Tapti kapitonu neprireikė 10 metų

Tapti kapitonu neprireikė 10 metų

Danų kompanijos "DFDS Seaways" ro-ro laivo "Jutlandia Seaways", plaukiojančio linija Kukshafenas (Vokietija)-Imingamas (Anglija), kapitonui Romanui Rogalevičiui iš Estijos tik 33 metai. Kapitonu jis tapo tik pernai ir dabar vadovauja latvių ir lietuvių įgulai.

Ro-ro laivas "Jutlandia Seaways" prieš 6 metus pastatytas Kinijoje. Į jį, turintį keturis denius, telpa 220 didelių autotreilerių. Laivas plukdo įvairius ro-ro krovinius, konteinerius ant stovų. Daugiausia gabena lengvuosius automobilius iš Vokietijos arba Anglijos.

Linija Kukshafenas-Imingamas plaukioja dar vienas tokio paties tipo laivas. Kai "Jutlandia Seaways" būna Kukshafene, jis tuo metu būna Anglijoje, ir jie taip vis keičiasi. Iki Imingamo paprastai toks laivas plaukia apie 24 valandas. Krovinių šioje linijoje pakanka abiem laivams.

R. Rogalevičius 2006 metais baigė Estijos jūrų akademiją, dirbo kitose laivybos kompanijose. Buvo išsiuntinėjęs savo CV įvairioms jūrininkų įdarbinimo kompanijoms, sąlygos priimtiniausios jam pasirodė esančios "DFDS Seaways". Beje, kapitonu jis tapo tik pernai. Tokio tipo laivuose, o, ko gero, ir visoje Estijoje jis yra jauniausias kapitonas. Beje, pasak jo, vienas vaikinas kapitonu tapo būdamas 28 metų, tad šiais laikais jauni kapitonai nebėra retenybė.

LAIVAS. "Jutlandia Seaways" gali paimti 220 autotreilerių.

Laivo įgulą sudaro 18 narių. Dalis jų yra iš Latvijos, dalis - iš Lietuvos. Beje, abu kapitonai, ir pamaininis, yra iš Estijos. Įgula mėnesį dirba, mėnesį ilsisi.

R. Rogalevičiui yra tekę dirbti linijoje Estija-Norvegija. Pasak kapitono, linija Kukshafenas-Imingamas gana rami ir žiemą, kai siaučia audros. Be to, čia yra kur pasislėpti nuo audrų ir palaukti, kol jos praeis. Kitoje linijoje, pavyzdžiui, Geteborgas -Imingamas, yra tam tikrų sunkumų, žiemą bangos ten kartais siekia ir 6 metrų aukštį, laivui "Jutlandia Seaways" tokios jau keltų kritinį pavojų.

Vokietijos uoste locmanas yra privalomas, o Anglijoje galima laikyti egzaminus ir plaukti į Imingamą be locmano. Kapitonas R. Rogalevičius ketina laikyti egzaminus, kad galėtų plaukti be locmano.

"Sunkiausia, kad niekada nežinai, kas gali nutikti. Labai svarbu ir oro sąlygos, būtinai turi pasitikrinti prognozę. Laivą lengviau švartuoti Kukshafene, nes čia daug vietos. Anglijoje laivas didelis, o šliuzas mažas, nuo kiekvieno laivo borto atstumas būna tik 20 metrų. Reikia plaukti stengiantis nieko neužkliudyti", - apie savo sunkumus pasakojo jaunasis kapitonas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder