Apklausa dėl geležinkelio plėtros - tik dėl akių?
Apklausa dėl geležinkelio plėtros - tik dėl akių?

Spalio 30 d. pasibaigė Klaipėdos miesto savivaldybės organizuota gyventojų apklausa dėl Pauosčio kelyno plėtros Melnragės ir Girulių miške. Apklausos rezultatai turėtų paaiškėti šią savaitę, tačiau jau yra besipiktinančių, kad apklausa pernelyg užvilkinta, prastai organizuota ir viešinta.

Tarybos ir mero sekretorius Modestas Vitkus informavo, kad apklausa buvo organizuota Klaipėdos miesto Tarybos narių iniciatyva, kurią pasirašė meras Vytautas Grubliauskas, Rimantas Didžiokas, Arūnas Barbšys, Aidas Kaveckis, Arvydas Cesiulis, Romaldas Idzelevičius, Alina Velykienė, Ela Andrejeva, Nina Puteikienė. Apklausos tikslas, anot M. Vitkaus, - didesnė gyventojų įtrauktis sprendžiant jiems svarbius klausimus.

Apklausai surengti ir atlikti buvo sudaryta Klaipėdos miesto savivaldybės vietos gyventojų apklausos paskelbimo ir apklausos komisija.

Ją, anot pašnekovo, sudarė 8 asmenys - Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos ir Tarybos atstovai. Komisijos pirmininkas - Andrius Dobranskis. Komisijos posėdžiuose buvo kviečiama dalyvauti ir asmens duomenų apsaugos specialistė.

Apklausa vyko nuo spalio 5 iki 30 d. (imtinai). Apklausos dalyvių buvo klausiama "Ar pritariate, kad Melnragės ir Girulių miške būtų plečiamas Pauosčio geležinkelio kelynas?" Galimi atsakymai buvo "taip", "ne". Balsuoti galėjo tik Klaipėdos miesto gyventojai. Savo nuomonę jie galėjo išreikšti apklausos lapuose ir elektroniniu būdu.

Šiuo metu, pasak M. Vitkaus, balsuoti jau negalima, o apklausos duomenys turi būti apdoroti ne ilgiau kaip per 5 darbo dienas.

"Tikimės, kad apklausos rezultatus turėsime jau šią savaitę", - sakė pašnekovas.

Sieks pratęsti

Tarybos narė Nina Puteikienė "Vakarų ekspresui" sakė, jog surengti gyventojų apklausą buvo jos iniciatyva, o minėtos komisijos nė vieno posėdžio dar nebuvo.

"Apklausa - vienintelis teisinis būdas priversti Tarybą svarstyti šį klausimą, jeigu ne mažiau kaip 15 proc. Klaipėdos miesto gyventojų pasisakytų prieš geležinkelio plėtrą Melnragės ir Girulių miške. Pažymėtina, kad apklausos organizavimas buvo vilkinamas. Raštą su šia iniciatyva įregistravau liepos 31 d. Atsakymą į jį gavau tik rugpjūčio 27 d. O po to praėjo dar mėnuo, kol apklausa buvo inicijuota.

Buvo sulaukta daugybės skundų, kad klaipėdiečiai negali balsuoti iš mobiliųjų įrenginių, kad balsuoti galima tik naudojantis viena naršykle.

Dėl COVID-19 grėsmės praėjusią savaitę gyventojams buvo atimta galimybė balsuoti gyvai, nes Savivaldybė buvo uždaryta ir į ją patekti nebuvo galima.

Apklausai viešinti dėmesio nebuvo skirta, apie ją sužinoti galėjo tik oficialios Savivaldybės svetainės lankytojai. Jeigu Klaipėdos miesto valdžia būtų iš tiesų suinteresuota šios apklausos rezultatais ir išsaugoti Melnragės ir Girulių mišką, būtų elgtasi kitaip. Sieksiu, kad apklausa būtų pratęsta", - kalbėjo N. Puteikienė.

Draustinio nenori

Priminsime, kad Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriui jau buvo įteikta 16 tūkst. parašų žmonių, kurie palaikė idėją Menragės ir Girulių miške steigti draustinį. Šiai iniciatyvai pritarė ir Valstybės saugomų teritorijų tarnyba, ir Kultūros ministerija.

Klaipėdos miesto taryba klausimą dėl Girulių zoologinio-botaninio draustinio steigimo atidėjo.

Praėjusią savaitę vykusiame posėdyje politikai motyvavo, kad draustinis nesustabdys geležinkelio plėtros, o rekreacinį mišką paskelbus saugoma teritorija iškils kliūčių derinant Savivaldybės bendrąjį planą.

Procesas vyksta

Kol klaipėdiečiai trypčioja vietoje, geležinkelio infrastruktūros plėtros uostamiestyje procesas juda į priekį.

Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič pavedė "Lietuvos geležinkeliams" išnagrinėti galimas krovinių pristatymo į Klaipėdos uostą alternatyvas įvertinat Klaipėdos miesto savivaldybės Tarybos siūlymą atvežti ir išvežti krovinius šiaurinėje uosto dalyje per Lietuvos šiaurėje esančius geležinkelių tinklus Kužiai-Kretinga-Klaipėda (per Girulių ir Melnragės mišką, - aut. past.), pietinėje uosto dalyje - per šalies pietuose esančius geležinkelių tinklus Radviliškis-Pagėgiai-Klaipėda ir kitas galimas krovinių pristatymo į Klaipėdos uostą (šiaurinę ir pietinę dalis) alternatyvas.

Klaipėdos geležinkelio mazgo infrastruktūros plėtrą ir modernizavimą numatoma įgyvendinti iki 2030 m.

Sidebar placeholder