Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rengiasi rekonstruoti 10 ir 11 krantines, kuriomis naudojasi AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija ("Klasco"). Gylis prie jų - 9,2 m. Be to, ketinama tiesti naują geležinkelio privažiuojamąjį kelią ir gilinti akvatoriją.
Pasak Uosto direkcijos Plėtros ir akvatorijos priežiūros departamento direktoriaus Vidmanto Paukštės, šiuo metu dar tik rengiamas minėtų krantinių rekonstrukcijos projektas. "Tai jau labai senos krantinės ir jas būtina rekonstruoti dėl jų būklės. Tai tipinis krantinių rekonstrukcijos projektas, prieš tai buvo rekonstruotos 7-9 krantinės. Tačiau rekonstruodami 10-11 krantines turime atsižvelgti ir į savo tolesnius planus visame uoste", - sakė V. Paukštė.
Į projektuotojų užduotį buvo įtrauktas ir poveikio aplinkai vertinimo (PAV) atrankos atlikimas.
Šiomis dienomis Aplinkos apsaugos agentūros Taršos prevencijos ir leidimų departamento Klaipėdos skyrius priėmė išvadą, kad PAV neprivalomas. "Mes iš esmės nieko nekeičiame, rekonstruojame tas krantines, bet su galimybe ateityje gilinti iki 16,5 m", - sakė V. Paukštė.
Jis patikino, kad šių krantinių rekonstrukcija niekuo nėra susijusi su žiemos uosto užpylimu. Bus sukalti nauji įlaidai, tad akvatorija pamažės 1,5-2 metrais. Kiek konkrečiai, priklausys nuo to, kokį projektą pasiūlys projektuotojai.
Kol kas dabar tik pradinė darbų stadija. Projekto sprendiniai dar nebuvo pristatyti Techninei tarybai, tai ketinama padaryti netrukus. Vėliau pagal parinktą techninį pasiūlymą bus rengiamas konkretus techninis projektas.
Uosto direkcijos departamento vadovas dabar dar negali pasakyti, kiek kainuos minėtų krantinių rekonstrukcija. Tai bus galima padaryti po to, kai įvyks rangovo parinkimo konkursas. Mat toli gražu ne visada projektavimo metu apskaičiuotos kainos atitinka realias kainas. Pasak V. Paukštės, rinkoje dabar situacija yra palanki ir šiuo metu skelbiant konkursus dėl uostų statinių statybos kainos gali būti neblogos.
Konkursą dėl šių krantinių rekonstrukcijos rangovo parinkimo Uosto direkcija ketina skelbti kitais metais. Viešųjų pirkimų procedūros gali užtrukti apie pusmetį. 2016-aisiais realūs darbai gali dar ir neprasidėti, nes tai priklausys ir nuo medžiagų tiekimo, ir nuo darbo projektų parengimo.
Uosto direkcijos departamento vadovas neabejoja, kad 2017-aisiais šių krantinių rekonstrukcijos darbai vyks visu tempu.
Rašyti komentarą