Šiemet sausio pradžioje į Klaipėdą atplukdytos Kinijos kompanijos CCCC ("China Communication Construction Company") žemsiurbės "Tong Xu" ir "Tong Yuan". Pernai metų pabaigoje jos gilino Rusijos Sankt Peterburgo uostą. Pasak AB Vakarų laivų gamyklai priklausančios bendrovės "Vakarų laivų remontas" (VLR) direktoriaus Andrejaus Babachino, žiemą žemkasės paprastai iš šaltų rajonų traukiasi ten, kur šilčiau, ir prastovas bandoma kompensuoti atliekant remonto darbus.
Viena kinų žemsiurbė jau suremontuota, stovi prie krantinės ir laukia kompanijos nurodymų. Kita vasarį bus statoma į VLR doką. Bus atlikti valymo, dažymo, įsiurbimo vamzdžių ir kiti remonto darbai. VLR vadovo teigimu, atliekami einamieji remonto darbai, nes abi žemsiurbės dar gana naujos.
"Kad kada nors dirbsime Kinijos kompanijai, tikrai negalvojome, nors ta linkme ėjome. Žemkasės dirba visame pasaulyje ir, jeigu yra netoli mūsų regiono, yra tikimybė, kad gali pas mus atvykti pasiremontuoti", - sakė A. Babachinas.
Specializuojasi žemsiurbių srityje
Šiuo metu VLR viduriniame doke stovi Belgijos kompanijos DEME žemsiurbė "Victor Horta". Jai atliekamas generalinis remontas, bus atnaujinami klasifikacinės bendrovės dokumentai. Bus remontuojamas įsiurbimo vamzdynas, varikliai, vamzdynai. Pasak A. Babachino, bus daroma daug specializuotų mechaninių darbų. Jie gana unikalūs. Dalis laive esančios įrangos bus nuimama ir siunčiama remontuoti į užsienio specializuotas įmones, paskui ji bus parsiųsta atgal į Klaipėdą ir sumontuota laive. "Victor Horta" vien tik doke stovės 3 savaites. Remontas truks apie mėnesį, nes tai specializuotas ir sudėtingas laivas. Paprastai generalinių krovinių tipo laivo remontas trunka 10-12 dienų.
VLR jau seniai, nuo 2009 metų, pradėjo specializuotis žemsiurbių remonto srityje. Tam, kad pritrauktų kompaniją DEME, VLR užtruko apie 4 metus. Tai viena iš keturių kompanijų, priklausančių vadinamajam didžiajam žemsiurbių kompanijų ketvertui. Iki šiol VLR nuolatos dirbo su Olandijos kompanija "Van Oord" ir Belgijos kompanija "Jan De Nul", taip pat Vokietijos ir Suomijos žemsiurbių bendrovėmis.
DIDELIS. Belgijos kompanijos žemsiurbei "Victor Horta" atliekamas didelis remontas.
Šiuo metu VLR remontuojama Belgijos kompanijos "Jan De Nul", irgi priklausančios minėtam didžiajam ketvertui, barža. Atliekami dideli metalo keitimo darbai. Baržoje bus statoma vadinamoji karuselė, į kurią dedamas kabelis, kuris vėliau klojamas jūros dugne.
Rinka sudėtinga
"Laivų remonto verslas ir rinka labai sudėtingi dalykai. Prieš kelerius metus tarptautinės klasifikacinės bendrovės palengvino reikalavimus laivų savininkams. Atidėti velenų ištraukimai, dokuoti laivą leista kas 5 metus, kai anksčiau būdavo reikalaujama tai daryti kas 2,5 metų. Dabar užtenka per šį laikotarpį atlikti povandeninę laivo apžiūrą talkinant narams, o laivą dokuoti reikalaujama kas 5 metus. Pradėjus galioti naujoms taisyklėms, mes praradome apie 50 proc. remontinių laivų. Dabar, kai laivas gali plaukioti net 7,5 metų neištraukus veleno, mūsų rinka dar labiau mažėja. Taigi turime prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų ir sutelkę jėgas bei vedini bendro tikslo judėti pirmyn, - kalbėjo A. Babachinas.
- Šiandien turime būti ir unikalūs, ir patikimi, kad turėtume klientų. Dabar VLR turi stiprią komandą, todėl ne tik galime, bet ir imamės vis sudėtingesnių užsakymų".
Ne tik remontuoja, bet ir modernizuoja
Pasak VLR direktoriaus A. Babachino, nuo pernai bendrovė dirba su dideliais projektais. Šiemet VLR planuojama suremontuoti panašų skaičių laivų kaip ir pernai ir padidinti apyvartą apie 10 proc.
2015 metais VLR suremontavo 93 laivus, galima sakyti, daugiau nei planavo. Iš jų 7 laivams buvo atliktas modernizavimas. Trims Norvegijos kompanijos "Sea Cargo" laivams buvo įpjauti bortai ir įstatytos šoninės pakrovimo durys su liftais. Anot A. Babachino, tai buvo labai sudėtingas techninis projektas. Viename iš tų laivų buvo pakeistas pagrindinis variklis. Iš viso pernai minėtai kompanijai suremontuoti 4 laivai. Ji rekomendavo VLR savo partneriams, tad šiemet bendrovė gavo užsakymą atlikti gana sudėtingą projektą - vieno tipo laivą padaryti kito tipo laivu, kad jis galėtų gabenti ne generalinius krovinius, o cementą. Projektas reikalauja didelės inžinerinės patirties.
Pernai pasirašyta sutartis modernizuoti 5 laivus, kad jie atitiktų mažesnio sieringumo kuro reikalavimus. Juose buvo statomos vadinamosios sieros plautuvės. Trys jau pastatytos. Plautuves pristatė pati kompanija. Vakarų Baltijos laivų statykloje buvo pastatyti vadinamieji falškaminai, kuriuose sumontuotos ir visiškai instaliuotos plautuvės. Vienas toks falškaminas su viskuo sveria apie 80 t. Iš laivų statyklos plaukiojančiuoju VLR kranu, kurio keliamoji galia - 100 tonų, vadinamieji falškaminai buvo plukdomi prie krantinių, kuriomis naudojasi UAB Klaipėdos konteinerių terminalas, ten falškaminas perkeltas į laivą, šis buvo statomas į doką ir jame baigiami darbai.Taip puikus pavyzdys, kaip Klaipėdos miesto bendrovės bendradarbiauja tarpusavyje.
Pernai buvo modernizuotas ir "ofšorinio" tipo laivas, aptarnaujantis naftos platformas jūroje.
Rašyti komentarą