Žvejys imasi pramogų verslo

Žvejys imasi pramogų verslo

Kiti vandenys

Praėjusią savaitę į Klaipėdos uostą iš Karelijos parplukdytas pramoginis medinis burlaivis "Arka", kurį ten pasistatė individualią žvejybos įmonę turintis vilnietis Viktoras Vladimirovas.




Iš Karelijos pušies pastatytas burlaivis "Arka" - XIV a. kogo kopija. Tuomet tokiais laivais Baltijos jūroje tais laikais plaukiojo pirkliai tarp Hanzos miestų. Verslininkas V. Vladimirovas senovinį pirklių laivą primenantį burlaivį žmonai pasiūlius pavadino "Arka". Biblijoje minimo Nojaus laivo pavadinimas buvo irgi "Arka".


Statė meistrai


V. Vladimirovo užsakymu burlaivis buvo statomas Petrozavodsko laivų statybos bendrovėje "Varyag" pusantrų metų. Jis pats dalyvavo ir projektuojant laivą pagal senovines graviūras, ir domėjosi jo statyba.


Paklaustas, kodėl statėsi laivą taip toli nuo Lietuvos, Viktoras atsakė, jog Karelijos meistrai garsėja kaip geri laivų statytojai, be to, jis ten turįs pažįstamų. O pasidomėjus, kodėl nutarė imtis naujo verslo, ne žvejybos, o žmonių plukdymo pramogai, nusijuokė ir atsakė, jog jis pirmiausia yra jūrininkas.


Gražus laivas


V. Vladimirovo laivelis išties gražus ir atrodo kaip žaislinis. "Arka" papuošta originaliais medžio raižiniais: čia dvi liūtų figūrėlės, ir du balandėliai, ir šventieji, ir t. t. Burlaivio viduje sumontuota moderni navigacijos įranga, suprantama, jis turi ir variklį. Laivo savininko teigimu, "Arka" pastatyta laikantis visų Europos Sąjungos (ES) standartų.


Laivas sveria daugiau nei 12 tonų, gali priimti 40 keleivių. Jame 32 vietos žmonėms susėsti prie staliukų, o 6 keleiviai gali burlaivyje ir miegoti. Laiveliui aptarnauti pakanka dviejų žmonių.


Žvejybos neatsisakys


V. Vladimirovas paneigė gandus, jog burlaiviui "Arka" įsigyti jis panaudojo iš ES gautą kompensaciją už prieš dvejus metus atiduotą į metalo laužą ir supjaustytą žvejybos laivą "Agnes". Pasak jo, "Arka" su tais pinigais neturi nieko bendro. Jai įsigyti jis paėmė paskolą iš banko. Viktoro manymu, toks laivas kaip "Arka" rinkoje kainuoja apie 600 tūkstančių eurų, o norinčių jį perpirkti jau dabar yra.


Verslininkas teigė neketinąs atsisakyti žvejybos, kuria užsiima nuo 1993 metų. Šiam tikslui dar turi žvejybos laivą "Katri". Jo individuali įmonė yra Priekrantės verslinės ir rekreacinės žuvininkystės asociacijos narė.


Jau pakeliavo


Petrozavodske "Arka" ant vandens buvo nuleista rugpjūčio 10 d. Laivą parplukdyti iš Karelijos Viktorui padėjo Adolfas Latvėnas. Jie plaukė Nevos, Onegos ir Ladogos ežerais, išbandė šliuzus ir, žinoma, Baltijos jūrą. Iš Petrozavodsko į Sankt Peterburgą plukdė ir pirmuosius tris keleivius, tarp kurių buvo ir vaikas. Laivelis jau spėjo pabūti ir Liepojoje, ir Travemiundėje. Keliaudamas iki Klaipėdos įveikė per 2 tūkstančius jūrmylių, atlaikė 2 štormus ir 4 m aukščio bangas.


"Arka" bus registruota Lietuvoje. Kadangi jos grimzlė nedidelė, galės plaukioti tiek Baltijos jūroje, tiek ir Kuršių mariose, netgi upėmis. Praeitą ketvirtadienį parsiplukdęs laivelį V. Vladimirovas sakė dar nežinąs, kur jį laikys.


Įsitikino


Su "Arka" Baltijos jūra plaukė ir Seimo narys, Verslo užimtumo komisijos pirmininkas Saulius Lapėnas. Sakė, norėjęs įsitikinti, kokios pagalbos reikia žmonėms, kurie imasi naujo verslo. Jo manymu, reikia skatinti ūkininkavimu ir žvejyba užsiimančius žmones imtis vidaus vandenų turizmo.


Kuo jau kuo, o laivo patikimumu S. Lapėnas sakė įsitikinęs, ryžtųsi plaukti ir esant kur kas didesniam bangavimui, nes jo jūrinės savybės puikios, ir tai labai tvirtas burlaivis.


Aidas LAIVINIS

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder