Pasirinktas pigesnis molų rekonstrukcijos variantas
Pasirinktas pigesnis molų rekonstrukcijos variantas

Vakar Uosto taryba pritarė pigesniam uosto molų rekonstrukcijos variantui. Jam būtų naudojama Europos Sąjungos skiriama finansinė parama. Šiuo atveju laivybos saugumas pagerėtų gerokai, be to, šis variantas nebūtų kliūtis ateityje statant išorinį uostą, nereikėtų likviduoti apie 20 mln. eurų kainuojančių mažų molų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybai UAB "Sweco Lietuva" projektų direktorius Audrius Bunevičius pristatė tris iš 7 Klaipėdos uosto šiaurinio ir pietinio bangolaužių rekonstravimo (statybos) ir dalies Kuršių nerijos šlaito tvirtinimo projektinių pasiūlymų variantų.

Varianto, kuris pasirinktas, atveju abu molai maždaug iki pusės būtų paliekami tokie, kokie yra dabar, tik sutvarkomi jų šlaitai, o maždaug nuo vidurio jie būtų paaukštinami.

Kanalas būtų pasukamas 11 laipsnių. Uosto vartai paplatėtų 50 metrų - iki 180 metrų. Pietinis molas būtų patrauktas į pietinę pusę apie 50 metrų. To siekiama norint atitolinti laivybos kanalą nuo 1 ir 2 krantinių. Molų gale būtų įrengiama ir spraustasienė.

2017 metais buvo 99 dienos, kai laivų įplaukimas buvo ribojamas. Anot specialistų, po molų rekonstrukcijos apribojimų laivų eisme sumažėtų 3 kartus. Be to, į Klaipėdos uostą galėtų įplaukti kur kas saugiau visi laivai, kurie gali įplaukti į Baltijos jūrą.

Pasak Uosto tarybos nario, Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko, renkamės kuklesnį variantą už ES lėšas, o ne brangesnį už savus pinigus.

Preliminariais apskaičiavimais, pasirinktam molų rekonstrukcijos variantui reikėtų 42 mln. eurų: šiauriniam molui - 6,1 mln., pietiniam - 35,7 mln.

Kitas molų rekonstrukcijos variantas kainuotų 192 mln. eurų. Tačiau tokiu atveju šalia pietinio molo būtų statomas naujas pietinis molas, tad uosto vartuose atsirastų vieta laivams apsisukti. Kito varianto atveju būtų statomi ir nedideli molai prieš esamus molus, vadinamieji sparneliai, kurie kainuotų apie 20 mln. eurų ir kt.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder