Kiekviena komanda buvo apdovanota uostamiesčio laisvės simboliu – vėliava, kuri, pasak J. Simonavičiūtės, turi plevėsuoti visos kelionės metu. Vicemerė komandų kapitonams įteikė ir atstovavimą miestui patvirtinančius raštus.
Klaipėdos miesto garbę šių metų ralyje gins 3 komandos. Savo plieninius žirgus išbandymams ruošia Vytautas Mačiulaitis bei „Švyturio“ draugija. Antrus metus iš eilės išvyksta ir jungtinė Klaipėdos-Gargždų komanda „Vakarų broliai“, kartu su kapitonu Nerijumi Tijūnaičiu. „Susipakavau naujų dalių motociklui“, - juokauja „Neptūno“ kapitonas Nerijus Ročys, kuris į ralį kartu su kolega keliauja pirmąjį kartą.
„Ryterna Modul Mototourism Rally“ vyksta jau septintus metus. Kasmetinis ralis pradedamas Baltijos kelio išvakarėse – rugpjūčio 19 dieną. 10 valandų trunkanti kelionė yra tarsi nauja istorinio įvykio versija, kurioje susikimbama ne rankomis, o motociklais.
Ralis vyksta visoje Lietuvos teritorijoje. Daugiau nei 40 sustojimo punktų yra išsidėstę šalia partizanų bunkerių, krašto gynybos punktų, piliakalnių, reformacijos vietų. Motociklų entuziastai susivienija tam, kad drauge pažintų dar nematytą šalį, pažvelgtų į dar neatrastas puošmenas: kultūrinį paveldą, istorinius pilkapius, gamtą...
Rungtynių dalyviai turi galimybę kelionę pradėti bet kuriame Lietuvos regione. 2-5 vienos komandos motociklai pajuda 8 valandą ryto ir per dieną stengiasi pasiekti kuo daugiau geografiškai patogių objektų.
Kelerius metus varžybose besilankantys klaipėdiečiai tikina, jog vienas pagrindinių organizacinių principų – tai narių ir aplinkinių saugumas. Vairuotojai privalo laikytis KET reikalavimų, neviršyti greičio, vilkėti tinkamą aprangą. Per greitai į punktą atvykusios komandos baudžiamos bendrų taškų atėmimu.
Ralio dalyviai pasakoja, jog visuose punktuose esančios užduotys yra susijusios su Lietuvos krašto istorija, architektūra, etnografija. Komandos „Švyturys“ kapitonas Vytautas Mačiulaitis prisimena, jog praeitų kelionių metu retkarčiais pamiršdavo spaudžiantį laiką ir veikiantį azartą, ypač tuo atveju, kai kelyje sutikdavo savo krašto istoriją išmanančius žmones. Klaipėdietis teigia, jog lietuviai palaiko ralio idėjas, kai reikia net gelbsti su trukdžiais susidūrusius keliautojus.
„Ryterna Modul Mototourism Rally“ dalyvės džiaugiasi, jog motociklo vairas vis dažniau patenka į moterų rankas. Motociklininkių teigimu, vis daugiau jų renkasi ekstremalius išbandymus ir dalyvauja ralyje ne kaip vyrus lydintys asmenys, o kaip vairuotojos.
Klaipėdai atstovaujantys dalyviai skundžiasi, jog jų galimybės varžybose yra gana ribotos. Iki galutinės stotelės – Birštono – iš miesto veda tik vienas kelias, kai vidurio Lietuvos motociklininkai gali per tą patį laiką pasiekti daugiau aplink juos išdėstytų punktų. Tačiau net tokia padėtis netrukdo klaipėdiečiams džiaugtis aukštumomis (2016 metais „Švyturio“ komanda didžiavosi 4-os vietos laimėjimu).
Klaipėdos vicemerė J. Simonavičiūtė susitikimo metu skatino motociklininkus pasidalinti savo patirtimi ir įvardinti miesto blogąsias puses, kurios kertasi su dviračių priemonių vairuotojų interesais. Europos miestuose populiarėjanti infrastruktūra – atskiros motociklininkų bei dviratininkų juostos ir specifiniai šviesoforai. Tokios naujovės būtų naudingos Klaipėdai.
Rašyti komentarą