Vakar AB Vakarų laivų gamyklos (VLG) antrinėje bendrovėje UAB Vakarų Baltijos laivų statykloje įvyko vardo "Macuti" suteikimo žemsiurbei ceremonija. Laivas taip pavadintas švyturio, esančio Afrikos Mozambiko Respublikos Beiro uoste, garbei, kadangi prie šio uosto krantų ir dirbs naujoji Lietuvoje pastatyta žemsiurbė.
Pagrindinis užsakovas - Danijos kompanija "Rohde Nielsen", turinti didelę uostų gilinimo darbų patirtį. Beje, jos laivai Klaipėdos uoste atliko laivybos kanalo tobulinimo, t. y. valymo, darbus. VLG yra remontavusi šios kompanijos laivus. Beje, vienas iš didžiausių laivų remonto VLG užsakovų yra olandų kompanija "Van Oord Dredging and Marine Contractors BV". VLG savo laivus remontuoja ir gilinimo darbus visame pasaulyje atliekanti olandų kompanija "Boscalis". Taigi VLG specialistai turėjo daug galimybių susipažinti, kaip yra statomos žemsiurbės.
Pagalba Mozambikui
Žemsiurbės "Macuti" statyba - Danijos Vyriausybės finansuojamas projektas teikiant pagalbą Mozambikui. Sutartį dėl žemsiurbės statybos su Vakarų Baltijos laivų statykla sudarė Danijos kompanija "Johs. Gram-Hanssen" 2010 metų lapkritį. Pirmasis laivui skirtas plieno lakštas pradėtas pjauti praėjus beveik metams po sutarties pasirašymo, t. y. 2011 metų rugpjūtį.
VARDAS. Žemsiurbė pavadinta "Macuti" Mozambiko uosto švyturio garbei.
Bazinį žemsiurbės "Macuti" projektą parengė Švedijos kompanija "FKAB", visą darbinę techninę dokumentaciją rengė VLG antrinė įmonė "Western Baltic Engineering". Laivo statybos projekto vadovas - Ilja Andrusenko. Baldus žemsiurbei pagamino subrangovė - Lietuvos kompanija, užsiimanti laivų baldų gamyba.
"Macuti", be trijų kitų variklių, turi ir smėlio pumpavimui skirtą variklį. Laive sumontuota įranga leis atlikti jam gilinimo darbus iki 25 metrų gylyje.
"Iki rakto"
Žemsiurbė pastatyta Vakarų Baltijos laivų statykloje "iki rakto". Po to, kai 2010-aisiais Estijos koncernas "BLRT Grupp" įsigijo Klaipėdoje "Baltijos" laivų statyklą, kuri buvo priskirta koncernui priklausančiai VLG, Vakarų Baltijos laivų statykla jau pastatė keturis laivus "iki rakto", o žemsiurbė - penkta. Šiemet dar planuojama statyti "iki rakto" žvejybos laivą.
Be to, Vakarų Baltijos laivų statykla stato laivų korpusų blokus Turku laivų statybos įmonei, statančiai kruizinius laivus. Anksčiau "Baltija" statė tik laivų antstatus ir blokus, o pastaruoju metu ji labiau orientuojasi į laivų "iki rakto" statybą. "Norėtume, kad Klaipėda kaip ir anksčiau garsėtų joje pastatytais laivais", - sakė VLG generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Pasak jo, "Macuti" - pirmas laivas, skirtas uostams gilinti, kada nors pastatytas Lietuvoje, Klaipėdoje.
"Daug dirbome, mokėmės ir pastatėme, manau, gerą laivą. Kadangi įgijome daug patirties, tikimės patekti į laivų, skirtų uostams gilinti, rinką. Šiuo metu jau turime keletą pasiūlymų, su kuriais dirbame", - sakė VLG vadovas.
PRIEKIS. Pažvelgęs į žemsiurbės "Macuti" priekį iškart supranti, kad tokį laivą pastatyti yra gana sunku.
Niša - sudėtingi laivai
Paklaustas, kokios tokių laivų kaip žemsiurbės statybos perspektyvos, A. Šileika atsakė: "Viskas priklauso nuo ekonominės situacijos pasaulyje. Jeigu ji leidžia ir valstybė investuoja lėšas, išauga tokių laivų paklausa. Žinoma, ir laivų statybos rinkoje nėra viskas labai gerai, iškyla įvairių sunkumų, juos patiriame ir mes. Pasaulio mastu mes maži, užtat esame gana lankstūs, ieškome savo nišos ir ją randame, bandome konkuruoti. Mes statome specializuotus sudėtingus laivus. Šis segmentas yra mažiausiai pažeistas krizės. Tačiau tai rizikinga sritis, nes nestatomos didelės tokių laivų serijos. Kinai taip pat stato sudėtingus laivus, tačiau jie nėra tokie įdomūs. Kad ir kaip būtų, Pietų Korėja, Kinija, Japonija orientuojasi labiau į masinės gamybos didelio tonažo laivų segmentą. Mes Europoje žiūrime į tuos užsakovus, kurie stato unikalius sudėtingus laivus", - kalbėjo A. Šileika.
Rašyti komentarą