Pasak jūrų krovinių kompanijos "Bega" generalinio direktoriaus Aloyzo Kuzmarskio, pastaruoju metu stebima agresyvi ir Estijos uostų konkurencija, kuri anksčiau nebuvo tokia ryški. Naujos kompanijos jau krauna daugiau kaip 1 mln. tonų trąšų. Į Lenkijos Gdansko, Gdynės uostus keliauja anksčiau Lietuvos uoste krauti kroviniai. Latvijos uostuose tranzitiniai kroviniai sudaro 70-75 proc., Lietuvos - 30-40 proc.
Manoma, jog metas išsamiau išanalizuoti susidariusią situaciją, kartu ir vagonų apyvartumą, geležinkelio tarifus. Būtina žinoti, kas Klaipėdos uoste daroma galbūt ne taip, kokios jo perspektyvos. Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacijos pirmininkas Vytautas Šileika replikavo, kad šiuo metu didesnės geležinkelio tarifų nuolaidos daromos kroviniams, judantiems į Kaliningradą nei į Klaipėdą.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos posėdyje pasiūlyta įpareigoti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją parengti Klaipėdos uosto konkurencingumo tarp rytinės Baltijos jūrų uostų studiją. Techninę studijos užduotį Uosto direkcija turėtų rengti kartu su Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija. Klausimas, kas galėtų tokią studiją parengti - Lietuvos, Vokietijos ar kitų šalių specialistai?
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika atkreipė dėmesį į tai, kad greitosios europinės geležinkelio vėžės projekto "Rail Baltica 2" temai studijoje turėtų būti skirtas atskiras skyrius. Geležinkelio vėžė eis per Ryga, Taliną, o į Klaipėdą ji neužsuks. Todėl Lietuvos uostas nesulauks tam tikros dalies europinių krovinių. Studijoje turėtų būti pateikta išsami ir šios situacijos analizė, pristatyti ir geležinkelininkų, kaip uostininkų partnerių, planai.
Uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus priminė, kad 2006 metais Klaipėdos uosto rinkliavų ir konkurencingumo studiją buvo parengusi Danijos inžinierių konsultacinė kompanija "Carl Bro Intelligent Solutions" kartu su UAB "Ekonominės konsultacijos ir tyrimai", kainavusią beveik 300 tūkst. Lt.
Uosto tarybos nariai sutiko su tuo, jog gerai parengta studija yra geras dalykas ir pritarė tokios studijos rengimui. Tarybos posėdyje dalyvavęs Susisiekimo ministerijos atstovas teigė, jog ministerija pritaria tokios analizės reikalingumui.
Pasiūlyta šį klausimą dar apsvarstyti ir Klaipėdos uosto plėtojimo taryboje.

Rašyti komentarą