Dituvos maršrutų permainos nepatinka senjorams

Dituvos maršrutų permainos nepatinka senjorams

Garbaus amžiaus klaipėdietės tvirtina, jog nemažai keleivių yra pasipiktinę transportininkų planais kitąmet "ištiesinti" iš autobusų stoties į Dituvą vežančių autobusų maršrutą, kad transporto priemonės nevažiuotų per miesto centrą.

Tačiau VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) vadovas Gintaras Neniškis tikina, kad tokia pertvarka yra pagrįsta keleivių skaičiumi ir siekiu turėti efektyvesnį bei greitesnį maršrutą.

Žada piketuoti

Žinia, KKT buvo paskelbusi konkursą trims maršrutams: 40-ajam (Smiltelės g.-Dituva), 41-ajam (Autobusų stotis-Dituva) ir 42-ajam (Smiltelės g.-Vaiteliai-SB "Rasa"). Maršrutai nuo dabartinių beveik nesiskirs - "ištiesintas" tik 41-asis. Jo autobusai nebevažiuos per miesto centrą, o į Dituvą veš Mokyklos gatve ir Šilutės plentu.

"Jau kai pirmą kartą spalį "Vakarų eksprese" perskaitėme tokią naujieną, ūžė visas autobusas. Juk kiek žmonių dabar į autobusus lipa Liepų ir Tilžės gatvės stotelėse. Jei nori greičiau vežti, tai gal tada iš viso per Jakų žiedą nukreipia autobusus? Kaip dabar iš centro reikės nuvažiuoti į Dituvą? Tikrai nesitaikstysime su tokia neteisybe. Piketuosime", - žadėjo trečiadienį į redakciją paskambinusi S. Šimkaus gatvėje gyvenanti senjorė Angelė.

Vakar į redakciją atėjo ir senjorė Valerija, gyvenanti Bokštų gatvėje.

"Važiuojančiųjų iš centrinės miesto dalies yra labai daug. Sausio 15-osios gatvėje vasarą ir pavasarį jau būna užimtos visos sėdimos vietos. Rinksime parašus, kad neatimtų iš mūsų autobuso", - tikino moteris.

Keleivių labai mažai?

Visgi G. Neniškis gerų žinių šioms senjorėms perduoti negalėjo.

"Mūsų siekis - kuo greitesnis ir efektyvesnis maršrutas, galintis tapti realia alternatyva asmeniniam transportui, kad dituviškiai juo galėtų greitai ir patogiai nuvažiuoti ir į darbus Klaipėdoje, ir į mokslus. Nesiekiame sutaupyti trasos, nes autobusai važiuos kur kas dažniau nei dabar. Siekiame sutaupyti laiko. Kol tuščias autobusas važinėtų centrinėmis gatvėmis, laiko prabėgtų tikrai nemažai", - aiškino G. Neniškis.

AUKA. Kad autobusai į Dituvą vežtų ir dažniau, ir greičiau, vienas maršrutas "ištiesinamas" - jo autobusai važiuos nebe per miesto centrą, o Mokyklos gatve ir Šilutės plentu. Egidijau Jankausko nuotr.

Jis tvirtina, kad prieš atliekant tokią operaciją buvo gauti skaičiai iš dabar šiuo maršrutu keleivius vežančios bendrovės Klaipėdos autobusų parko.

"Daugiausiai buvo užfiksuota 13 centre įlipusių keleivių. Daugiausiai bilietų pradedama pirkti nuo Kauno gatvės. Tad buvo planų maršrutą pradėti tik nuo čia, bet palikome važiavimą iki stoties, kad tai užtikrintų jungtį su tarpmiestiniais maršrutais. Žinant, kad vasarą dabartiniu maršrutu per dieną būdavo pervežama apie porą tūkstančių keleivių, centre įlipančių keleivių skaičius yra labai menkas. Nepatenkintų visada bus, bet negalime leisti kursuoti tuštiems autobusams. Centre gyvenantys žmonės turės alternatyvą - galimybę įsėsti į autobusą prie stoties. O juk, pavyzdžiui, šiaurinė miesto dalis neturi tiesioginio susisiekimo nei su Dituva, nei su Šernų sodais", - sakė G. Neniškis.

Jis taip pat priminė, kad pasibaigus konkurso procedūroms naujuosiuose maršrutuose galios II zonos terminuotieji bilietai, su kuriais galima važinėti ir visame mieste. Be to, galios ir visos lengvatos - tiek moksleiviams, tiek pensininkams.

Informacija

Iki šiol į Dituvą ir Vaitelius veža dvi įmonės - uostamiesčio Savivaldybės valdomas Klaipėdos autobusų parkas (KAP) ir "Sodų autobusai".

KKT antradienį jau atplėšė vokus su vežėjų pasiūlymais naujam konkursui. Pasiūlymus pateikė trys bendrovės: "Vlasava" ir KAP bei "Sodų autobusai". Kiekviena iš jų turėjo pateikti trumpų ir pailgintų autobusų įkainius. Abiem atvejais mažiausią kainą pasiūlė KAP - 63 ir 70 ct/km. Tačiau ji dar turės būti pagrįsta, nes nuo kitų pasiūlymų skiriasi daugiau nei 15 proc. Jei bus sulaukta tinkamų paaiškinimų ir nebus pretenzijų bei skundų teismams, sutartį tikimasi pasirašyti dar šiemet, o nuo sausio galėtų pradėti kursuoti laimėtojo autobusai. Sutartis bus sudaroma 7 metams su galimybe pratęsti ją dar trejiems.

Konkurso sąlygose numatyta, kad vežėjai galės naudoti ne senesnius nei 18 metų amžiaus autobusus. Tačiau su tokiais būtų galima dirbti tik porą metų - autobusams įkopus į trečią dešimtmetį juos būtų privaloma keisti į ne senesnes kaip 13 metų amžiaus transporto priemones. Dalis autobusų bus žemagrindžiai, kiti - pusiau žemagrindžiai. Autobusuose turi būti ne mažiau kaip 36 sėdimos vietos. Kaip ir miesto autobusuose, taip ir vešiančiuose į sodus turės būti sumontuotos kameros, LED elektroninės švieslentės, o autobusuose įdiegta elektroninio bilieto sistema leis realiu laiku sekti autobusų važiavimą išmaniuosiuose įrenginiuose.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder