Šventoji liko ant ledo

Šventoji liko ant ledo

Uosto direkcija šiemet gegužės pabaigoje nutraukdama sutartį su "Alvetos karjerais" pageidavo, kad Šventosios uostelyje nebaigtus darbus atliktų Latvijos BGS kompanija. Deja, pastaroji pasiūlė nepriimtiną kainą. Sprendimo, kas bus daroma toliau, dar nėra.

Šventosios uoste jau antrus metus bandoma pasiekti projektinį gylį, tačiau to niekaip nepavyksta padaryti. Šiuo metu gilinimo ir valymo darbai yra nutraukti.

Pirmajame Šventosios uosto atstatymo etape uosto įplaukos kanalo gilinimo iki 3 metrų darbus pernai atliko konkursą laimėjusi Latvijos kompanija BGS. Tačiau birželį praėjus dešimt dienų po uostelio atidarymo įplaukos kanalas buvo užneštas smėliu, tad buvo tęsiami jo valymo darbai. Juos vykdė ta pati BGS.

Rugpjūtį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai atlikus batimetrinius matavimus paaiškėjo, kad latviai ne visur pasiekė projektinį gylį. Tad rugsėjį BGS vėl vykdė darbus Šventojoje. Latviai neatlygintinai turėjo iškasti 1 200 kubinių metrų grunto. Jiems baigus darbus Uosto direkcija vėl buvo nepatenkinta - vienoje vietoje neiškasta 2 tūkst. kub. m grunto ir nepasiektas techninėje užduotyje nurodytas projektinis gylis.

Taigi latviams, kuriems Uosto direkcija sumokėjo per 1 mln. Lt, pernai taip ir nepavyko visur pasiekti projektinio gylio. Tiesa, Uosto direkcija sulaikė 95 tūkst. tūkst. Lt ir nemokėjo BGS, nes net du kartus reikalingas rezultatas vis dėlto nebuvo pasiektas.

Buvo sutarta, kad 2012-aisiais latviai arba patys bandys trečią kartą atlikti likusius valymo darbus, arba Uosto direkcija samdys kitą rangovą. Šiemet buvo paskelbtas konkursas, kuris vėliau buvo nutrauktas, nes Uosto direkcijos netenkino pasiūlyta kaina. Antrą kartą paskelbus konkursą jau sulaukta Uosto direkciją tenkinančios kainos, kurią pasiūlė UAB "Alvetos karjerai". Maždaug už 2 mln. Lt ji turėjo iki birželio 1 d. atstatyti projektinius gylius ir juos palaikyti iki rugsėjo 1 d. Deja, vėliau paaiškėjo, kad pastaroji bendrovė, anot direkcijos, apskritai buvo nepajėgi susitvarkyti su užduotimi, neturėjo reikiamos technikos ir kt.


Sutartį su UAB "Alvetos karjerai" Uosto direkcija nutraukė gegužės 30 d. Iš planuotų 2 mln. Lt šiai bendrovei direkcija sumokėjo tik 200 tūkst. Lt avanso, kuris, kaip manoma, panaudotas netinkamai. Dėl šios bendrovės veiksmų kreiptasi net į prokuratūrą, pradėtas ikiteisminis tyrimas.

Nutraukusi sutartį su "Alvetos karjerais" Uosto direkcija kreipėsi į BGS. Latviai neatsisakė ir vėl padirbėti Šventojoje, tačiau darbus jie galėtų atlikti per gana ilgą laiką - iki rugpjūčio 23 d. Negana to, jie paprašė trigubai didesnės kainos. Pagrindinis įkainis už iškastą 1 kub. m grunto iki šiol buvo 23 Lt, o latviai nori apie 70 Lt. Taigi Uosto direkcija nusprendė latvių pasiūlymo nepriimti, o ką darys toliau, vakar dar nebuvo nusprendusi.

Tad Šventosios uostelis jau antrus metus nefunkcionuoja visu pajėgumu. Mažesnę grimzlę turintys laivai gali ir dabar įplaukti į uostą ir švartuotis prie pernai įrengtų prieplaukų, tačiau didesnę grimzlę turintieji to padaryti negali.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder