Problema išspręsta, problema lieka

Problema išspręsta, problema lieka

Lietuvos apeliacinis teismas atmetė UAB "Hidrostatyba" skundą dėl krantinių Nr. 90-96 statybų konkurso. Pagal teismo sprendimą, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija galės tęsti viešųjų pirkimų procedūras ir pasirašyti 11,602 mln. litų vertės sutartį su įmonių "Vėtrūna" ir BGS suburtu konsorciumu.

Dėl pritaikytų laikinųjų apsaugos priemonių Uosto direkcija negalėjo pasirašyti sutarties su laimėtoju pripažintu konsorciumu dėl 483 metrų ilgio krantinių, naudojamų bendrovės "Klaipėdos Smeltė", statybos, nes šį sprendimą balandžio 6 d. kreipdamasis į teismą apskundė antroje vietoje atsidūrusio konkursinio pasiūlymo autorius - UAB "Hidrostatyba". Šios įmonės konkursinio pasiūlymo kaina - 12,229 mln. Lt.

Ieškovas teismo prašė panaikinti viešųjų pirkimų konkurso rezultatus remiantis tuo, kad "Vėtrūnos" pasirinkta partnerė - Latvijos įmonė BGS - negalėjo dalyvauti konkurse, nes nėra įgijusi reikiamos hidrotechninių įrenginių statybos patirties.

Tačiau Lietuvos apeliacinis teismas atmetė ieškovo skundą kaip nepagrįstą ir leido Uosto direkcijai tęsti viešųjų pirkimų procedūras - pasirašyti sutartį su laimėtoju pripažintu konsorciumu dėl krantinių Nr. 90-96 statybos.

"Džiaugiamės, kad pagaliau priimtas Uosto direkcijai palankus sprendimas, bet šio apskundimo pasekmės visgi išlieka, o jos tikrai nėra malonios. Buvo planuota, kad krantinių Nr. 90-96 statybos darbai bus pabaigti per 6 mėnesius, t. y. šių metų spalį. Dabar, kai jau artėja šaltasis metų periodas, kalbame tik apie kitų metų pavasarį.

Nors šis apskundimas buvo nepagrįstas bei išspręstas Uosto direkcijos naudai, tai turėjo įtakos faktui, kad direkcija negalėjo laiku pasirašyti sutarties, dėl ko vėluos svarbaus ekonominio projekto įgyvendinimas bei laiku nebus vykdomos suplanuotos atsiperkančios investicijos", - teigė uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Tai ne pirmas kartas, kai Uosto direkcija susiduria su tam tikromis problemomis dėl tiekėjų skundžiamų direkcijos viešųjų pirkimų procedūrų.

Atsižvelgdama į susiklosčiusią valstybės įmonei žalingą situaciją, Uosto direkcija ėmėsi iniciatyvos ir pernai gegužę šalies prezidentės bei Vyriausybės paprašė inicijuoti Viešųjų pirkimų įstatymo pataisas, kuriomis būtų užkirstas kelias piktnaudžiauti procesinėmis teisėmis, taip pat trukdyti efektyviai įgyvendinti transporto sektoriui bei valstybei svarbius ekonominius projektus. Uosto direkcija pateikė ir siūlomo įstatymo pakeitimo ir papildymo projektą.

"Deja, Seimas neatsižvelgė į valstybės įmonės iniciatyvą užtikrinti efektyvias viešųjų pirkimų procedūras ir nepriėmė jokių pataisų. Be to, šią situaciją paprašytas išaiškinti teismas priėmė sprendimą, kad visgi "skundikai" niekuo nerizikuoja, jiems atviras kelias ir toliau nepagrįstai skųsti viešųjų pirkimų procedūras, stabdyti projektus be jokios finansinės atsakomybės. Tai reiškia, kad nuo skundų negalima apsiginti pareikalaujant pateikti galimų nuostolių atlyginimo užtikrinimą.

Ne vien tik Uosto direkcija susiduria su šia opia problema, bet ir daugelis kitų viešojo sektoriaus įmonių. Todėl norėčiau primygtinai paraginti, kad atsakingos valstybės institucijos imtųsi konkrečių priemonių tam, kad būtų užtikrinti valstybės interesai" , - teigė E. Gentvilas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder