galingesnių žemsiurbių, tačiau "Utrecht" yra didžiausia žemsiurbė, kuri gali dirbti Klaipėdos uoste.
VALDYMAS. Gilinimo darbams vadovaujama iš "Utrecht"kapitono tiltelio.
Į tiltelį - be batų
Olandai labai daug dėmesio skiria saugumui laive. Prieš patekdami į "Utrechtą" privalėjome išklausyti instruktažą, apsivilkti gelbėjimosi liemenes, užsidėti šalmus, net apsiauti jų duotais batais. Viskas pas juos apskaičiuota, viskas apgalvota. Gal tik kiek suglumino tai, kad neturėjo tokio mažumo batų, kokių reikėjo man. O mus nustebino tai, kad laive kapitonas olandas Henkas Rozebomas įteikė mums saugos instrukciją, parašytą lietuvių kalba.
Į žemkasę nuplaukėme pagalbiniu laiveliu "Brandaris", kuriame sutikome pasamdytą lietuvį jūreivį, ir į "Utrechtą" patekome lipdami štormtrapu. Juokavome su kolega, kad esame taip aprengti, tarsi būtume alpinistai ir koptume į Everestą. Kapitono tiltelis - pačiame laivo viršuje, tad reikėjo gerokai paplušėti, kol jį pasiekėme. Tiesa, laive yra ir liftas.
SUVIRINIMAS. Žemsiurbėje "Utrecht" suvirinimo darbai vyksta net ir gilinant akvatoriją.
Beje, prieš pasikeldami ant kapitono tiltelio visi, neišskiriant nė ambasadoriaus, privalėjome nusiauti batus. Su batais galėjome vaikščioti tik po mašinų skyrių. Beje, pats kapitono tiltelis galėtų puikiausiai būti nebloga šokių sale - labai erdvus. Jame sėdi ir operatoriai, kurie vadovauja gilinimo darbams.
Laivo įgulą sudaro apie 30 žmonių. Be olandų, joje nemažai filipiniečių. Pastarieji dirba ir kambuze, ir jų pagamintas maistas skanus. Kajutkompanijoje prikrauta daugybė įvairiausių vaisių. "Utrecht" kapitonas sakė, kad vaisius jie perka Klaipėdoje. Kaip ir kituose olandų laivuose, taip ir "Utrechto" kajutkompanijoje kabo karalienės portretas.
Laivo mechanikas Robas Verblacktas pavedžiojo mus po visą laivą, atidarė ir slapčiausias patalpas, buvom nusileidę net iki paties laivo dugno. Daugybė mechanizmų ir įrengimų iš tiesų daro įspūdį. Tik palandžiojęs po visą laivą supranti, koks jis vis dėlto yra didelis, o iš išorės toks neatrodo.
"GILUMOJE. Laivo gilumoje atsiveria didžiulis ūkis, pilnas gausybės vamzdžių.
Visą tą laiką, kol mes lankėmės laive, jis dirbo, tačiau nejautėme jokio triukšmo, tik šiokią tokią vibraciją. Tad Klaipėdos pietinės dalies gyventojams nėra ko baimintis, kad dėl gilinimo darbų keliamo triukšmo jie neturėsią ramybės.
Rašyti komentarą