Universiteto burlaivis ruošiasi didžiausiai savo kelionei

Universiteto burlaivis ruošiasi didžiausiai savo kelionei

Klaipėdos universiteto (KU) burlaivis "Brabander" jau pradėjo rengtis 2016-aisiais vyksiančiai didžiausiai savo kelionei per 10 metų. Jis per 2,5 mėnesio nuplauks apie 5 tūkst. jūrmylių.

Pagal grafiką burlaivis "Brabander" turėtų išplaukti iš Klaipėdos uosto birželio 25 d., o grįžti rugsėjo 10 d. Kad ir kaip gaila, bet per Jūros šventę savajame mieste jo nepamatysime.

Burlaivio "Brabander" mokslinė ekspedicija vyks palei Norvegijos pakrantę, Šetlandų, Farerų, Orknio salas - aplink Islandiją.

Visa burlaivio kelionė padalinta į 5 etapus: Klaipėda - Sandefjordas; Sandefjordas - Stavangeris; Stavangeris - Reikjavikas; Reikjavikas - Blyth, Blyth - Klaipėda. Laivas per 2,5 mėnesio nuplauks apie 5 tūkst. jūrmylių.

Ekspedicijos tikslai

"Ekspedicijai jau pradėjome ruoštis. Dabar kaip tik žiūriu, kokių mums jūrlapių dar trūksta. Žinoma, kad smagu rengtis tokiai kelionei, nes nieko nėra liūdniau, kaip stovėti prie kranto ir neturėti planų. Tada jautiesi labai nereikalingas. Bus sunku, bet ir smagu. Visa įgula iškart pagyvėjo, visi ruošiasi, nes tai kažkas naujo, tai tam tikras iššūkis mums", - sakė burlaivio kapitonas Valdemaras Vizbaras.

"Burlaiviui "Brabander" organizuojame didžiausią ir tolimiausią ekspediciją. Žinoma, kokių nors didelių atradimų padaryti nesitikime. Ekspedicijos tikslas - edukacinis, pažintinis ir mokslinis. Norim KU studentams ir mokslininkams sudaryti galimybes įgyti naujos patirties ir žinių. Plaukimas bus per įvairius vandenis, bus galima atlikti įvairius stebėjimus panaudojant ir tam tikras turimos mokslinės įrangos galimybes. Bus atliekami ir hidrologiniai, ir meteorologiniai, ir biologiniai, ir ornitologiniai, ir aplinkos stebėjimai.

Žinoma, burlaivio "Brabander" galimybės yra kiek ribotos, tai nėra mokslinių tyrimų laivas "Mintis", turintis labai dideles galimybes, tačiau tam tikrus stebėjimus galėsime atlikti.

Kita vertus, norime parodyti ir KU galimybes, reprezentuoti universitetą įvairiose šalyse. Taigi, sakyčiau, organizuojama plataus profilio kelionė. Laivą "Mintis" naudoti tokiems tikslams būtų per didelė prabanga", - teigė KU infrastruktūros ir plėtros prorektorius Saulius Gulbinskas.

Plauks ir "turistai"

Kelionę iki Stavangerio Norvegijoje sudarys du etapai, kuriuos burlaivio kapitonas V. Vizbaras vadina mokomaisiais, turistiniais. Jie nebus susieti su mokslu, laivas tiesiog bus plukdomas iki tam tikro taško, kuriame prasidės moksliniai tyrimai.

Žinoma, laive bus 5 asmenų profesionali nuolatinė įgula. Be jos, kitais įgulos nariais galės tapti kas tik norės. Amžiaus cenzas - ne jaunesni kaip 15 metų. Pasak kapitono, į tuos du etapus būtų galima priimti ir jaunesnius, bet jeigu jie plauktų kartu su tėvais.

"Buriuotojams reikia kvalifikacinio plaukiojimo cenzo, tad turės gerą progą pasitreniruoti rimtuose šiauriniuose vandenyse, kelti kvalifikaciją ir įgyti geros jūrinės patirties tikrame mokomajame burlaivyje. Be to, pamatys labai gražias vietas - Norvegijos pietinė pakrantė yra viena iš gražiausių", - kalbėjo laivo kapitonas.

Iš Stavangerio neprofesionalieji įgulos nariai namo turės grįžti savarankiškai. "Brabanderio" kapitono teigimu, įgulų pasikeitimo uostai parinkti taip, kad netoli jų būtų oro uostai, idant iš Lietuvos būtų galima nuskristi tiesioginiais reisais. Į Stavangerį skraido iš Lietuvos lėktuvas, į Sandefjordą, kuris bus pirmas kelionės metu pasiektas Norvegijos uostas, irgi skraido, ten nuo laivo stovėjimo vietos iki oro uosto yra tik trys kilometrai. "Sustojimo vietos parinktos tokios, kad keliautojams būtų patogu", - sakė laivo kapitonas.

Mokslinė ekspedicija

Į Stavangerį atskris 1,5 mėnesio trukmės mokslinėje ekspedicijoje dalyvausianti dešimties mokslininkų ir studentų grupė. Ją sudarys KU okeanologai, geologai, ornitologai ir kitų specialybių studentai bei mokslininkai. Pasak S. Gulbinsko, pirmenybė, žinoma, skiriama KU mokslininkams. Kol kas dar jų sąrašas nesudarytas.

"Manau, kad jie tikrai turės ką veikti pradedant gyvąja gamta ir baigiant žemės geologiniais reikalais. Esu ten buvęs, žinau, kas ten yra", - sakė V. Vizbaras.

Vieni mokslininkai keliaus burlaiviu visus 1,5 mėnesio, kiti keisis Reikjavike.

Be 5 profesionalios įgulos narių, Stavangeryje bus paimti dar 3 savanoriai, t. y. tokie, kurie turi buriavimo "Brabanderyje" patirties, yra dalyvavę įvairiose regatose. Į Reikjaviką atskris ir kiti trys savanoriai, kurie pakeis pirmuosius tris.

"Matote, kai mes plaukiame su praktikantais ar turistais, jie visi dalyvauja valdant laivą, t. y. kelia bures ir t. t. Bet kai laive bus mokslininkai, jie turės kitų tikslų, tad mes negalime jų apkrauti darbais, reikalingais valdant laivą. Jeigu jie turės laiko, tegu dalyvauja, prašau, bet mes turime būti garantuoti, kad bet kokiomis sąlygomis laivą suvaldysime įgulos pajėgomis. Jeigu pasiimsime 3 savanorius, tai laisvai susitvarkysime patys neprašydami niekieno pagalbos", - sakė laivo kapitonas.

Mat "Brabander" neplauks tiesiai vandenynu pirmyn, jis keliaus pro Šetlandų, Farerų salas, o grįš pro Vestmano salas, paskui vėl Farerai ir Orknio salos. Ekspedicija baigsis Škotijoje, Blytho mieste.

Pakeliui dalyvaus regatoje

Be to, "Brabander" dalyvaus "The Tall Ships Race North Sea" regatoje. Plaukiama bus iš Blytho į Geteborgą. Kitaip sakant, tai bus Šiaurės jūros "tolšipasas". Pasak V. Vizbaro, bus panaši regata, kurios metu iš Klaipėdos buvo plaukiama į Ščeciną (Lenkija). Iš Geteborgo, kai baigsis regatai skirti renginiai, "Brabander" patrauks namo.

Žinoma, laivo įgulos jėgos tuo metu bus sustiprintos pasitelkiant jau 13 savanorių, neskaičiuojant 5 etatinių įgulos narių, kurie jūroje praleis 2,5 mėnesio. Pasak V. Vizbaro, laivo profesionaliai įgulai tai ribinis laikas, po kurio reikia atsikvėpti.

Laivas techninių problemų neturi

Kapitono V. Vizbaro teigimu, burlaivis "Brabander" yra geros būklės, tik reikia atlikti kai kuriuos patobulinimus, kurie galbūt ir nėra susiję su Islandija, bet jau seniai buvo apie tai kalbama, o būsima kelionė yra tiesiog gera proga susitvarkyti.

"Šiaip laive niekas nebuvo sugriuvę, kad nebūtų galima plaukti. Paprastai per žiemą mes atliekame einamuosius remontus, šiek tiek pasidažome ir t. t. Dabar padidinsime laivo autonomiją, nes atsiras vandens gėlintuvas, kurio neturėjome. Dėl gėlo vandens būdavome rimtai užspausti. Mūsų kuro resursas numatytas 3 tūkstančiams mylių, o gėlo vandens turėdavome daugiausiai 6-7 dienoms. Dabar gėlas vanduo neribos mūsų autonomijos. Visi prietaisai laive yra veikiantys ir visi atitinkantys tą plaukiojimo rajoną, ryšio priemonės - taip pat. Trumpai tariant, techninių problemų neturime", - kalbėjo kapitonas.

Šiuo metu atliekamas navigacinis pasirengimas, kadangi minėtas plaukiojimo rajonas nėra toks visai paprastas. Įsigyti tų vietovių elektroniniai jūrlapiai. Skaitomos kitų keliautojų ataskaitos apie vietas, kurioms būdinga tam tikra specifika. "Pats patirties turiu, su savo "Rėja" buvau Reikjavike, kitaip sakant, tą maršrutą žinau. O su didesniu laivu plaukti yra paprasčiau", - sakė V. Vizbaras.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder