Uoste nieko naujo: gegužę tik keli rekordai

Uoste nieko naujo: gegužę tik keli rekordai

Patys Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos darbuotojai juokauja, kad nauji uosto rekordai jau nieko nebestebina. Tačiau tiek jų vieną mėnesį - 5 ar 6 - dar nėra buvę. Beje, vienas jų jau sukėlė ir rūpesčių.

Per gegužę Klaipėdos uoste perkrauta 3 mln. 188 tūkst. tonų krovinių. Tai kol kas didžiausias visų laikų mėnesio krovos rekordas. Iki šiol didžiausias per mėnesį perkrautas kiekis krovinių uoste buvo šiemet sausį - 3 mln. 175 tūkst. t. Šiemet per 5 mėnesius perkrauta 15 mln. 199 tūkst. t krovinių, t. y. tiek, kiek jų buvo perkrauta per visus 1999 metus.

Pasiektas ir naujas mėnesio konteinerių krovos rekordas - perkrauta daugiau kaip 46 tūkst. TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių). Jų krova, palyginti su pernai metų geguže, išaugo net 75,5 proc. Geriausias rezultatas iki šiol buvo šiemet balandį - per 38 tūkst TEU. Dėl tokio stulbinančio konteinerių krovos augimo, suprantama, atsirado problemų.

Kadangi nuo liepos 1 d. turėtų būti didinami muitai naudotų automobilių iš Amerikos įvežimui į NVS šalis, skubama juos plukdyti dideliais kiekiais, užtat ir iškilo problemų dėl konteinerių išvežimo iš Klaipėdos uosto. Pasak Uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktoriaus Artūro Drungilo, po liepos 1 d. dar iš inercijos tokie kroviniai keliaus, bet problema turėtų atslūgti.

Uosto direkcija jau sulaukė krovinių siuntėjų skundų. Dalykas tas, kad LKAB "Klaipėdos Smeltė" jau užsikimšo, nes ten automobiliai, esantys konteineriuose, nebeiškraunami, kadangi trūksta plotų jiems sandėliuoti.

Konteineriai neišvežami išuosto visų pirma todėl, kad trūksta geležinkelio platformų, kadangi pradėjus gabenti NATO krovinius į Afganistaną per Klaipėdos uostą, jos ilgai nesugrįžta. Kitas dalykas - trūkta autotransporto platforminių vilkikų, kadangi Baltarusijos pasienyje susidaro didelės eilės. Taip atsitiko ir dėl to, kad krizės laikotarpiu nemažai smulkių vežėjų įmonių bankrutavo.

Problemą uoste bandoma spręsti nukreipiant laivybos kompanijos MSC, plukdančios daug naudotų automobilių konteineriuose iš Amerikos, laivus iškrauti į UAB Klaipėdos konteinerių terminalą.

Gegužę į Klaipėdos uostą buvo atplaukęs ir ilgiausias laivas per visą uosto istoriją - 294,12 m ilgio konteinervežis "MSC Sariska", 12 centimetrų ilgesnis už JAV kruizinį lainerį "Constellation". Pasak Klaipėdos uosto kapitono pirmojo pavaduotojo Adomo Aleknos, MSC žadėjo dar vieną tokį laivą atsiųsti į Klaipėdos uostą, tačiau, ko gero, dėl dabartinės situacijos "Klaipėdos Smeltėje" jo atvykimas atšauktas.

Pasiektas ir trąšų krovos mėnesio rekordas: jų šiemet gegužę perkrauta 1 mln. 54 tūkt. tonų, iki tol geriausias rezultatas buvo šiemet sausį - 1 mln. 23 tūkst.

Šiemet gegužę Uosto direkcija surinko beveik 13 mln. Lt rinkliavų, t. y. 2 mln. Lt daugiau nei pernai per tą patį mėnesį. Rinkliavų atžvilgiu tai taip pat pelningiausias mėnuo per Uosto direkcijos istoriją. Per 5 šių metų mėnesius rinkliavų surinkta 49 mln. 800 tūks. Lt, t. y. 22 proc. daugiau negu pernai per tą patį laikotarpį. Planas viršytas 19 proc., t. y. surinkta 9 mln. 525 tūkst. Lt daugiau.

Ar buvo pasiektas ir šeštas rekordas gegužę - daugiausia per mėnesį perkrauta ro-ro krovinių, Uosto direkcija dar aiškinasi.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder