Konkurse dalyvavo trys įmonės. Jei bus tvarkingi kvalifikaciją ir pasiūlytą kainą pagrindžiantys dokumentai, konkurso nugalėtoju turėtų tapti Savivaldybės valdoma bendrovė Klaipėdos autobusų parkas (KAP), pasiūliusi net penktadaliu mažesnius tarifus nei kiti du konkurentai.
Kokie buvo reikalavimai?
Pasak konkursą skelbusios VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) vadovo Gintaro Neniškio, iki šiol į Dituvą ir Vaitelius veža dvi įmonės - uostamiesčio savivaldybės valdomas Klaipėdos autobusų parkas ir "Sodų autobusai".
"Savivaldybė anksčiau dalį priemiestinių maršrutų buvo tiesiog atidavusi privatiems vežėjams. Vėliau atsirado Konstitucinio Teismo išaiškinimas, kad leisti konkrečiam vežėjui dirbti kuriame nors maršrute galima tik tada, jei šiame segmente neegzistuoja konkurencija. O tai galima patikrinti tik surengus konkursus. Dituva ir Vaiteliai liko paskutiniai tokie maršrutai. Tad dabar baigiantis jų vežėjų sutartimis miesto Savivaldybė ir nusprendė skelbti konkursus", - sakė G. Neniškis.
Konkursas buvo paskelbtas trims maršrutams: 40-ajam (Smiltelės g. - Dituva), 41-ajam (Autobusų stotis - Dituva) ir 42-ajam (Smiltelės g. - Vaiteliai - SB "Rasa"). Maršrutai nuo dabartinių beveik nesiskirs - "ištiesintas" tik 41-asis. Jis nebevažiuos per miesto centrą, o į Dituvą veš Mokyklos gatve ir Šilutės plentu. Taip padaryta, kad autobusai į sodus nukaktų greičiau.
Konkurso sąlygose numatyta, kad vežėjai galės naudoti ne senesnius nei 18 metų amžiaus autobusus. Tačiau su tokiais būtų galima dirbti tik porą metų - autobusams sulaukus 20 metų juos būtų privaloma keiti į ne senesnes kaip 13 metų amžiaus transporto priemones. Iš viso vežėjas privalės turėti 8 autobusus, iš kurių du turės būti paailginti - vienas iš jų būtų skirtas rezervui.
"Dalis autobusų bus žemagrindžiai, kiti - pusiau žemagrindžiai, nes standariniuose miesto tipo žemgrindžiuose autobusuose yra mažiau sėdimų vietų. Kelionės čia ilgesnės, tad reikia užtikrinti didesnes komforto sąlygas. Konkurso sąlygose numatyta, kad autobusuose turi būti ne mažiau kaip 36 sėdimos vietos", - sakė G. Neniškis.
Kaip ir miesto autobusuose, taip ir vešiančiuose į sodus turės būti sumontuotos kameros, LED elektroninės švieslentės, o autobusuose įdiegta elektroninio bilieto sistema leis realiu laiku sekti autobusų važiavimą išmaniuosiuose įrenginiuose.
"Maršrutai bus įtraukti į bendrą Klaipėdos bilietų sistemą, juose bus taikoma šiai sistemai galiojanti nuolaidų sistema. Orientuojamės ne vien tik į sodininkus, bet ypač - į kasdieninius keleivius, kurie važiuoja į darbą ar mokyklą. Numatoma, kad vienkartinių bilietų, įsigyjamų pas vairuotoją, kainos nesikeis. Iki Dituvos bus galima nuvažiuoti ir turint II zonos terminuotąjį bilietą. I zonos bilietai galios važiuojant iki Laistų sodų", - sakė G. Neniškis.
Kaina tenkina
Pasak G. Neniškio, konkurso medžiagą buvo pasiėmusios 8 įmonės, o pasiūlymus pateikė trys - "Vlasava" ir šiais maršrutais iki šiol vežantys KAP bei "Sodų autobusai". Kiekviena iš jų turėjo pateikti trumpų ir pailgintų autobusų įkainius. Abiem atvejais mažiausią kainą pasiūlė KAP - 63 ir 70 ct/km. "Vlasavos" pasiūlyti įkainiai atitinkamai buvo 84 ir 89 centai, o "Sodų autobusų" - 85 ir 92 centai.
"Autobusų parko pasiūlyta kaina mums yra labai priimtina, tačiau ji dar turės būti pagrįsta, nes nuo kitų pasiūlymų skiriasi daugiau nei 15 procentų. Taip pat dar reikės sutikrinti, ar viskas yra gerai dėl kvalifikacijos. Jei tai nesukels jokių klausimų ir nebus pretenzijų bei skundų teismams, tikimės, kad sutartį pasirašysime dar šiemet ir galbūt nuo sausio galės pradėti kursuoti laimėtojo autobusai", - sakė G. Neniškis.
Pasak jo, dar reikės ir miesto Tarybos sprendimo dėl maršrutų įtraukimo į II zoną.
KKT vadovo teigimu, startavus naujiesiems maršrutams autobusai šiomis kryptimis veš ir dažniau, ir ilgiau nei dabar.
Sutartis su laimėtoju bus sudaroma 7 metams su galimybe pratęsti ją dar trims.
"Mūsų neįvertino"
Jelizaveta DAUGININKIENĖ, Klaipėdos autobusų parko generalinė direktorė
Tikrai ramiai žiūrime į skirtumą tarp mūsų ir konkurentų pasiūlytų kainų, nes mūsų tarifas yra pagrįstas. Mes esame didelė, galinga įmonė, turinti savo bazę, mums nereikia papildomų investicijų. Tai buvo strateginis sprendimas - nenorėjome atiduoti istoriškai mums priklausančių maršrutų, nors jie ir sudaro tik menką dalį mūsų pajamų. Aišku, įvertinome ir riziką. Manau, kad konkurentai mūsų neįvertino ir manė, kad nesugebėsime reaguoti į rinkos realijas. Man pačiai kyla klausimas, kodėl, pavyzdžiui, "Vlasava", dalyvaudama panašiame konkurse Šiauliuose siūlė apie 20 centų mažesnę kainą nei Klaipėdoje.
Jei mes iš tiesų laimėsime konkursą, keleiviams dėl to bus tik geriau, nes mūsų technika bus net geresnė nei reikalauta konkurso sąlygose. Galėtume čia ir dujinius autobusus naudoti, jei miestas su tuo sutiks.
Aišku, bus gerai ir mūsų darbuotojams, nes lyginant su šia diena vežtume dar vienu papildomu maršrutu. Tiesa, jis dar prieš 20 metų buvo tiesiog atimtas iš įmonės ir perleistas privatininkams. Tad dabar būtų atstatyta teisybė. O darbuotojai ypač vasaros metu, kai sumažėja reisų mieste skaičius, turės papildomo darbo, nes tada yra važiavimo į sodus pikas.
Rašyti komentarą