„Kai komisija (Susisiekimo ministerijos sudaryta konkurso komisija – BNS) nusprendė ir mane informavo, kad esu paskirtas ir laimėjau konkursą, visiems buvo papasakota, kokie mano interesai, visi domėjosi. Aš tikrai per tuos du mėnesius, per patikrą, nuoširdžiai norėjau, kad ji praeitų, kad visos tarnybos išsiaiškintų, patikrintų, kad nebūtų jokio šešėlio, šitas klausimas jau yra diskutuotas, išaiškintas, ir aš interesų konflikto nematau“, – pirmadienį spaudos konferencijoje sakė uosto direkcijai pradėjęs vadovauti A. Latakas.
A. Latakas, kaip ir pernai kovą atleistas uosto vadovas Arvydas Vaitkus, „valstiečių“ sąraše kartu su kai kuriais uosto įmonių vadovais dalyvavo pernai vykusiuose Klaipėdos tarybos rinkimuose bei finansiškai parėmė „valstiečių“ partiją: A. Latakas pervedė 3 tūkst. eurų, A. Vaitkus – 17,65 tūkst. eurų. Tačiau A. Latakas į tarybą nepateko – jis sąraše liko 11-as
Pasak VTEK, tai savaime nėra priežastis interesų konfliktui, tačiau jei jų atsirastų, jis turėtų nusišalinti nuo su šiais verslininkais susijusių sprendimų.
Seimo Antikorupcijos komisija prokurorų prašo išnagrinėti ir įvertinti jos surinktą medžiagą dėl Klaipėdos uosto vadovo konkurso, jo komisijos sudarymo, jos sprendimų bei galimų A. Latako interesų konfliktų.
„Interesų konflikto nematau, juolab ministerija papildomai kreipėsi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją, ministerija prašė mano atskirų paaiškinimų, kas galėtų būti šitoje vietoje blogai, tai mano visi atsakymai yra ir tikrai nematau problemos“, – pridūrė A. Latakas.
A. Latakas teigė, jog jo darbas su „nepažįstamais klientais“ uoste būtų neįmanomas.
„Aš atėjau, ar būtų atėjęs kažkas kitas, uosto įmonės yra uosto direkcijos klientės ir dirbti darbą su nepažįstamu klientu, tai neįmanoma. Jei būtų atėjęs kitas žmogus, turėtų susipažinti, bet galbūt tai užtruktų metus, dar daugiau. Tu privalai pažinoti, kitaip neįmanoma. Nematau problemos“, – sakė A. Latakas.
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius stebėjosi, kad Antikorupcijos komisijos nariai nenagrinėjo jiems rūpimos informacijos pačioje komisijoje.
„Tai, kad kreipėsi į prokuratūrą, yra gerai, nustatyta tvarka bus teikiama visa informacija, kokia turi būti. Buvo keista, kad komisijos metu nebuvo poreikio nagrinėti tą informaciją, kuri pateikta, ir nagrinėjimo eigoje galima būtų detalizuoti“, – žurnalistams pirmadienį Klaipėdoje sakė J. Narkevičius.
Jis tikino padaręs viską, kad būtų išsklaidytos abejonės dėl uosto vadovo skyrimo, tačiau žadėjo įvertinti naujas aplinkybes, jei A/. Latakui dirbant jų atsirastų.
„Aiškiai buvo pasakyta, kad konflikto, nuo kurio reikės nusišalinti, nėra, o darbas yra darbas, jo eigoje gali atsitikti įvairios aplinkybės ir tada pagal VTEK reikalavimus, kiekvienas vadovas, kur bedirbęs, turėtų tai įvertinti“, – sakė ministras.
Kalbėdamas apie savo planus, A. Latakas sakė norintis atnaujinti uosto plėtojimo tarybos veiklą – ji ministrų lygmenyje spręstų su uosto veikla susijusius klausimus. Jis taip pat pabrėžia kol kas neplanuojantis kardinalių pokyčių uoste, sieks užtikrinti veiklos tęstinumą.
„Remiuosi taisykle nedaryti staigių judesių, pirmiausia, kaip ir suprantame, vadovas atėjęs turi įsigilinti į procesus, kurie vyksta, visas funkcijas pasižiūrėti, kas yra keistina, ar turime tam resursų, ir atlikti pokyčius“, – spaudos konferencijoje sakė A. Latakas.
Jis žada toliau įgyvendinti suplanuotą uosto strategiją, be to, sako norintis atgaivinti uosto plėtojimo tarybą.
„Kyla mintis, kad reikėtų atnaujinti, atgaivinti uosto plėtojimo tarybą, tokia struktūra, kur aukščiausiame ministrų lygyje (priimami – BNS) sprendimai, kurie susiję su uosto direkcijos veikla, kad tokia taryba būtų veikianti ir ji priimtų konstruktyvius sprendimus, reikalingus uostui“, – žurnalistams sakė A. Latakas.
Anot jo, vienas pirmųjų direkcijos uždavinių yra gerinti ir plėsti infrastruktūrą, kad ji atitiktų čia veikiančių įmonių poreikius.
„Uostas paskutinis dvidešimt metų buvo augantis stabiliai, krovinių srautas augo per Klaipėdą, pernai pasiekė 46,3 mln. tonų, bet tendencijos, susijusios su šita pandemija, verčia stebėti, kad skaičiai krinta ir mūsų pareiga išanalizuoti situaciją, pažiūrėti, kur kroviniai sustojo, kur jie eis, turime matyti bendrą vaizdą, kad žinotume, kokius pokyčius daryti“, – sakė A. Latakas.
Anot jo, taip pat ketinama išskirtinį dėmesį skirti aplinkosaugai bei uosto ir miesto santykių gerinimui.
A. Latakas uoste išdirbo beveik du dešimtmečius – jis yra dirbęs koncerno „Achemos grupė“ valdomos Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco“) gamybos direktoriumi.
Pastaruoju metu jis dirbo verslo konsultavimo bendrovėje „Averditum“, kurią valdo buvęs „Achemos grupės“ prezidentas ir ilgametis viceprezidentas Arūnas Laurinaitis..
„Valstiečių“ rinkimų kampanijai pernai 17,6 tūkst. eurų paaukojo Birių krovinių terminalo akcininkas Igoris Udovickis ir jo sutuoktinė, 17,6 tūkst. eurų – šio terminalo vadovas Vidmantas Dambrauskas bei 18,7 tūkst. eurų „Kamineros grupės“ savininkas Arūnas Tuma. Pastarieji su „valstiečių“ sąrašu išrinkti į Klaipėdos miesto tarybą.
Nuolatinio vadovo uostas neturėjo nuo pernai metų kovo, kai buvo atleistas A. Vaitkus, tuometiniam susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui suabejojus, ar jis gali būti nešališkas įmonių, parėmusių jį per rinkimus, atžvilgiu.
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK), o vėliau ir teismas nutarė, kad A. Vaitkus pažeidė tarnybinę etiką. Teismo teigimu, uosto verslininkų, jį parėmusių per miesto tarybos ir mero rinkimus, valdomos įmonės užima reikšmingą uosto krovos dalį, o pats A. Vaitkus turėjo priimti su jomis susijusius sprendimus.
Pastarasis tikino, kad buvo atleistas dėl politinių motyvų, bet jo skundai teismams buvo atmesti.
Rašyti komentarą