Pirmasis skiriamasis ženklas - Klaipėdos uosto kapitonui

Pirmasis skiriamasis ženklas - Klaipėdos uosto kapitonui

Pagaliau po penkerių metų diskusijų ketinimai tapo realybe. Trečiadienį Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje įteikti pirmieji skiriamieji ženklai keturiems kapitonams ir keturiems vyr. mechanikams. Tarp pirmųjų, gavusiųjų tokius ženklus, - Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna.

Nuo birželio 8 d. Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla pradėjo specialiųjų skiriamųjų ženklų kapitonams ir vyr. mechanikams išdavimą. Pirmieji 8 ženklai įteikti asmenims, atsižvelgus į įstaigų rekomendacijas. Jiems mokėti nereikėjo. Kitiems, norintiems turėti tokius ženklus, teks sumokėti po 30 eurų. Tokia ženklo savikaina. Jis pagamintas iš žalvario, kai kurios vietos sidabruotos, kai kurios paauksuotos. Ženklų pagaminta 1000, jie nėra sunumeruoti.

Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos direktorius profesorius Viktoras Senčila paaiškino, kad ženklų įteikimo ceremonijos "kaltininkas" esąs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, nes vykdomas jo įsakymo 7 punktas, kalbantis apie specialiuosius ženklus.

Ženklai galės būti segami prie kasdienės ir išeiginės uniformos. Tai nėra koks nors valstybinis apdovanojimas, tai savo darbu pasiektos kvalifikacijos ženklas.

Tokių skiriamųjų ženklų Jūreivystės mokykla pagamino 1000.

Misijos ėmėsi mokykla

Taip jau atsitiko, kad būti šio proceso prižiūrėtoja ministras įpareigojo Lietuvos saugios laivybos administraciją (LSLA), kuri ir suteikia jūrininkams kvalifikaciją, tačiau kas vykdys realų darbą, pagamins ženklus, juos teiks, nepaskyrė nieko. Šios kilnios misijos ėmėsi Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla. Ji parengė ir ženklų išdavimo taisykles, kurias patvirtino LSLA.

LSLA direktorius Robertinas Tarasevičius padėkojo Jūreivystės mokyklai už parodytą iniciatyvą. Prisiminė, kad apie skiriamųjų ženklų sukūrimą diskutuota kelerius metus, o tokia speciali komisija buvo sudaryta 2013 metų kovo 13 d. Ji dirbo dvejus metus, kai ženklai buvo sukurti, išsiskirstė, ir viskas. Kas juos gamins, taip ir liko neaišku.

 KOMANDA. Kelto "Victoria Seaways" kapitoną Žygintą Gineitį iškilmingu momentu palaikyti atvyko jo sirgalių komanda - šeima. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Lietuvos jūrininkų sąjungos (LJS) pirmininkas Petras Bekėža sakė, kad dar 2010 metais buvo keliamas tokių ženklų sukūrimo klausimas. Daugelis Europos jūrinių valstybių juos turi, jie yra posovietinėse respublikose. Lietuvos jūrininkai nešiodavo sovietinius ženklus (nuskabę sovietinę simboliką).

Už ženklų projekto sukūrimą mokėjo LJS ir Lietuvos laivų savininkų asociacija. P. Bekėža pasidžiaugė, kad vykdymo darbų ėmėsi Jūreivystės mokykla, nes jeigu būtų buvę einama kitais keliais, kad ir per Susisiekimo ministeriją, procesas būtų užtrukęs kur kas ilgiau ir tų ženklų šiandien dar tikrai nebūtų buvę.

Pasak Vytauto Braslausko, LSLA jūrininkų rengimo ir diplomavimo skyriaus vedėjo, iš pradžių buvo idėja susieti tuos skiriamuosius ženklus su diplomais. Tačiau, atsižvelgiant į diplomų ir kursų kainas, jūrininkams jie galėjo tapti našta, todėl segėti šiuos ženklus nėra privaloma, taip pat kaip ir dėvėti uniformą.

Pirmiesiems - nemokamai

Vakar kapitono laivų, kurių BT 500 ir daugiau, specialusis skiriamasis ženklas, be A. Aleknos, įteiktas minėtos mokyklos dėstytojams Juozui Liepuoniui, Jūrų kapitonų asociacijos pirmininkui, Žygintui Gineičiui, AB "DFDS Seaways" kapitonui, mokyklos Radiolokacinio treniruoklio vedėjui Ričardui Zažeckiui.

Kelto "Victoria Seaways" kapitonas Ž. Gineitis penktadienį išplaukia į reisą. Jūroje jis dirba daugiau kaip 20 metų, nuo 1994-ųjų, minėtoje kompanijoje - šiek daugiau kaip 5 metus. Kapitono pareigas eina daugiau kaip dvejus metus. "Tas ženklas suteikia garbę žmogui, galinčiam jį turėti, arba motyvacijos siekiančiam tokių pareigų, jeigu pasirinko laivavedžio profesiją. Studentams dažnai sakau, kad jų profesija skiriasi nuo žemiškųjų. Reikia siekti ne tik ženklo, bet apskritai aukščiausio laipsnio savo profesijoje. Manau, kad ženklas suteiks garbę ne tik mums, jo turėtojams, bet ir šaliai, kaip jūrinei valstybei, turinčiai savo ženklus. Nebereikės jūrininkams slėpti sovietinių ženklų", - sakė kapitonas.

Vyriausiųjų mechanikų laivų, kurių variklių galia 750 kW ir daugiau, specialieji skiriamieji ženklai įteikti Rimantui Mažonui, LSLA Laivybos kontrolės skyrius vyr. specialistui, Borisui Zaidenvurmui, LJS tarybos nariui, ir dviem AB "DFDS Seaways" vyr. mechanikams Sauliui Galiniui ir Nerijui Sauliūnui.

N. Sauliūnas - kelto "Athena Seaways" vyr. mechanikas. Kitąmet bus 25 metai, kai jis dirba jūroje. Šiemet sukanka 15 metų, kai eina vyr. mechaniko pareigas. "DFDS Seaways" dirba nuo pirmųjų dienų, prieš tai - AB "Lietuvos jūrų laivininkystė". Paklaustas, ar būtų pirkęs tokį ženklą, jeigu nebūtų gavęs dovanų, nedvejodamas atsakė: "Taip."

Norintiems įsigyti

Asmuo, norintis gauti specialųjį skiriamąjį ženklą, turi pateikti Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos Karjeros ir viešųjų ryšių skyriui prašymą raštu; jūrinio laipsnio diplomą su įrašytu atitinkamu jūriniu laipsniu: kapitonas laivų, kurių BT 500 ir daugiau, bet mažiau kaip 3000, arba jam prilyginamas jūrinis laipsnis, kapitonas laivų, kurių BT 3000 ir daugiau, vyriausiasis mechanikas laivų, kurių variklių galia 750 kW ir daugiau, bet mažiau negu 3000 kW, arba jam prilyginamas jūrinis laipsnis, vyriausiasis mechanikas laivų, kurių variklių galia 3000 kW ir daugiau.

Vienam asmeniui leidžiama įsigyti ne daugiau kaip 2 specialiuosius skiriamuosius ženklus. Kiekvienas ženklas yra atskirai įpakuotas ir turi gaminio pasą.

Sidebar placeholder