"Smiltynės perkėla" turi savą vadovą

"Smiltynės perkėla" turi savą vadovą

Nuo spalio 1 d. AB "Smiltynės perkėla" generalinio direktoriaus pareigas jau nebe laikinai eina Mindaugas Čiakas. Taigi, vadovas parinktas, taip sakant, iš savųjų. Tokį bendrovės valdybos sprendimą jos pirmininkas Valdemaras Vaičekauskas aiškina tuo, kad dideliems strateginiams uždaviniams vykdyti reikalingas vadovas, gerai žinantis esamą situaciją. Valdybos pirmininkas informavo, kad nuo spalio 1 d. visiems bendrovės darbuotojams padidinti atlyginimai, išskyrus vadovus.

Kai šiemet birželį iš vadovo pareigų atsistatydino Darius Butvydas, M. Čiakas, "Smiltynės perkėloje" dirbantis jau 9 metus, laikinai ėjo generalinio direktoriaus pareigas ir, kaip jis pats sako, sėdėjo ant dviejų kėdžių, nes dar reikėjo viską padaryti ir kaip technikos direktoriui. Dabar bendrovė su juo sudarė sutartį 5 metams.

Paklaustas, ar jam kas nors pasikeitė, tapus jau nebe laikinuoju generaliniu direktoriumi, M. Čiakas atsakė: "Šis tas tikrai keičiasi. Be abejo, atsakomybė dabar didesnė. Be to, kai buvau laikinasis, ėjau ir technikos direktoriaus pareigas, tad turėjau daryti dvigubą darbą. Vaizdžiai tariant, tik "pridengiau" generalinio direktoriaus pareigas. Bet šiandien dar neturime technikos ir infrastruktūros direktoriaus, vyksta atranka, tad man vis tiek dar tenka sėdėti ant dviejų kėdžių.

VADOVAS. Naujasis "Smiltynės perkėla" generalinis direktorius Mindaugas Čiakas juokavo, kad jo tikrai nereikia pristatyti bendrovės darbuotojams. Joje jis dirba 9 metus, tad visiems yra gerai pažįstamas.

Inžinierius mechanikas M. Čiakas savo karjeros kelią "Smiltynės perkėloje" pradėjo nuo tiekimo ir laivyno techninės priežiūros specialisto ir per devynerius metus pakilo karjeros laiptais iki visos bendrovės vadovo.

Didžiausias vadovo rūpestis

Sezonas baigėsi, bendrovės keltai atlaikė padidėjusius automobilių srautus. Autotransporto srautas vasarą, palyginti su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu, padidėjo net 4 proc. "Šių metų sezonas buvo labai geras ir tikrai rekordinis. Dar metai nesibaigė, bet panašu, kad jie bendrovei bus vieni iš geriausių, jei ne geriausi, bet viščiukus suskaičiuosime po Kalėdų", - sakė M. Čiakas.

Didžiausias naujo vadovo rūpestis - iškasta visa teritorija Naujojoje perkėloje Klaipėdos pusėje. "Reikia kažkaip išjudinti šį procesą. Su buvusiu rangovu vyksta teisminiai ginčai, kurie tęsiasi ir šiandien. Norėjome susitvarkyti teritoriją, kurioje turi atsirasti naujas terminalas ir pakeista infrastruktūra.

Tačiau rangovas susidūrė su finansiniais sunkumais ir nutraukė darbus. Nuo pernai lapkričio pradžios niekas nevyko iki šių metų vasario. Todėl vasario mėnesį nutraukėme su juo sudarytą sutartį tikėdamiesi rasti kitą rangovą ir iki sezono pradžios baigti darbus. Tačiau jis padavė bendrovę į teismą dėl vienašališko sutarties nutraukimo, todėl iki šiol mes su juo ir vaikštome po teismus. Šiandien tai nemaloniausias dalykas. Bandome ieškoti sąlyčio taškų, kad galėtume sudaryti taikos sutartį, tačiau kol kas nesiseka. Uždaroji akcinė bendrovė "Litkonas" Lietuvoje turi daug problemų, ne tik mes su ja bylinėjamės. Mes esame tik nedidelė dalelė jos teismų grandinėje", - pasakojo "Smiltynės perkėlos" vadovas.

Kitas labai svarbus dalykas, naujo vadovo nuomone, strategijos įgyvendinimas. "Žingsnis po žingsnio bandysime tai daryti. Žinoma, norėtųsi, kad kuo sklandžiau viskas vyktų, kad būtų išvengta ginčų su paslaugų tiekėjais. Galiu tik pasidžiaugti, kad kol kas naujo keleivių aptarnavimo ir administracinio pastato techninio projekto rengimas vyksta labai sklandžiai. Spalio pabaigoje planuojame jį pristatyti visuomenei, jeigu miesto architektas uždegs žalią šviesą. Duok Dieve, kad visi projektai būtų įgyvendinti, tada ir visiems klaipėdiečiams, ir miesto svečiams bus geriau gyventi", - sakė M. Čiakas.

Padidinti atlyginimai

V. Vaičekausko teigimu, bendrovės valdyba vykdė vadovo atranką vadovaudamasi tuo, kad bendrovė turi vykdyti didelius strateginius planus. Rinktasi ne iš vieno kandidato, ir ne tik iš bendrovės darbuotojų.

Jo teigimu, valdyba inicijavo atlyginimų pakėlimą visiems bendrovės darbuotojams, nes jie buvo kiek mažesni už vidutinį atlyginimą Lietuvoje. Tuo valdyba įsitikino nusipirkusi tam tikrus tyrimus. Taigi bendrovės darbo atlygio fondas nuo šių metų spalio 1 d. padidintas 13 procentų. Atlyginimai padidėjo visiems darbuotojams, išskyrus vadovus.

Paklaustas, kodėl skriaudžiami vadovai, V. Vaičekauskas atsakė: "Pažiūrėjome jų atlyginimų lygį ir nusprendėme jiems atlyginimų šiemet nekelti. Jų klausimą spręsime kitais metais."

Rekonstruotas terminalas, nauji keltai

Pasak V. Vaičekausko, greičiausiai įgyvendinamas strateginis planas - teritorijos rekonstrukcija. Dabar terminale yra 4 eismo juostos, o jį rekonstravus bus 12 juostų. Gerokai padidės automobilių, galinčių sutilpti "Smiltynės perkėlos" teritorijoje, skaičius. Jis bus padidintas iki 140 automobilių. "Tai aktualu ir miestui, nes piko metu vasarą automobilių eilės nusitęsia į miesto gatvę. Tikimės, kad po rekonstrukcijos transportas nesikaups gatvėje. Tačiau šioje srityje mes ne taip greitai judame kaip norėtume. Turime teisminį procesą, bet tikimės, kad viską pavyks teigiamai išspręsti ir kitą sezoną turėsime terminalą jau sutvarkytą", - sakė bendrovės valdybos pirmininkas.

Kitas strateginis planas - naujų keltų statyba. Pirmiausia bus statomas krovininis keleivinis keltas. Jo statybos konkursas turėtų būti paskelbtas jau šį mėnesį. Tikimasi kitais metais užsakyti šiek tiek mažesnį keleivinį keltą. Pasak V. Vaičekausko, galbūt tas keltas bus hibridinis, t. y. varomas ir dyzelinu, ir elektra. "Norime atsižvelgti į pasaulines ir Klaipėdos miesto tendencijas ir nenorime nuo jų atsilikti", - sakė valdybos pirmininkas.

Rekonstruotos krantinės, naujas pastatas

Kartu su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ketinama dar šiemet pradėti rekonstruoti krantines Klaipėdos pusėje, tačiau didieji darbai vyks jau kitais metais. Jau yra susidėvėjusios sienutės, kurias reikia rekonstruoti, kartu bus įrengtos hidraulinės rampos, kurios padidins transporto pralaidumą. Dabar kartais transportas įvažiuodamas ar išvažiuodamas iš kelto užstringa ant rampos. Krantinės pradedamos rekonstruoti nuo Klaipėdos pusės, o paskui rekonstrukcija vyks ir Smiltynėje.

Tarp strateginių planų V. Vaičekauskas paminėjo ir naujo terminalo pastato statybą. Dabartinis pastatas statytas sovietmečiu. Dabar jo būklė pusiau avarinė. Viena pastato dalis yra uždaryta ir nenaudojama, kadangi yra įskilusios sienos. Toje dalyje žmonių negali būti. To pastato su visomis pagalbinėmis patalpomis plotas - 3 tūkst. kv. metrų. Jį žadama nugriauti ir jo vietoje pastatyti naują gražų, ažūrinį Vakarų Lietuvos architektūrai būdingą pastatą. Jis bus mažesnis - tik 2 tūkst. kv. m, su šiuolaikiniais fasadais, šiuolaikinėmis technologijomis. Jame bus terasa, į kurią galės patekti klaipėdiečiai ir miesto svečiai. Veiks nedidelė kavinukė."Suteiksime miestiečiams papildomą prieigą prie marių, kas, mūsų manymu labai aktualu žmonėms", - kalbėjo V. Vaičekauskas.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder