Vidaus vandenys: pažeidimų nustatyta daugiau

Vidaus vandenys: pažeidimų nustatyta daugiau

Jeigu būtų buvę pastebėta, kad žmogus su tokia valtimi negali plaukti į jūrą, šiuo metu jis būtų gyvas. Tokia mintis nuskambėjo Lietuvos saugios laivybos administracijos (LSLA) surengtame neseniai pasibaigusio vidaus vandenų laivybos sezono rezultatų aptarime.

Šiemet spalio 17 d. Baltijos jūroje ties Šventąja nuskendo žvejys. Jis išplaukė 6 val., pasieniečiams pranešė grįšiąs 19 val. Tačiau buvo rastas tik tuščias laivelis. Nelaimė įvyko dėl taisyklių nepaisymo. Tai skaudžiausia šio sezono pramoginės laivybos avarija.

Šiemet minėtas žvejys nusipirko estų gamybos 4 m ilgio motorinę valtį su 22 kilovatų galios varikliu, įregistravo Lietuvos vidaus vandenų laivų registre birželio 6 d., tarptautinį laivavedžio liudijimą įsigijo rugpjūčio 1 d.

Viskas lyg ir nepriekaištinga, tačiau bėda ta, kad su tokio galingumo varikliu jis negalėjo plaukti į atvirą jūrą, laivas buvo skirtas plaukioti tik uždaruose vandenyse.

LSLA Pramoginės laivybos skyriaus vedėjas Povilas Pauparas apgailestavo, kad pranešęs apie išplaukimą į jūrą jis nebuvo sustabdytas. Jeigu pasieniečiai duomenų bazėje būtų atkreipę dėmesį į informaciją, galbūt nelaimės nebūtų įvykę.

Nepaisant to, konstatuota, jog bendradarbiavimas tarp institucijų gerėja, gaunama daugiau pranešimų, vykdoma daugiau reidų, todėl nustatoma ir daugiau pažeidimų.

LSLA šiemet kartu su policininkais atliko 30 saugios laivybos kontrolės reidų, t. y. 10 reidų daugiau nei pernai, buvo patikrintos 423 transporto priemonės. Pasak LSLA direktoriaus Evaldo Zacharevičiaus, laivavedžius drausmina tai, kad jie mato kateryje ne tik inspektorių, bet ir policijos pareigūną. Su aplinkos apsaugos pareigūnais atlikti 5, su regioninio parko direkcijos pareigūnais - 3 reidai.

Šiemet per 199 paras trukusį navigacinį sezoną LSLA savo jėgomis surengė 62 reidus (20 daugiau nei pernai), surašytas 281 protokolas (pernai - 175 protokolai), baudų surinkta 20,2 tūkst. Lt (pernai - apie 17 tūkst. Lt). Nors pažeidimų nustatoma daugiau, baudų suma nėra ženkliai didesnė, nes jos nėra didelės.

Beje, šiemet LSLA inspektoriai turėjo galimybę prisijungti prie Lietuvos vidaus vandenų transporto priemonių registro, tad negaišo laiko tvarkingiems laivams kontroliuoti.

Jau kelerius metus tarp dažniausiai padaromų pažeidimų pirmauja techninių apžiūrų dokumentų neturėjimas. Pernai nustatyti 96, šiemet - 157 atvejai.

Kitas gana dažnas pažeidimas - laivų laivavedžiai neturi tinkamo pasirengimo, vairuoja laivą be laivavedžio pažymėjimo: pernai - 37, šiemet - 48 atvejai. Galimas dalykas, tai susiję ir su tuo, jog egzaminavimas pastaruoju metu labai sugriežtėjo, paprastai egzaminus išlaiko tik vienas trečdalis laikiusiųjų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder