Vilkikas TAK6 šoko solo

Vilkikas TAK6 šoko solo

Vieno iš bendrovės "Towmar Baltic" vilkikų, dirbančių Klaipėdos uoste, šokis saulei leidžiantis prieš prasidedant laivų paradui taip pat tapo tradicija. Laivo TAK6 kapitonas Rolandas Būda prisipažino, kad prieš pasirodymą jaudinosi - truputį suklysi skaičiuodamas, ir viskas - laivas apsivers.

Vieno iš 7 UAB "Towmar Baltic" vilkikų šokis - savotiška bendrovės dovana klaipėdiečiams. Paskiriamas tas laivas, kuris tuo metu turi mažiausiai darbo. Pernai šoko TAK9, dabar triūsiantis Liepojoje, šiemet ši garbė atiteko TAK6.

Vilkiko sukimasis ratu bei gaisrui gesinti skirtų putų ir vandens mišinio čiurkšlių purškimas, kai laivas tampa tarsi šokantis fontanas, tikrai būna įspūdingas reginys. Šiemet TAK6 taip gražiai šoko, kad kai kuriems jautresniems žiūrovams buvo net nejauku - gal kapitonas išprotėjo.

Vaikams rūpėjo sužinoti, o kaip visa tai padaroma. Kapitonas sako, jog viso labo tam naudojama gaisrų gesinimo sistema, laivo dugne yra kingstonai, per kuriuos siurbliai siurbia vandenį iš akvatorijos ir paskui purškia į išorę. Maksimalus čiurkšlės ilgis - 120 metrų.

Šokis trunka neilgai - maždaug 15 minučių, vaizdas gražus, tačiau mažai kas žino, ką reiškia jį sušokti kapitonui. "Sukimasis sudėtingas tuo, kai jeigu neapskaičiuosi kampo, gali labai greitai apsiversti. Laivas turi stovumą ir kiekviena peržengta riba pavojinga. Tad rizikuoji - arba nesudarysi vaizdo, nes neišnaudosi galių, arba turi laviruoti ties riba", - sakė kapitonas R. Būda.

Beje, su laivais štai taip šokti leidžiama tik didelę patirtį turintiems kapitonams. R. Būdai jau buvo tekę atlikti panašius sukinius Danijoje, kai buvo atliekami naujai pastatytų laivų bandymai. Žinoma, prieš pasirodymą šeštadienį vyko repeticijos.

Vilkiko techninės galimybės šiek tiek kitokios negu paprasto laivo. Jo galia beveik prilygsta didžiojo kelto, gabenančio krovinius. Galingumas ir manevringumas - vilkikų koziris, be to, jie turi didesnį stovumą - kaip ir jachtos turi kylį, jų grimzlė gana didelė ir tai padeda išsilaikyti. Kitas laivas taip šokdamas jau, ko gero, būtų apsivertęs.

Kai vilkikas dirba uoste, jame būna 3 įgulos nariai, o kai jūroje - 6. TAK6 šokio metu, be kapitono buvo dar du įgulos nariai.

"Šiek tiek visi buvome įsitempę. Laive daug mechanizmų, kurie turi dirbti nepriekaištingai. Viskas turėjo būti daroma saugiai. Be abejo, jaudinausi. Aplinkui buvo daug laivų laivelių. Nežinau, kaip tai atrodė nuo kranto, bet, neduok Dieve, jeigu kas nors pasimaišytų... Džiaugiuosi, jeigu žmonėms patiko. Gal būtų galima ir dar daugiau ką nors patobulinti, dar labiau rizikuoti, nes kiti laivai laikėsi nuošaly, netrukdė", - svarstė kapitonas.

Bendrovė "Towmar Baltic" įkurta 1996 metais. R. Būda joje dirba nuo 2001 metų. Plaukiojo ir į tolimus reisus. Šį darbą dirba jau nuo 1989 metų. Yra baigęs net du kartus Klaipėdos jūreivystės mokyklą (dabar Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla), įgijo ir laivų refrižeratorių mechaniko ir laivavedžio specialybę.

TAK6 vilkiko šokis
Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder