"Situacija "Laivininkystėje" sudėtinga, bet valdoma"

"Situacija "Laivininkystėje" sudėtinga, bet valdoma"

Nuo šių metų rugpjūčio 1 d. AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL) generalinio direktoriaus pareigas pradėjo eiti Audronis Lubys, laimėjęs bendrovės valdybos skelbtą konkursą, kuriame dalyvavo 10 kandidatų. Kadangi naujasis vadovas jau apšilo kojas, paprašėme jo atsakyti į rūpimus klausimus.

Kodėl ryžotės tokiam žingsniui? Ar nežinojote, jog įmonės situacija sunki, slegia skolos, jau nekalbant apie ne itin palankią padėtį pasaulinėje laivybos rinkoje?

Situacija pasaulinėje laivybos rinkoje man žinoma, LJL finansinę padėtį studijavau, ruošdamasis konkursui į vadovo pareigas. Nebus lengva, teks dirbti daug visiems - tiek kranto darbuotojams, tiek laivų įguloms.

Ar situaciją įmonėje radote tokią, kokią įsivaizdavote, ar geresnę, ar blogesnę?

Sunku atsakyti vienu žodžiu - situacija sudėtinga, bet valdoma.

Ką veikėte prieš tapdamas LJL generaliniu direktoriumi? Esate iš laivų mechanikų ar šturmanų? Ar plaukėte į jūrą?

Baigęs Sankt Peterburgo jūrų akademiją, 1982 metais pradėjau dirbti "Lietuvos jūrų laivininkystėje" šturmanu, 1993 metais tapau kapitonu. Prieš tapdamas LJL generaliniu direktoriumi, dirbau AB "Limarko" laivininkystės kompanijoje laivų valdymo direktoriumi.

Ar imsitės įmonės reorganizavimo, ką neretai daro nauji vadovai? Ar mažinsite kranto darbuotojų skaičių?

Didelių pertvarkymų neplanuoju, buvę vadovai nemažai nuveikė ta linkme. Toliau optimizuosime bendrovės veiklą.

Gal jau spėjote ką nors atleisti ar priimti į darbą naujų darbuotojų? Ar jau suformavote savo komandą?

Įmonės komanda dirba gerai, o nedidelė darbuotojų kaita vyksta nuolat - tai natūralus procesas.

Ar planuojamas senų laivų pardavimas ir naujesnių įsigijimas?

Laivyno atnaujinimas vyksta nuolat, apie laivų pardavimus ir įsigijimus informuosime pagal Biržos taisykles.

VADOVAS. Susisiekimo ministerija, valdanti pagrindinį AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" akcijų paketą, iš dešimties kandidatų eiti bendrovės generalinio direktoriaus pareigas patikėjo Audroniui Lubiui.  

Kokiuose rajonuose dirba jūsų laivai, kokius krovinius gabena?

LJL laivynas dirba visame pasaulyje, gabena birius, generalinius krovinius, medieną, konteinerius.

Ar visi 11 laivų šiuo metu turi darbo? Gal kurie nors patiria prastovas ar yra remontuojami?

Visi laivai šiuo metu įdarbinti. Baigiamas planinis motorlaivio "Audrė" remontas.

Ar visi LJL laivai tebėra užstatyti bankui?

Taip, visi mūsų laivai yra užstatyti bankui, kaip, ko gero, ir 90 proc. pasaulio laivyno laivų.

Ar LJL vis dar dirba nuostolingai?

Kol kas pelno nėra, bet atlyginimus išmokame, paskola bankui grąžinama pagal grafiką.

Koks didžiausias šiuo metu jūsų galvos skausmas?

Nukritusi laivybos rinka, neleidžianti mums atsitiesti, ir laivų gedimai, suryjantys ir taip sunkiai uždirbamus pinigus.

Ko JLJ šiuo metu reikėtų labiausiai?

Atsigaunančios laivybos rinkos.

Ar pavyko susiderėti su pagrindiniu įmonės kreditoriumi banku dėl skolų atidavimo etapų? Kiek jau yra sumažėjusi skola už naujų laivų įsigijimą bankui?

Taip, su banku bendradarbiaujame sėkmingai, paskola grąžinama pagal suderintą grafiką. Pagrindinė paskola buvo paimta 2008 metais, prieš pat krizę.

Ar bendrovei vis dar trūksta jūrininkų? Kokių specialistų labiausiai?

Labiausiai trūksta mechanikų ir elektromechanikų.

Ar jau turėjote progos pasidžiaugti kokiu nors rezultatu?

Pasidžiaugsime visi kartu, kai įmonė pradės pelningai dirbti.

Ar būtų galima pasakyti, kad "Laivininkystė" jau sveiksta po sunkios ligos, ar jos būklė stabilizavosi ar sunkėja?

Dabartinę įmonės situaciją apibūdinčiau kaip stabilią. Tolesnė eiga priklausys nuo laivybos rinkos pokyčių.

Kas jums labiausiai nepatinka šioje bendrovėje?

Kai esi pasinėręs į darbus, nelieka laiko svarstymams "patinka-nepatinka".

Ar Susisiekimo ministerija yra suformulavusi Jums kokius nors uždavinius, kuriuos išspręsti turėtumėte dar šiemet ar kitais metais?

Susisiekimo ministerija atstovauja pagrindiniam akcininkui, todėl užduotis keliama vienintelė - kuo greičiau pradėti dirbti pelningai.

Ar nemanote, kad įmonė galėtų tvarkytis geriau, jeigu būtų privati?

Viskas priklauso nuo žmonių, dirbančių įmonėje. Yra puikiai dirbančių bendrovių ir tarp privačių, ir tarp valstybės valdomų.

Ar negerėja situacija pasaulinėje laivybos rinkoje? Gal jau frachtai po truputį kyla ar vis dar mažėja?

Situacija pasaulinėje laivybos rinkoje stabilizuojasi, frachtai LJL valdomų laivų segmente nebekrinta, tikimės atsigavimo.

Kuris iš 11 "Laivininkystės" laivų, jūsų manymu, yra geriausias arba,kitaip sakant, yra paklausiausias?

Geriausias laivas yra tas, kuris daugiausiai uždirba. Šiuo metu tai motorlaiviai "Romuva" ir "Voruta".

Ar planuojami kurių nors laivų remontai šiemet ar kitais metais?

Šiemet planuojamas motorlaivio "Deltuva" remontas, 2013 metais numatome remontuoti "Dainą", "Raguvą", "Romuvą" ir "Vorutą".

Kiek šiuo metu bendrovė turi kranto darbuotojų ir kiek jūrininkų?

Įmonėje dirba 363 žmonės, iš jų - 15 praktikantų. Krante dirba 32, jūroje -316.

Kada numatoma didinti atlyginimus jūrininkams?

Atlyginimų didinimas jūrininkams yra įmonės planuose, bet iš pradžių kelsime atlyginimus tiems specialistams, kurių labiausiai trūksta.

Jūsų didžiausia svajonė, susijusi su "Laivininkyste"?

"Laivininkystėje" dirba geriausi Lietuvos jūrininkai, jos laivyną sudaro - 20-25 nauji laivai.

 

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder