Šeši metrai iki skaudžios nelaimės

Šeši metrai iki skaudžios nelaimės

Praėjusią savaitę Kuršių mariose įvykusi tragiška nelaimė, kai nuskendus jachtai žuvo ja plaukusi moteris, atskleidė mažai kam iki šiol žinotą tiesą. Po marias ir upes galima plaukioti net suskilusia gelda, nes iki 6 metrų ilgio laivų registruoti nereikia, o jų techninė būklė yra tik savininko reikalas.

Lygiai prieš savaitę Kuršių mariose nuskendusi jachta savaitgalį ištraukta iš vandens ir pargabenta į Marijampolę. Iš ja plaukusių trijų marijampoliečių išsigelbėjo tik du vyrai - jachtos savininkas Antanas Mieliauskas ir Artūras Matijošaitis. Negyvos pedagogės Vidos Bartninkienės kūną narai rado nuskendusios jachtos kajutėje. Vilkėta gelbėjimo liemenė moters neišgelbėjo. Net priešingai, spėjama, kad ji sutrukdė palikti vandens semiama kajutę.

Tragedijos priežastis paaiškėjo tik jachtą iškėlus ant kranto. Vanduo į jos vidų pradėjo veržtis pro plyšį, atsiradusį nulūžus falškiliui - sunkiam povandeniniam pelekui, suteikiančiam jachtai stabilumą. Plastikiniame korpuse atsiradęs plyšys buvo gana didelis, tad viduje besikaupiančio vandens žmonės nespėjo semti. Viskas truko vos kelias akimirkas, per kurias jachta „atsistojo“ piestu ir nugrimzdo į dugną.

Kodėl nulūžo minėtas falškilis, greičiausiai taip ir liks paslaptis, nes Lietuvos saugios laivybos administracija (LSLA) šio įvykio netirs, nes jachta nėra registruota vidaus vandenų registre. Ikiteisminį tyrimą dėl jo atlieka tik Šilutės rajono policininkai.

LSLA specialistams to ir nepriklauso daryti, nes ši jachta yra tik 5,5 metrų ilgio. Lietuvos vidaus vandenų transporto kodeksas reglamentuoja, jog iki 6 metrų ilgio burinių jachtų registruoti nereikia jau trejus metus, nereikalaujama ir jų techninės būklės patikrinimo. Paprastai kalbant, turint laivavedžio pažymėjimą galima plaukioti su bet kokia 6 metrų ilgį neviršijančia „gelda“.

Pasak LSLA Pramoginės laivybos skyriaus vedėjo pavaduotojo Alvydo Šilio, galima tik patikrinti ar tokio laivo kapitonas turi laivavedžio pažymėjimą, ar jame yra būtinos gelbėjimosi bei priešgaisrinės apsaugos priemonės.

„Jei laivas ir yra techniškai netvarkingas, mes nieko nubausti negalime. O toks pakeitimas vidaus vandenų transporto kodeksas atsirado siekiant palengvinti naštą ūkio subjektams. Už laivo techninę būklę, įgulos ir keleivių saugumą atsakingas kapitonas. Bendraujame su tyrimą atliekančiais policininkais ir sulaukę jų išvadų spręsime, ar dėl susidariusios situacijos kreipsimės į Susisiekimo ministeriją“, - sakė A.Šilys.

A.Mieliauskas tikina, kad prieš išplaukimą į Kuršių marias apžiūrėjo jachtą ir jam jokių įtarimų dėl jos techninės būklės nekilo. Tuo metu patyrę buriuotojai teigia, kad plastikinės jachtos nėra patvarios ir patikimos. Ir ypač senos, pargabentos iš užsienio. Būtent tokia jachta ir pramogavo marijampoliečiai. Kuršių mariose ant šono apvirtusios techniškai tvarkingos jachtos nuskandinti beveik neįmanoma.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder