Rekonstruojant krantines randama netikėtų konstrukcijų

Rekonstruojant krantines randama netikėtų konstrukcijų

Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmanto Paukštės, pastaruoju metu vis dažniau susiduriama su problema atliekant naujus darbus seniai, prieš 30-40 metų dar sovietmečiu, statytose krantinėse. Jose randama netikėtų konstrukcijų ir tai lėtina darbus.

Kai rekonstruojamoje krantinėje nuimamas viršutinis grunto sluoksnis, randamos konstrukcijos, kurios nėra užfiksuotos Uosto direkcijos turimuose dokumentuose. Tai trukdo įgyvendinti sprendinius, parengtus pagal techninį projektą, tenka atlikti papildomų darbų.

Su šia problema susidurta rekonstruojant krantinę prie Lietuvos jūrų muziejaus, atsirado daug trukdžių. Darbus čia, kurių vertė - 812 tūkst. eurų, atlieka Latvijos bendrovė BMGS. Vis dėlto V. Paukštė tikisi, kad iki rugsėjo ar spalio ši krantinė bus sutvarkyta.

Rekonstruojant 139-140 krantines, kuriomis naudojasi UAB "Vakarų krova", atkasti poliai, apie kuriuos nežinota. Teks šiek tiek keisti konstrukcinius sprendinius, tačiau trečią ketvirtį rekonstrukcija turėtų įsivažiuoti. Pasak V. Paukštės, tikėtasi šiemet baigti rekonstruoti 140 krantinę, tačiau rasti nauji konstruktyvai gali daryti įtaką darbų, kuriuos atlieka Latvijos bendrovė BMGS ir UAB "Hidrostatyba", terminui.

Įsibėgėję darbai

Vienas iš svarbesnių pirmo pusmečio darbų - pasirengimas gilinti Malkų įlanką. Šlaitą sutvirtinančios povandeninės sienutės įrengimo darbai, be kurių nebūtų galima gilinti Malkų įlankos, jau eina į pabaigą. Projekto Malkų įlankoje vertė - 11,73 mln. eurų. Tikimasi, kad sienutė bus pastatyta šių metų pabaigoje ar kitų metų sausį-vasarį. Kai bus atlikti gilinimo darbai, šioje įlankoje dirbantys terminalai galės priimti "Panamax" ir "Post Panamax" tipo laivus.

67-68 krantinėse, kuriomis naudojasi jūrų krovinių kompanija "Bega", dirba Latvijos bendrovė BMGS su Lietuvos UAB "Hidrostatyba". Tikimasi, kad tempai artimiausiu metu dar paspartės. Darbų vertė - beveik 15 mln. eurų.

Eina į pabaigą "Begos" 66 krantinės rekonstrukcijos 3 etapo darbai, kuriuos atlieka UAB "Latvijas tilti". Trečią ketvirtį jie bus baigti. Beliko sudėti kelis kvadratinius metrus trinkelių. IV etapo metu krantinėje bus įrengiami geležinkeliai. Darbų vertė - 4,4 mln. eurų.

Rekonstruojamos 101-104 krantinės, kuriomis naudojasi UAB Birių krovinių terminalas (BKT). 101-102 krantinės jau baigtos, beliko sudėti atmušas. 103-104 krantinėse vyksta konstrukcijų įrengimo darbai - kalama įlaidinė sienutė, injekciniai inkarai, poliai, kurie po mėnesio bus baigti ir bus pradėti betonavimo darbai. Darbus, kuriuos atlieka UAB "Latvijas tilti", vertė - 9,8 ml. eurų.

Skelbiami konkursai

Konkursą rekonstruoti 105-106 krantines, kuriomis naudojasi BKT, pritaikant jas 14 ir 16,5 m gyliui, laimėjo UAB "Latvijas tilti". Netrukus bus pasirašoma sutartis ir pradėti darbai. Jų vertė - 10,2 mln. eurų.

Šiuo metu jau paskelbtas konkursas dėl 10-11 krantinių, kuriomis naudojasi AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija ("Klasco") rekonstrukcijos jas pritaikant 16,5 m gyliui. Be to, šių krantinių būklė gana prasta. Vokai su pasiūlymais turėtų būti atplėšti paskutinę liepos savaitę. Uosto direkcija tikisi didelio susidomėjimo šiuo projektu. Laukia dideli iššūkiai - bus sudėtingi geležinkelio sprendiniai.

Paskelbtas konkursas ir jau atplėšti vokai dėl 137-138 krantinių AB Vakarų laivų gamyklos (VLG) nuomojamoje teritorijoje. Šis konkursas jau paskelbtas antrą kartą, nes pirmą kartą kainos buvo per didelės, konkursas buvo nutrauktas. Šiuo metu darbai yra padalinti, dabar konkursas paskelbtas tik krantinės konstruktyvui įrengti.

Artimiausiu metu bus skelbiamas 127-128 krantinių (VLG teritorija) rekonstrukcijos konkursas, nes netrukus pajudės užteršto grunto valymo darbai. Bus įgyvendinamas tipinis hidrotechninis projektas. Pasak V. Paukštės, rangovai sako, kad tokį projektą įgyvendinti yra hidrotechnikų svajonė.

Rekonstruojami geležinkeliai

Naujas projektas - Centriniame Klaipėdos terminale bus įrengtos dvi geležinkelio atšakos nuo dabartinio kelio Nr. 15. Sutartis dėl darbų atlikimo pasirašyta su UAB Geležinkelio tiesimo centru. Tai naujas rangovas, jis iki šiol Klaipėdos uoste dar nedirbo. Darbų vertė - 598 tūkst. eurų. Taigi terminalas turės du naujus geležinkelio kelius - Nr. 11 ir Nr.12.

Rekonstruojami du geležinkelio keliai Nr. 11 ir Nr. 4 VLG nuojamoje teritorijoje. Darbus atlieka UAB "Gargždų geležinkelis". V. Paukštė pasidžiaugė, kad ji dirba labai gerai. Darbų vertė - 455 tūkst. eurų. Be to, šioje teritorijoje jau artimiausiu metu bus baigti rekonstruoti geležinkelio keliai Nr. 10 ir Nr. 13.

BKT teritorijoje dar rekonstruojami papildomai trys geležinkelio keliai. Darbus, kurių vertė - 846 tūkst. eurų, atlieka UAB "Plungės Jonis S". Pastarosios darbą Uosto direkcija taip pat vertina gerai.

Paplūdimiams - tik švarus smėlis

Kasmet uoste intensyviai valomos sąnašos. Per pirmą šių metų pusmetį išsiurbta 493 tūkst. kub. m grunto.

Paplūdimiams papildyti išpurkšta 41 tūkst. kub. m smėlio. V. Paukštė pabrėžia, kad tai švarus smėlis. "Paplūdimiams papildyti mes naudojame tik tokį smėlį, kurį atneša jūra į Klaipėdos uostą. Be to, imami jo mėginiai, atliekami reikalingi laboratoriniai tyrimai. Aplinkos apsaugos agentūra prieš duodama leidimą pilti smėlį įvertina jo savybes ir tik tada priima sprendimą", - sako V. Paukštė.

Jo teigimu, šiuo metu uosto laivybos kanalas švarus. Šiek tiek sąnašų jau yra susikaupę prie krantinių. Jos bus valomos pasirašius kitą sutartį.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder